Χρονολόγηση των πρώτων ηχογραφήσεων του Μ. Βαμβακάρη στην Columbia
-
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 733
- Εγγραφή: 20 Νοέμ 2015 11:17 pm
Χρονολόγηση των πρώτων ηχογραφήσεων του Μ. Βαμβακάρη στην Columbia
Από αυτή την σελίδα καταφέραμε να ανατρέψουμε δεδομένα που ίσχυαν για δεκαετίες ολόκληρες.
Το παράδειγμα της ακριβής χρονολόγησης της έναρξης της λογοκρισίας τόσο πριν αλλά και μετά τον πόλεμο είναι η απόδειξη ότι υπάρχουν ακόμα πολλά που μένουν να ξεκαθαριστούν. (Δες εδώ viewtopic.php?f=81&t=5142)
ΟΙ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΡΚΟΥ ΣΤΗΝ COLUMBIA
Ένα από αυτά που πρέπει να απαντηθούν είναι και οι πρώτες εγγραφές του Μάρκου Βαμβακάρη στην εταιρεία Columbia και η χρονολόγηση τους.
Είναι πολύ γνωστό ότι ο Μ.Βαμβακάρης ηχογραφεί στην Columbia μετά τον Γιώργο Μπάτη και τα τραγούδια «Σού΄χει λάχει» και «Μπάτης ο Δερβίσης». Δηλαδή η Columbia εμπιστεύεται πρώτα τα τραγούδια του Μπάτη και κατόπιν εκείνα του Βαμβακάρη.
Ο Συριανός κάνει την εμφάνιση του στην Columbia με τα τραγούδια «Εφουμάραμ΄ένα βράδυ» και «Ταξίμ Σερφ».
Πότε όμως μέσα στο 1933 ο Βαμβακάρης ηχογραφεί για πρώτη φορά;
Την απάντηση αυτή δεν περίμενα ότι θα την έπαιρνα από έναν μουσικό διαγωνισμό, όταν στην τύχη άνοιξα εφημερίδες εποχής μπας και πέσω σε κάτι που αφορά το αντικείμενο της σελίδας μας.
Όπως έγραψα σε άλλο θέμα (δες εδώ viewtopic.php?f=55&t=5316) η Columbia προφανώς για διαφημιστικούς λόγους διοργάνωσε μουσικό διαγωνισμό στις αρχές του 1933 με χρηματικό έπαθλο. Τα 11 από τα 12 πρώτα, από τα 350 τραγούδια που διαγωνίστηκαν, κυκλοφόρησαν από την Columbia σε δίσκους. Τα τραγούδια που πρώτευσαν και κυκλοφόρησαν ήταν τα παρακάτω:
1) ΚΑΡΔΙΑ ΠΟΥ ΠΕΘΑΙΝΕΙ-------ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΑΤΖΗΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
2) ΕΛΑ ΝΑ ΧΟΡΕΨΟΥΜΕ---------ΕΛΕΝΑ ΛΑΜΠΙΡΗ
3) ΣΤΟΝ ΑΡΓΑΛΕΙΟ---------------ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΑΤΖΗΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
4) ΣΑΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙ----------------ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΑΤΖΗΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
5) ΠΑΛΗΑ ΠΑΤΡΑ-----------------ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΓΚΡΕΚ
6) ΓΛΥΚΕΙΑ ΒΡΑΔΥΑ--------------ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΑΤΖΗΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
7) ΕΛΑ ΛΟΙΠΟΝ-------------------Κ.Δ ΕΛΛΗΝΑ-Γ.ΚΑΜΕΛΗ
8 ) ΣΤΗΝ ΠΑΛΗΑ ΜΟΥ ΓΕΙΤΟΝΙΑ-----------Σ. ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ
9) ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ Τ΄ΑΡΓΑΛΕΙΟΥ------------ΔΗΜ.ΡΟΔΙΟΣ
10) ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ Ο ΠΟΝΟΣ---------------ΜΙΜΗΣ ΑΥΓΕΡΙΝΟΣ
11) ΠΡΟΔΟΜΕΝΟΣ---------------ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΑΤΖΗΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
12) ΤΑ ΜΑΥΡΑ ΜΑΤΙΑ ΣΟΥ------ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΑΤΖΗΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
Πως εμπλέκονται αυτά τα τραγούδια με τα τα τραγούδια του Μ.Βαμβακάρη;
Εξηγούμαι αμέσως.
