ΣΠΑΝΙΖΟΥΝΕ ΟΙ ΚΙΘΑΡΙΣΤΕΣ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟΥ;

"Κονσούλτο"

Σπανίζουν οι κιθαρίστες ρεμπέτικου;

Το δημοψήφισμα λήγει την 06 Δεκ 2006 10:10 am

NAI
18
90%
OXI
2
10%
 
Σύνολο ψήφων: 20

Μήνυμα
Συγγραφέας
Άβαταρ μέλους
Dreamlander
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 284
Εγγραφή: 11 Απρ 2006 02:50 pm
Τοποθεσία: Ηράκλειο

#8 Δημοσίευση από Dreamlander »

Γιώργος Ευαγγέλου έγραψε:...την καλυτερη λαϊκη κιθαρα την παιζουν οι μπουζουξηδες...
Για τον φίλο μου τον Ηλία (Preacher)... Μητέρα τ' ακούς κι εσύ; ;)

________________
Γιώργο Ευαγγέλου και τα άλλα παιδιά, συμπαθάτε με για την κατάχρηση του χώρου του ποστ, προκειμένου να στείλω ένα άσχετο μήνυμα στον Λιάκο και την Κοκώνα.
Για να γνωρίσεις κάπως καλύτερα μια γυναίκα δυστυχώς θα πρέπει πρώτα να την αγαπήσεις.

Άβαταρ μέλους
Preacher
More than 50 posts user
Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: 10 Μάιος 2006 12:59 pm
Τοποθεσία: Πάτρα

#9 Δημοσίευση από Preacher »

Ηρακλάκια θα σου απαντήσω επί προσωπικού στο σχολιάκι ....και με ντοκουμέντα αδιασειστα...! :D
Κιθαρίστες που να παίζουν πραγματικά καλή λαϊκή κιθάρα όντως σπανίζουν... οι μουσικοί που κρατάνε τέμπο, γεμίζουν, μπασάρουν και προσθέτουν μελωδικά μέρη στο κομμάτι με την κιθάρα τους γίνονται ολοένα και λιγότεροι δυστυχώς. Η συντριπτική πλειοψηφία των κιθαροπαιχτών σήμερα είτε είναι αδιάφορη για τον ακροατή είτε δημιουργεί μια βαβούρα μέσα στο κομμάτι που γίνεται ως και ενοχλητική. Κρίμα γιατί ο καλός κιθαρίστας κάνει τη διαφορά!
Τους εχθρούς μου τους ξαίρω... τους φίλους μου φοβάμαι...

Άβαταρ μέλους
Γιώργος Ευαγγέλου
More than 50 posts user
Δημοσιεύσεις: 69
Εγγραφή: 24 Μαρ 2006 02:44 pm
Τοποθεσία: Κατερίνη
Επικοινωνία:

#10 Δημοσίευση από Γιώργος Ευαγγέλου »

Preacher έγραψε:Ηρακλάκια θα σου απαντήσω επί προσωπικού στο σχολιάκι ....και με ντοκουμέντα αδιασειστα...! :D
Κιθαρίστες που να παίζουν πραγματικά καλή λαϊκή κιθάρα όντως σπανίζουν... οι μουσικοί που κρατάνε τέμπο, γεμίζουν, μπασάρουν και προσθέτουν μελωδικά μέρη στο κομμάτι με την κιθάρα τους γίνονται ολοένα και λιγότεροι δυστυχώς. Η συντριπτική πλειοψηφία των κιθαροπαιχτών σήμερα είτε είναι αδιάφορη για τον ακροατή είτε δημιουργεί μια βαβούρα μέσα στο κομμάτι που γίνεται ως και ενοχλητική. Κρίμα γιατί ο καλός κιθαρίστας κάνει τη διαφορά!
Τι σημαινει ''καλή'' λαϊκη κιθάρα είναι ένα τεραστιο κεφαλαιο...
Συνηθως ομως μιλαμε μονο για μπουζουκια και τραγουδιστες...
...παραπονο...

