«Τα Ρεμπέτικα. 1850-1960»
- ntouzenis
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 618
- Εγγραφή: 01 Νοέμ 2005 12:54 pm
- Τοποθεσία: Χανιά
Αλκη και εγω συμφωνω μαζι σου.
Δεν ξερω οταν λες "πιστευουμε" τι εννοεις ;; Σαν γενια, σαν χωρα, σαν ρεμπετοφιλοι, σαν φυλακες της πολιτιστικης μας κληρονομιας, σαν φορουμ... ή ο καθενας μονος του ;;
Παντως εδω γινεται μια καλη προσπαθεια, οπως υπαρχουν και αλλες μεμονωμενες προσπαθειες στο διαδικτυο !!!
- Alcibiadis
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 262
- Εγγραφή: 31 Αύγ 2008 08:07 pm
- Τοποθεσία: όπου παίζει ο "γαύρος"!...
- Επικοινωνία:
καλό όμως θα ήταν (κατά τη γνώμη μου) την αλήθεια για τους συλλέκτες να την βλέπουμε σφαιρικά.
καλά κάνουμε και τους τα χώνουμε απ' τη μια , αλλά απ' την άλλη να μην ξεχνάμε ότι χωρίς αυτούς τα ρεμπέτικα σήμερα θα τα ξέραμε κυρίως από τις επανεκτελέσεις.....
Γιώργο, συντάσσω καλύτερα την ερώτηση:
αν η ελληνική κοινωνία στη συντριπτική της πλειοψηφία αντιλαμβάνεται το ρεμπέτικο τραγούδι σαν "μουσειακό είδος" η έννοια της διάσωσης χωράει πουθενά;;
http://rembetikoidialogoigmail.blogspot.com
Με απλά λόγια, πόση θα ήταν η επιβάρυνση του προϋπολογισμού του Υπουργείου Πολιτισμού να καλέσει άπαντες τους συλλέκτες να καταθέσουν (έναντι κάποιας αμοιβής) το σπάνιο ηχητικό υλικό που διαθέτουν (και αναφέρομαι σε υλικό περιόδου 1907-1919), κατόπιν να προχωρήσει άμεσα, εντός κάποιας προθεσμίας, σε ψηφιοποίηση αυτού του υλικού και επιστροφή του στους συλλέκτες;
Είμαι απόλυτα σίγουρος ότι θα υπάρξει, ως ένα βαθμό, ανταπόκριση, η δε σχετική κρατιική δαπάνη δεν φτάνει το αντίστοιχο ούτε μισής επιδοτούμενης συναυλίας ενός οιουδήποτε τυχάρπαστου κρατικοδίαιτου "τραγουδιστή".
Άλλωστε, το μεγαλύτερο και σημαντικότερο υλικό της περιόδου 1907-1919 παραμένει επί της ουσίας ακυκλοφόρητο και όσο και αν σε κάποιους φανεί παράδοξο, σε αυτό κυρίως έχει αποτυπωθεί, κατ' εμέ, η αυθεντικότητα της ελληνικής μουσικής παράδοσης και εν γένει του νεοελληνικού μας πολιτισμού.
Επομένως, η διάσωση του υλικού αυτού, και επιμένω του αρχέγονου, όπως αυτό κατεγράφη από το Μικρασιατικό Ελληνισμό των πρώτων δεκαετιών του 20ου αιώνα, ξεφεύγει των ορίων της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, και οφείλει να αποτελέσει αντικείμενο κρατικής μέριμνας.
επ' αυτού, αρκεί κανείς να δει πώς αντίστοιχες κυβερνήσεις δυτικών κρατών διαφυλάσσουν και αρχειοθετούν τη μουσική παράδοση των λαών τους, ακόμα και των εκάστοτε μειονοτήτων και πρώην αποικιών τους.
- Alcibiadis
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 262
- Εγγραφή: 31 Αύγ 2008 08:07 pm
- Τοποθεσία: όπου παίζει ο "γαύρος"!...
- Επικοινωνία:
"βαλσαμώθηκε το πτώμα και τοποθετήθηκε στο μαυσολείο".....
συμφωνώ με όσα λες για το υπουργείο πολιτισμού κλπ.
το τραγούδι όμως είναι μια ζωντανή κατάσταση και εκεί ακριβώς είναι η ανησυχία μου.
http://rembetikoidialogoigmail.blogspot.com
Αν όμως φρονείς ότι δεν πρέπει να δούμε τα τότε τραγούδια ως πτώμα προς ταρίχευση, εδώ θα διαφωνήσω. Καλώς ή κακώς, η μουσική της εποχής αυτής (περιλαμβανομένων των ρυθμών, δρόμων, γλωσσικών ιδιωματισμών, ύφους και ήθους ερμηνείας κλπ) έχει δυστυχώς πεθάνει, οι όποιες δε προσπάθειες επανασύστασής της είναι, στην συντριπτική τους πλειοψηφία, αστείες και γραφικές. Επομένως, οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε τη μουσική αυτή και την εποχή της, όσο και να μας στενοχωρεί, ως μουσειακό είδος προς διάσωση, όπως αντιμετωπίζουμε και προστατεύουμε (;) τις ιερές μας πέτρες. Η μουσική αυτή οφείλει να μείνει ως μνήμη, όχι ανάμνηση, είναι ένα κομμάτι της ιστορίας μας, του λαογραφικού μας πολιτισμού, σίγουρα όμως έχει απονεκρωθεί και εκλείψει...
Και όπως κάποιος άλλος αγανακτισμένος πολίτης πολύ εύστοχα είχε πει πριν από πολλά-πολλά χρόνια στην Κατίνα Παξινού: "Δεν πα να' σαι κι η Μάγια Μελάγια, κυρά μου;"