Όλα τα παραπάνω τραγούδια του διαγωνισμού εκτός από ένα (νο 6) κυκλοφόρησαν από την Columbia μερικά νούμερα πριν από τον δίσκο του Μάρκου με τα τραγούδια «Εφουμάραμ΄ένα βράδυ» και «Ταξίμ Σερφ».
Όμως εκείνο που μας ανοίγει το δρόμο για να χρονολογήσουμε με σχετική ακρίβεια τις πρώτες ηχογραφήσεις του Μάρκου στην Columbia είναι το τραγούδι που κατέλαβε την 10η θέση.
Είναι το τραγούδι του Μίμη Αυγερινού, με τους Μ.Θωμάκο και Δ. Ευστρατίου στα φωνητικά, υπό τον τίτλο «Της καρδιάς ο πόνος».
Το συγκεκριμένο τραγούδι είναι το πρώτο από τα 11 που ηχογραφείται για λογαριασμό της Columbia. Όταν ηχογραφήθηκε πήρε τον αριθμό μήτρας WG-508 και αριθμό κυκλοφορίας DG-314.
Αντίστοιχα το «Εφουμάραμ΄ ένα βράδυ» παίρνει τον αριθμό μήτρας WG-511 και αριθμό κυκλοφορίας DG-326. Η διαφορά στις μήτρες τους είναι μόλις 3 νούμερα.
Αυτό σημαίνει ότι τα δύο αυτά τραγούδια ηχογραφήθηκαν με διαφορά λίγων ημερών μεταξύ τους.
Πότε όμως ηχογραφήθηκε το τραγούδι του Μ.Αυγερινού που θα μας βοηθήσει να χρονολογήσουμε και τα τραγούδια του Μάρκου;
Σίγουρα μετά τις 17 Μαΐου του 1933 που η Columbia μέσω του τύπου ανακοίνωσε τους νικητές του διαγωνισμού της.
Εδώ τα αποτελέσματα από το Έθνος της 17 Μαΐου 1933
http://srv-web1.parliament.gr/display_d ... =www.in.gr φύλλο 677
Με βάση τα παραπάνω αποτελέσματα και την μετέπειτα ηχογράφηση των τραγουδιών καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι ο Μάρκος Βαμβακάρης ηχογραφεί για πρώτη φορά στην Columbia ή στα τέλη Μαΐου του 1933 ή μέσα στον Ιούνιο.
Πριν από αυτή την χρονική περίοδο ο Μάρκος δεν είχε καταφέρει να περάσει τραγούδια του στην Columbia.
Ένα ερώτημα που πλανάται και χρήζει απάντησης είναι το αν τα τραγούδια του Μάρκου μπήκαν ψυγείο από την Columbia μέχρι να αποφασίσουν να τα κυκλοφορήσουν.
Κοινή πεποίθηση είναι ότι για μεγάλο διάστημα η Columbia δεν στήριξε τα τραγούδια του Μάρκου σε αντίθεση με την άλλη πλευρά, ODEON-Parlophone, η οποία πίστεψε περισσότερο τα τραγούδια του Βαμβακάρη.
Κοιτώντας τους αριθμούς κυκλοφορίας στα τραγούδια του Μάρκου βγαίνει το συμπέρασμα ότι αυτά παραμείναν για ένα τρίμηνο περίπου στο ψυγείο και όχι παραπάνω.
Το σύνηθες ήταν τα τραγούδια να κυκλοφορούν 1-2 μήνες μετά τις ηχογραφήσεις. Σε κάποιες λίγες περιπτώσεις ίσως και σε μικρότερο διάστημα. Σε κάποιες άλλες πολύ περισσότερο.