Άβαταρ μέλους
Preacher
More than 50 posts user
Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: 10 Μάιος 2006 12:59 pm
Τοποθεσία: Πάτρα

#11 Δημοσίευση από Preacher »

Νομίζω πως έκανα μια μικρή περιγραφή στα λεγόμενά μου Γιώργο για το τι εννοώ καλή λαϊκή κιθάρα...
Όσο για το παράπονο σου έχεις ένα μεγάλο δίκιο γιατί όντως οι κιθαρίστες αντιμετωπίζονται σαν συνοδευτικοί και όχι ως αναπόσπαστο κομμάτι του ρεμπετικου που είναι.
Τους εχθρούς μου τους ξαίρω... τους φίλους μου φοβάμαι...

Άβαταρ μέλους
Γιώργος Ευαγγέλου
More than 50 posts user
Δημοσιεύσεις: 69
Εγγραφή: 24 Μαρ 2006 02:44 pm
Τοποθεσία: Κατερίνη
Επικοινωνία:

#12 Δημοσίευση από Γιώργος Ευαγγέλου »

Δεν αντιλεγω. Σαφως και περιεγραψες! συνοπτικα ομως και εγω αναφερω οτι ειναι μια μεγαλη στζητηση αυτη. Τελοσπαντων, δεν ηταν υπαινιγμος αυτο που ειπα ουτε ειχε εσενα προσωπικα σαν στοχο. Κουβεντα κανουμε!

Άβαταρ μέλους
Preacher
More than 50 posts user
Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: 10 Μάιος 2006 12:59 pm
Τοποθεσία: Πάτρα

#13 Δημοσίευση από Preacher »

Γιώργο παρεξήγησες. Ούτε σαν υπαινιγμό εξέλαβα την παράθεσή σου ούτε και είχα καμία πρόθεση να σε θίξω. Άλλωστε δεν διαφωνούμε καθόλου σε αυτά που λέμε. Φυσικά και κάνουμε κουβέντα!
Τους εχθρούς μου τους ξαίρω... τους φίλους μου φοβάμαι...

Άβαταρ μέλους
kyriaki35
More than 50 posts user
Δημοσιεύσεις: 75
Εγγραφή: 03 Μάιος 2005 01:39 pm
Τοποθεσία: Ταύρος

#14 Δημοσίευση από kyriaki35 »

Εξαρτάται απο ποια σκοπιά το βλέπει κανείς.
Οπως εχω ξαναπει στο παρελθόν για όλα τα ζητήματα που έχουν προκύψει προς συζήτηση, η μεγάλη διαφορά στις απόψεις βρίσκετε στο αν η τοποθέτηση προέρχετε απο:

1ον: μουσικό
2ον: φίλο της μουσικής.

Η 1η περίπτωση έχει δυο σκέλη:

α! : ο μουσικός είναι επαγγελματίας, δηλ. ζει απο το όργανο.
β! : ο μουσικός ασχολείται ερασιτεχνικά.

Η 2η περίπτωση έχει επίσης δυο σκέλη:

α! : ο φίλος της μουσικής που ακούει για να διασκεδάσει.
β! : ο φίλος της μουσικής που ακούει για να διασκεδάσει αλλα έχει μουσική παιδεία και σαφώς οχι απαραίτητα μουσικές γνώσεις.

Πιστεύω πως η αρχική τοποθέτηση-ερώτηση πως σπανίζουν οι κιθαρίστες του ρεμπέτικου, απο μόνη της, μπορεί να δημιουργήσει σύγχυση, αφού δημιουργεί τα δεδομένα πως αφενώς πιθανά να σπανίζουν οι κιθαρίστες και αφετέρου πως σπανίζουν οι κιθαρίστες του ρεμπέτικου. Τελικά τι ακριβώς συμβαίνει εφόσον το ένα δεν αναιρεί το άλλο αλλα αντίθετα το συμπληρώνει...

Ας πάρουμε τα πράγματα απο την αρχή εφόσον μουσικός χωρίς κοινό αλλα και κοινό χωρίς μουσικό δεν μπορεί να υπάρξει.

Η ιστορία της διασκέδασης, σύμφωνα με τις βιογραφίες των μεγάλων μας συνθετών, τραγουδιστών και μουσικών, μας λέει οτι ο τρόπος διασκέδασης αλλα και τα τραγούδια που ακούγονταν στα λαικά πάλκα, απο τα καφέ αμαν μέχρι τις μέρες μας ήταν πολυποίκιλος.
Σμυρναίικα, δημοτικά, επτανησιακές καντάδες, ελαφρό ρεπερτόριο, ρεμπέτικα και λαικά, ή να το θέσω καταλυτικά, λαικό (με την έννοια του popular) ρεπερτόριο.
Μήπως με τη αλλαγή τραγουδιού-δρόμου-τρόπου λοιπόν άλλαζε και ο κιθαρίστας?
Σαφώς όχι. Πράγμα που σημαίνει πως η ερώτηση εξαρχής πρέπει να διατυπωθεί ορθά ως εξής: Σπανίζουν οι κιθαρίστες?

Για να έρθουμε στη σημερινή εποχή, δύο πράγματα επικρατούν στα λαικά πάλκα. Οι μεγάλες ορχήστες όπου ο κιθαρίστας συμπληρώνει το σχήμα και πρέπει να έχει τις προυποθέσεις να στηρίξει το σχήμα, αλλα τις περισσότερες φορές και εκείνος υποβοηθιέται αλλα και συμπληρώνεται, είτε απο το μπαγλαμά είτε απο το μπάσσο, το κοντραμπάσσο, τα τύμπανα και τις μικρές -πονεμένες- ορχήστρες των δύο οργάνων, όπου η παρουσία του μόνο συμπληρωματική δεν είναι.
Στα χρόνια που εργαζόμαστε και απο προσωπική εκτίμηση, το νούμερο ενα ζητούμενο για να συμπληρωθεί η ορχήστρα είτε μικρή είτε μεγάλη, ήταν πάντα ο καλός κιθαρίστας με τα δεδομένα που ήδη έχετε προαναφέρει.
Αυτά τα δεδομένα είναι -σκληρό θα έλεγα αλλα- προαπαιτούμενα ειδικά στη μικρή ορχήστρα που έχουμε των τριών ατόμων και η πρόσφατη περιπέτειά μας στο να βρούμε κιθαρίστα αφού ο παλιός μας, μας την έκανε για άλλες πολιτείες, μας άφησε με μια πίκρα άμμετρων, βαριεστημένων, κουφών και αδύναμων κιθαρωδών.
Βέβαια αφού πάντα υπάρχουν και καλοί κιθαρίστες, καταφέραμε να βρούμε τον πολυπόθητο ο οποίος κατάφερε με τις μουσικές του γνώσεις σε όλα τα ρεύματα της μουσικής, με το μέτρο του που μοιάζει με ρολόι και με το ταμπεραμέντο του να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, να γίνει μέλος της ορχήστρας, αγαπητός στο κοινό και αναπόσπαστο πλέον στοιχείο της ορχήστρας με δικιά του προσωπικότητα που δεν επισκιάζεται απο το μπουζούκι αλλα το συμπληρώνει ορθά, κομψά και σταθερά.