Συνεπώς μπορούμε να πούμε ότι τα τραγούδια του Μάρκου βγήκαν στην κυκλοφορία στο τέλος Καλοκαιριού ή στις αρχές του Φθινοπώρου του 1933.
Έτσι η πεποίθηση ότι τα τραγούδια του Μάρκου άργησαν να κυκλοφορήσουν δεν αντανακλά την πραγματικότητα.
Εδώ θα πρέπει να ειπωθεί και το εξής.
Ενώ φαίνεται οι ODEON-Parlophone να στηρίζουν πρώτοι τα τραγούδια με Μπουζούκια και Μπαγλαμάδες στην πορεία και σε διάστημα περίπου 2 χρόνων τα αγνοούν, μέχρι τις αρχές του 1935 όταν και πλέον οι Μπουζουκομπαγλαμάδες θα αρχίσουν να κυριαρχούν.
Συνολικά η Columbia από τις αρχές του 1933 μέχρι τον Ελληνοϊταλικό πόλεμο ηχογράφησε περίπου 1.700 τραγούδια για λογαριασμό της. Το αντίστοιχο διάστημα κυκλοφόρησε περίπου 850-900 δίσκους που δείχνει να συμφωνούν με τις ηχογραφήσεις.
Φίλες και φίλοι η προσπάθεια για την ακριβής χρονολόγηση των ηχογραφήσεων δεν σταματάει εδώ. Όταν και όποτε υπάρξουν νέα αποτελέσματα θα τα πληροφορηθείτε πρώτοι από αυτή την σελίδα.
Το επόμενο διάστημα θα ανέβουν πολλά θέματα περί των ηχογραφήσεων των τραγουδιών.
Ένα από αυτά αφορά ρεπορτάζ από περιοδικό της εποχής για φωνογράφηση των εταιρειών ODEON-Parlophone στα τέλη του Αυγούστου 1937 λίγες βδομάδες πριν την έλευση της επιτροπής λογοκρισίας. Από το ρεπορτάζ αυτό επιβεβαιώνεται πλήρως η αποκάλυψη που κάναμε με τον fakk ότι η επιτροπή λογοκρισίας ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 1937 και όχι τον Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς όπως προέκυπτε από την ανακοίνωση των εφημερίδων στα τέλη Νοεμβρίου περί λογοκρισίας των τραγουδιών.
Σύντομα όλα αυτά στις οθόνες σας.
- bill1961
- συντονιστής<br>(03/2008 ως τώρα)
- Δημοσιεύσεις: 1024
- Εγγραφή: 10 Μάιος 2005 11:51 pm
- Τοποθεσία: Ηγουμενίτσα
Re: Χρονολόγηση των πρώτων ηχογραφήσεων του Μ. Βαμβακάρη στην Columbia
Να επισημάνω μόνο πως το κρίσιμο σημείο είναι ότι σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, τα τραγούδια πρέπει να είναι ανέκδοτα.
-
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 733
- Εγγραφή: 20 Νοέμ 2015 11:17 pm
Re: Χρονολόγηση των πρώτων ηχογραφήσεων του Μ. Βαμβακάρη στην Columbia

Έχεις δίκαιο στην παρατήρηση σου ότι τα τραγούδια έπρεπε να είναι ανέκδοτα και ανεκτέλεστα. Δεν το έγραψα και έχεις δίκαιο. Αλλά η λαϊκή μουσική (εννοώ τους μικρασιάτες μουσικούς) δεν είχε καθόλου προβολή τόσο πριν τον Μάρκο και τον Μπάτη αλλά και μετά την παρουσία τους στην δισκογραφία. Κοιτάζοντας εφημερίδες της εποχής ενώ υπάρχουν πολλά κείμενα (μικρά και μεγάλα) για την ελαφρά και σοβαρή μουσική, για το λαϊκό τραγούδι (της εποχής) ούτε κουβέντα κάτι που έχει τονίσει (και σωστά) ο Βλησίδης που έκανε την αρχή με τα δημοσιεύματα της εποχής (Όψεις του Ρεμπέτικου).
Εδώ θα ήθελα να πω ότι από τον παραπάνω διαγωνισμό προκύπτει και η δισκογραφία του Μάρκου στην ODEON κατά το έτος 1933. Θα ανεβάσω σύντομα και τα συμπεράσματα μου για τις πρώτες ηχογραφήσεις του Μάρκου στην ODEON το 1933.
υ.γ ευχαριστούμε τον Αυγέρη που όπως είδα ανέβασε στην σελίδα μας το νικητήριο τραγούδι του διαγωνισμού "ΚΑΡΔΙΑ ΠΟΥ ΠΕΘΑΙΝΕΙ"
-
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 733
- Εγγραφή: 20 Νοέμ 2015 11:17 pm
Re: Χρονολόγηση των πρώτων ηχογραφήσεων του Μ. Βαμβακάρη στην Columbia
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του διαγωνισμού ο Βαμβακάρης φαίνεται να ηχογραφεί για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη εταιρεία περί τα τέλη Μαΐου ή μέσα στον Ιούνιο του 1933.
Έκτοτε θα περάσουν 10-12 τουλάχιστον μήνες και 187 ηχογραφήσεις μέχρι να ξαναμπεί στο στούντιο ο Βαμβακάρης για την Columbia.
Αυτό θα γίνει με τα τραγούδια «Μαστούρας» WG-698/DG-473 και «Μόρτισσα χασικλού» WG-699/DG-473.
Όμως και πάλι θα πρέπει να περάσουν άλλοι 6 μήνες μέχρι η Columbia να τον ξαναφωνάξει.
Είμαστε πλέον στο 1935 και από εδώ και πέρα τα μπουζούκια θα κυριαρχήσουν καθώς σιγά-σιγά θα μπαίνουν στις ηχογραφήσεις και άλλοι μουσικοί. Το νερό είχε μπει στο αυλάκι…..
ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΡΚΟΥ ΣΤΗΝ ODEON
Ο διαγωνισμός της Columbia για την βράβευση 12 τραγουδιών μας οδήγησε στην χρονολόγηση των πρώτων ηχογραφήσεων του Μ.Βαμβακάρη στην Columbia.
Όμως από τα 12 τραγούδια του διαγωνισμού ηχογραφήθηκαν στην Columbia τα 11 από αυτά.
Το τραγούδι Νο 6 «Γλυκειά βραδιά» του Νίκου Χατζηαποστόλου για άγνωστους λόγους ηχογραφείται για λογαριασμό της ODEON σύμφωνα με τον Μανιάτη.
Ο Ν.Χατζηαποστόλου, με την βοήθεια των Π.Επιτροπάκη και Τ.Ξηρέλη στα φωνητικά, το ηχογραφεί για λογαριασμό της ODEON και παίρνει τον αριθμό μήτρας GO-1883. Ενδέχεται να ηχογραφήθηκε και να κυκλοφόρησε μαζί με το τραγούδι Νο 12 «Τα μαύρα μάτια σου» με αριθμό μήτρας GO-1882. Τα δύο αυτά τραγούδια κυκλοφόρησαν από την ODEON με αριθμό κυκλοφορίας GA-1686.
Λίγα νούμερα (5) πριν τις ηχογραφήσεις αυτές βρίσκουμε για πρώτη φορά να ηχογραφεί ο Μάρκος Βαμβακάρης στην ODEON.
Ηχογραφεί τα κομμάτια «Ο Χαρμάνης» με αριθμό μήτρας GO-1877 και «Ο Δερβίσης» με αριθμό μήτρας GO-1878.
Τα δύο τραγούδια μπήκαν στον ίδιο δίσκο με αριθμό κυκλοφορίας GA-1674 και κυκλοφόρησαν περίπου 3 μήνες μετά.
Από τα αποτελέσματα των αριθμών μήτρας μπορούμε να πούμε ανεπιφύλαχτα ότι πριν τα αποτελέσματα του διαγωνισμού της Columbia (17/5/1933) ο Μάρκος δεν είχε ηχογραφήσει τραγούδια στην ODEON. Ότι ακριβώς έχει συμβεί και για την Columbia.
Κατά πάσα πιθανότητα τα ηχογραφεί τον Ιούνιο του 1933.