Για να έρθουμε όμως και στη διαφορά των απόψεων που μιλάω στην αρχή.
Η μεγάλη επιτυχία ενος επαγγελματία μουσικού βρίσκετε στην ικανότητά του να αποδίδει σε αυτό που αγαπά.
Αν ο μουσικός είναι επαγγελματίας δηλ. πληρώνετε, πρέπει για να μπορεί να βρίσκει δουλειά, να είναι εξίσου καλός και στις λαικές ορχήστρες με ποικίλο ρεπερτόριο αλλα και στις εξειδικευμένες ορχήστρες του καθαρά ρεμπέτικου ρεπερτορίου.
Να θυμήσω στους φίλους απο το site που βρεθήκαμε πρόσφατα στη "Μισιρλού" τη με ρεμπέτικο ύφος απόδοση του "Ερωτά μου κατεργάρη" που το τραγούδησε ο Αντώνης Αινίτης. Το τραγούδι αυτό όμως είναι ευρωπαικό. Ασχετα με το τι θα κάνει το μπουζούκι ή η φωνή, δεν θα πρέπει ο κιθαρίστας να έχει τη γνώση να το παίξει? ή θα πρέπει να κατέβει ο ρεμπέτης κιθαρίστας και να ανέβει ο ευρωπαικός κιθαρίστας?
Το ίδιο, σε καμμία περίπτωση δεν μπορεί να συμβεί στο μουσικό που δεν ζεί απο το όργανο, που παίζει ερασιτεχνικά, δηλαδή αυτός έχει κάθε δικαίωμα να εντρυφεί στο μουσικό είδος ή στα τραγούδια που του αρέσουν και να κάνει το κέφι του με τις παρέες του όποτε θέλει.

Τώρα για το κατα πόσο αισθάνεται ο κιθαρίστας "συμπληρωματική τροφή" του μπουζουκιού, έχει να κάνει με την προσωπικότητα των άλλων μελών της εκάστοτε ορχήστρας. Δηλαδή αν τον αφήνουνε να "παίζει" ή να "σκουπίζει" πράγμα που εκτιμάται αλλα δεν είναι πάντα και καλό για τον ίδιο (βλ.τενοντίτιδες).
Αυτό είναι κάτι για το οποίο δεν είναι υπεύθυνος άλλα ας όψονται τα ψηλά καλάμια που έχουν καβαλήσει πολλοί μπουζουκτσίδες και τραγουδιστές.

Οσο για τον κόσμο, ενας καλός κιθαρίστας θα περάσει απαρατήρητος απο τον πελάτη που ακούει με κλειστά αυτιά. Δηλαδή αυτόν που τον ενδιαφέρει απλά να περάσει καλά και να ακούσει τα τραγούδια που θα παραγγείλει.
Ενας καλός κιθαρίστας δεν θα περάσει ποτέ απαρατήρητος απο τον πελάτη που η παιδεία του -οχι απαραίτητα η μουσική παιδεία- τον έμαθε να σέβετε την ορχήστρα και είναι ο πελάτης που όλοι οι μουσικοί θέλουμε να έχουμε.
Ναι, υπάρχουν και αυτοί.

Αξίζει τον κόπο να κάνετε κλικ στο παρακάτω λινκ. Πολλοί φίλοι απο εδώ θα αναγνωρίσουν εναν γνωστό σε πολλούς απο μας κιθαρίστα, που επειδή μοιράζει τη ζωή του μεταξύ εξωτερικού και Ελλάδας για σπουδές, λείπει απο τα μουσικά μας πάλκα και πληρεί πραγματικά τις προυποθέσεις ενος καλού κιθαρίστα. Σημειώστε επίσης , οτι δεν είναι επαγγελματίας.

http://www.youtube.com/watch?v=IIZMWb2N ... 0rempetika

Εντοπίστε τους καλούς κιθαρίστες, βοηθήστε τους, τιμήστε τους.
Οσοι θέλετε να γίνετε καλοί κιθαρίστες επίσης εντοπίστε τους αξιότερους.
Παρακολουθήστε τους, ανακαλύψτε τη δακτυλοθεσία τους και προπαντώς αγαπήστε τη κιθάρα σας. Και μη ξεχνάτε πως έχετε το προτέρημα αρα και το προβάδισμα, να τραγουδάτε όταν παίζετε κιθάρα, πιο εύκολα απο ένα μπουζουκτσή :wink: .
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος kyriaki35 την 11 Νοέμ 2006 07:12 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
σαν καναν το καθηκον τους
ησυχοι πια οι γειτονοι
γυρισανε στο σπιτι τους
κι αφησανε στο χιονι
της γειτονιας το φροκαλο
το Τζακ Ο Χαρα κοκαλο!

Απάντηση

Επιστροφή στο “Κουβεντούλα”