Ενδέχεται να ηχογραφήθηκαν και λίγο πιο μετά από τον Ιούνιο του 1933 (Αύγουστος-Σεπτέμβριος) και αυτό γιατί ο Χατζηαποστόλου ηχογραφεί και άλλα τραγούδια του διαγωνισμού της Columbia για λογαριασμό της ODEON (No1 και No11).
Ίσως η Columbia να επέτρεψε την γραμμοφώνηση τους στην ODEON μόνο μετά την κυκλοφορία τους από την ίδια.
Έκτοτε και για 370 ηχογραφήσεις στην ODEON ο Μάρκος ξεχνιέται…
Χρονικά θα λέγαμε ότι για 18-20 μήνες, δηλαδή το μισό 1933 και ολόκληρο το 1934, ο Βαμβακάρης δεν ηχογραφεί στην ODEON.
Μόνο στις αρχές του 1935 (κατά προσέγγιση) θα δοθεί το πράσινο φως για συνεχόμενες ηχογραφήσεις του Μάρκου αλλά και των άλλων μουσικών.
ΜΙΝΟΡΕ ΤΟΥ ΤΕΚΕ-ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΖΕΙΜΠΕΚΙΚΟ
Μερικούς μήνες πριν τις πρώτες ηχογραφήσεις του Μάρκου για την ODEON ηχογραφούνται τα τραγούδια του Χαλικιά «Ταξίμ μινόρε» (Μινόρε του τεκέ) και «Μυστήριο Ζεϊμπέκικο» τα οποία παίρνουν τους αριθμούς μήτρας GO-1838 για το πρώτο και GO-1839 για το δεύτερο.
Δηλαδή ηχογραφούνται 40 νούμερα πριν τα τραγούδια του Μάρκου.
Όμως σε αντίθεση με τον Συριανό κυκλοφορούν σχεδόν αμέσως με αριθμό κυκλοφορίας GA-1631.
Αμέσως μετά τις δύο αυτές ηχογραφήσεις και με αριθμούς μήτρας GO-1840 και GO-1841 ηχογραφούνται από τον Σπύρο Περιστέρη τα τραγούδια «Ντερτιλίδικο» και «Ο μερακλής». Και τα δύο είναι οργανικά όπως και τα τραγούδια του Χαλικιά.
Επειδή οι αριθμοί μήτρας είναι συνεχόμενοι μπορούμε να πούμε με απόλυτη βεβαιότητα ότι όλα ηχογραφούνται από τον Σπύρο Περιστέρη. Σε κανένα όμως δεν αναγράφεται στις ετικέτες το όνομα του Περιστέρη. Και στα τέσσερα (4) τραγούδια στις ετικέτες τους γράφει μπουζούκι.
Σε αντίθεση με τα κομμάτια του Χαλικιά τα τραγούδια του Περιστέρη κυκλοφορούν σχεδόν δύο (2) μήνες μετά, αν και ηχογραφήθηκαν την ίδια μέρα.
Συνοψίζοντας.
Ο Μάρκος ηχογραφεί στην ODEON κατά πάσα πιθανότητα μετά τις πρώτες του ηχογραφήσεις στην Columbia.
Αν και η πεποίθηση είναι ότι ο Μ.Μάτσας πίστεψε περισσότερο στον Μάρκο από ότι η άλλη πλευρά -Αφοι Λαμπρόπουλοι- κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να ισχύει.
Μόνο από τις αρχές του 1935 θα αναγνωριστεί το ταλέντο του Μάρκου Βαμβακάρη από τις εταιρείες και θα του δοθεί η ευκαιρία να ηχογραφήσει το σύνολο των τραγουδιών του.
Μέχρι τότε όσες ηχογραφήσεις είχαν περάσει είχαν το στοιχείο του πειραματισμού.
Για τις χρονολογήσεις των τραγουδιών στις εταιρείες HMV και Parlophone δεν έχω βρει ακόμη κάποια στοιχεία που θα τις συνδέουν με συγκεκριμένες χρονικές περιόδους.
Όταν και αν βρω κάτι που να συνδέει τα τραγούδια με χρονολογίες εδώ είμαστε για να τις συζητήσουμε.
Κάθε ένσταση περί των παραπάνω λεγομένων είναι δεκτή και συζητήσιμη.
- peloponnisios
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 159
- Εγγραφή: 14 Αύγ 2012 03:38 am
Re: Χρονολόγηση των πρώτων ηχογραφήσεων του Μ. Βαμβακάρη στην Columbia
Για το Ανικανοποίητο..... έγραψε:Η διαφορά στους αριθμούς μήτρας (ηχογραφήσεων) μεταξύ των τραγουδιών των δύο πρωτεργατών του Ρεμπέτικου είναι 80 νούμερα που σημαίνει ότι ηχογραφήθηκαν κατά προσέγγιση με διαφορά 4-5 μήνες μεταξύ τους.
Αυτή η διαφορά των 4-5 μηνών οδήγησε πολλούς ερευνητές να χρεώσουν τα τραγούδια του Μπάτη στο 1932 και του Μάρκου στο 1933.
Αυτή η μεθοδολογική προσέγγιση είναι πολύ επίφοβη. Για παράδειγμα, το Νοέμβριο του 1932 φαίνεται να γίνονται τουλάχιστον 50 ηχογραφήσεις. Ίσως είναι περισσότερες (80-90), δεν ξέρω, μέχρι εκεί το έψαξα.Για το Ανικανοποίητο..... έγραψε:Η Columbia σύμφωνα με τους δίσκους που κυκλοφορούσε ηχογραφούσε περίπου 20 τραγούδια κάθε μήνα.
Από τις σημειώσεις του Howard προκύπτει ότι οι πρώτες ηχογραφήσεις του Μπάτη είναι το Νοέμβριο του 1932.Για το Ανικανοποίητο..... έγραψε:Υπάρχει περίπτωση ο Μπάτης να ηχογράφησε για πρώτη φορά στην Columbia το 1933 και όχι το 1932 όπως όλοι πιστεύουν μέχρι τώρα;
Η απάντηση είναι ότι πιθανόν ο Μπάτης να ηχογραφεί για πρώτη στην Columbia το 1933.
Πάντως, μπράβο για την πρωτότυπη έρευνα, Φώτη. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν κι άλλες πηγές, πέρα από τις γνωστές, για τη χρονολόγηση των τραγουδιών. Η διασταύρωση των πληροφοριών ποτέ δεν έβλαψε.
-
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 733
- Εγγραφή: 20 Νοέμ 2015 11:17 pm
Re: Χρονολόγηση των πρώτων ηχογραφήσεων του Μ. Βαμβακάρη στην Columbia
Περνάω τώρα στα σχόλια σου.
Καταρχάς δεν είχα και δεν έχω εικόνα της συλλογής του Howard Markos Vamvakaris- Master of Rembetika. Δεν την ξέρω καν είναι η αλήθεια. Αλλά από τα αποτελέσματα που λες φαίνεται να έπεσα μέσα για τον μήνα (Ιούνιος) του 1933. Ή τέλος πάντων αυτό φαίνεται από το αποτέλεσμα.
Επιβεβαιώθηκε αυτό που έγραψε ο Howard ότι τα κομμάτια είναι του Ιουνίου 1933.
Να πω ότι για το έτος δεν είχα αμφιβολία ότι είναι το 1933 και όχι το 1932 που γράφει ο Κουνάδης. Αυτό που με έκαιγε ήταν η χρονική περίοδος. Ο μήνας δηλαδή. Κάτι που φαίνεται να επιβεβαιώθηκε.
Αν και έχω το βιβλίο του Ορδουλίδη δεν θυμάμαι να αναφέρεται στον μήνα και το έτος για τον Μάρκο. Θα το ανοίξω έτσι και αλλιώς για να το επιβεβαιώσω.
Ο Ορδουλίδης πάντως είχε επαφή με τον Ch.Howard, το λέει και ο ίδιος στο βιβλίο του απ΄όσο θυμάμαι και από εκεί να το πήρε και ο ίδιος. Δηλαδή από τον Howard.
Θα συμφωνήσω μαζί σου ότι ενέχουν κίνδυνο οι προσεγγίσεις μου περί των μηνιαίων ηχογραφήσεων μιας εταιρείας. Αλλά δεν έχω κάτι καλύτερο για αρχή.
Τέλος να πω το εξής.
Αν πω ότι συμφωνώ με τον Howard για τον Νοέμβριο του 1932 ότι ηχογραφούνται τα κομμάτια του Μπάτη προκύπτει το εξής πρόβλημα.
Όπως λες ίσως και σε ένα μήνα (Νοέμβριος 1932) να ηχογραφήθηκαν τουλάχιστον 50 τραγούδια (μπορεί και 80-90 όπως αναφέρεις).
Αν υποθέσουμε ότι είναι σωστό το παραπάνω πως γίνεται ρε Κώστα μετά από 8 μήνες να ηχογραφήθηκαν μόνο 80 τραγούδια όσα δηλαδή λες ότι ηχογραφήθηκαν μόνο τον Νοέμβριο του 1932;
Γι΄αυτό τον λόγο διατηρώ τις επιφυλάξεις μου για το αν ο Μπάτης ηχογραφεί τον Νοέμβριο του 1932.
Η προσπάθεια μου για την χρονολόγηση των ηχογραφήσεων θα συνεχιστεί και για τον Μπάτη (που αναφέρω το πιθανόν αφού δεν έχω στοιχεία) αλλά και για τις άλλες εταιρείες που όπως έγραψα πιο πριν με βασανίζουν ακόμη.
Κώστα και πάλι σε ευχαριστώ.
- peloponnisios
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 159
- Εγγραφή: 14 Αύγ 2012 03:38 am
Re: Χρονολόγηση των πρώτων ηχογραφήσεων του Μ. Βαμβακάρη στην Columbia
Για τη συλλογή δες εδώ (πάτα more images, πάνω αριστερά)Για το Ανικανοποίητο..... έγραψε:Καταρχάς δεν είχα και δεν έχω εικόνα της συλλογής του Howard Markos Vamvakaris- Master of Rembetika. Δεν την ξέρω καν είναι η αλήθεια.
Δεν εννοούσα ότι ο Ορδουλίδης αναφέρεται σε χρονολογίες για τον Μάρκο. Ίσως να μην έγινε σαφές από τον τρόπο που δόμησα την πρόταση. Εννοούσα ότι αναφέρει την προέλευση των πηγών του Howard (δηλαδή τα μικρο-φιλμ στο Λονδίνο). Έτσι μπορούμε και δίνουμε την ανάλογη βαρύτητα στις πληροφορίες που μας παραθέτει ο τελευταίος.Για το Ανικανοποίητο..... έγραψε:Αν και έχω το βιβλίο του Ορδουλίδη δεν θυμάμαι να αναφέρεται στον μήνα και το έτος για τον Μάρκο. Θα το ανοίξω έτσι και αλλιώς για να το επιβεβαιώσω.
Το εργοστάσιο της Columbia ολοκληρώθηκε γύρω στα 1930. Δεν διέθετε όμως αίθουσα ηχογραφήσεων, ήταν κυρίως για την τύπωση των δίσκων. Η πρώτη αίθουσα, το πρώτο στούντιο δηλαδή, εγκαινιάστηκε γύρω στα 1935. Μέχρι τότε οι φωνοληψίες γινόντουσαν σε δωμάτια ξενοδοχείων από ξένα συνεργεία. Αυτά τα συνεργεία ερχόντουσαν κάποιες φορές τον χρόνο και για συγκεκριμένα sessions. Είναι πιθανό να μεσολάβησε μεγάλο χρονικό διάστημα μεταξύ δύο συγκεκριμένων sessions.Για το Ανικανοποίητο..... έγραψε:Αν υποθέσουμε ότι είναι σωστό το παραπάνω πως γίνεται ρε Κώστα μετά από 8 μήνες να ηχογραφήθηκαν μόνο 80 τραγούδια όσα δηλαδή λες ότι ηχογραφήθηκαν μόνο τον Νοέμβριο του 1932;