Φαληριώτισσα - Παπαϊωάννου
Φαληριώτισσα - Παπαϊωάννου
Φαληριώτισσα
Χασάπικο του Παπαϊωάννου.Είναι το πρώτο τραγούδι του, χτυπημενο σε δίσκο το '35.Το τραγούδησε ο ίδιος, μαζί με τον Γ. Κωσταντινίδη(ή Μακαρόνα), ο οποίος λέει την προσφώνηση: Γειά σου Παπαϊωάννου , να χαρώ το μπουζούκι σου! Η δεύτερη εκτέλεση χτυπήθηκε μόλις το ΄64(σημ. μάλλον του διέφυγε η εκτέλεση που έχουμε εδώ με Χρυσίνη και Παγιουμτζη, αν και δεν ακουω Στρατο στην εκτέλεση αυτή αλλά ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ! )....
Λέει και άλλα διάφορα αλλά δε μας ενδιαφέρουν άμεσα. Όλο αυτό για το σχόλιο του hondrosk (τον οποίο αγαπώ πολύ) όσων αφορά το συγκεκριμένο κομμάτι (πρώτη εκτέλεση του 37 κλπ κλπ).
Γνώμες!
Τα σέβη μου
-Γεια σας Χρυσίνηδες!
και του απαντάει ο άλλος
-Γεια σου Στράτο!
Για τις χρονολογίες τώρα, σε αυτή τη σελίδα
Κώδικας: Επιλογή όλων
http://www.melodia.gr/4dcgi/_w_articles_mel3_100081_02/07/2004_101444
Μοδιστρούλα (Τις άλλες τα μπλεξα και γώ)
Χασάπικο του Παπαϊωάννου.Δίσκος του 1935, τραγουδημένος απο τον ίδιο και τον Γ.Κωσταντινίδη
Το ραντεβού (Ραντεβού σαν περιμένω)
Ζεϊμπλεκικο του Παπαιωάννου. Δίσκος του 1935, όπου παίζει και τραγουδά καταπληκτικά ο συνθέτης, συνοδευόμενος από τον Γ. Κωσταντινίδη. Στον ίδιο δίσκο η προσφώνηση "Να χαρώ γλυκιά πενιά".
- hondrosk
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 236
- Εγγραφή: 28 Νοέμ 2004 02:50 pm
- Τοποθεσία: Ηράκλειο
Καλό ε?Για να διασκεδάσουμε και λίγο, αναφέρω την περιπέτεια του Αφελούς που ανατρέχει στον
Πετρόπουλο για να φωτιστεί. Ο Αφελής λοιπόν ξεκινά από την πρώτη σελίδα (σλ.46) όπου
καταγράφει τραγούδια ο ευφυής ανθολόγος και ανακαλύπτει:
Α) ο "ΨΑΡΑΣ" δεν είναι ένα τραγούδι και μάλιστα 'σμυρνέικος μπάλλος' αλλά δύο, κανένα εκ των
οποίων δεν είναι μπάλλος! Πρόκειται για το σέρβικο "ΤΟΥ ΨΑΡΑ Ο ΓΙΟΣ" που κυκλοφόρησε στα
1935-36 στο όνομα του Δ. Γεωργιάδη τραγουδισμένο από την Ρόζα (Columbia DG 6374) και το
ομότιτλο συρτό που κυκλοφόρησε στις αρχές του 1952 στα ονόματα των Στ. Μπαρδάνη και Ν.
Σφυρόερα τραγουδισμένο από τις Νικολέττα Καπρή και Δ. Σαμίου (HMV 5284).
Β) η "ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ" είναι συρτό στο όνομα του Περδικόπουλου (ODEON GA 7001) και ουδεμία
σχέση έχει με το ρεμπέτικο.
Γ) το "ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΙ" ανθολογείται δις χωρίς να υπάρχει κανένας λόγος. Επιπροσθέτως, η
αμερικάνικη εγγραφή με τον Γκούσα (ή Δούσα, ούτε ο ίδιος είχε αποφασίσει πως τον λένε) έχει
μόνον συνοδεία κιθάρας και όχι μπουζουκομπαγλαμάδες.
Στην αμέσως επόμενη σελίδα (47) ο Αφελής συναντά πιο ωραία πράγματα:
Α) Ανθολογώντας το "ΠΙΝΩ ΚΑΙ ΜΑΡΑΖΩΝΩ" του Δελιά γράφει αποκάτω πως "Βεβαίως, το
τραγούδι αυτό δεν αποτελεί παρά αντιγραφή του αντίστοιχου δίσκου του Κατσαρού" το οποίο
ανθολογεί ακριβώς πριν. Βεβαίως ο ευφυής ανθολόγος αγνοεί ότι ο δίσκος του Κατσαρού
(Orthophonic S-463, από την άλλη μεριά έχει το "Βρε μάγκα το μαχαίρι σου", πάλι του Δελιά) είναι
τουλάχιστον δυο χρόνια μετά τον αντίστοιχο του Δελιά και παρήχθη κατόπιν συμφωνίας της HMV
με την ελληνικών συμφερόντων αλλ' ελεγχόμενη ουσιαστικά από την RCA-Victor, Orthophonic.
Και παρότι το αγνοεί, δεν διστάζει να κολλήσει την ρετσινιά του αντιγραφέα στον μακαρίτη τον
Ανέστο.
Β) Το "ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΑΙΔΙ" είναι και πάλι δυο τραγούδια σε ένα. Η πρώτη στροφή αφορά
παραδοσιακό τραγούδι του ανατολικού Αιγαίου και της Κύπρου ενώ οι επόμενες δυο στροφές
είναι μπάλλος του Αιγαίου. Επιπροσθέτως, το τραγούδι δεν μιλά για "τσάπουρνα" (που μάλιστα ο
ευφυής ανθολόγος μας εξηγεί και τι είναι!) αλλά για "τσάμπουρα".
Γ) Η "ΠΕΡΒΟΛΑΡΙΑ" δεν είναι "παλαιό τραγούδι που λέγανε οι κουτσαβάκηδες" όπως
διαβεβαίωσαν τον ευφυή λαογράφο "παλαιοί γεροντόμαγκες". Πρόκειται για συρτό στο όνομα του
Περδικόπουλου το οποίο κυκλοφορεί ακόμα και σήμερα στα νησιά του Αιγαίου.
Εκεί ο Αφελής βάζει μια τελεία. 8 ανακρίβειες σε 14 τραγούδια που μπόρεσε να ελέγξει είναι
πολλές. Όμως ο Αφελής λεει: "Αυτά τα τραγούδια είναι πολύ παλιά για τον ευφυή λαογράφο και
είναι φυσικό να κάνει λάθη. Ας πάω στα πιο πρόσφατα να δω τι κάνει." Έτσι, πάει ΤΥΧΑΙΑ στις
σελίδες 96 και 97 που αφορούν τραγούδια της περιόδου 55-65, δηλ. σχεδόν σύγχρονα του
πονήματος του ευφυούς λαογράφου (τόγραψε το 68). Και τι διαπιστώνει:
Α) Το "ΤΡΕΛΛΟΚΟΡΙΤΣΟ" του Μπιθικώτση (τον οποίον επιμένει ο ευφυής λαογράφος να γράφει
με όμικρον αντί για ωμέγα, μη αναγνωρίζοντας στον άνθρωπο το δικαίωμα να γράφει το όνομά
του όπως θέλει) δεν είναι του 55 αλλά του 61 (Columbia SCDG 3022). Επιπροσθέτως, γιατί
υπάρχει ερωτηματικό δίπλα στο όνομα του υπονοώντας σαφώς ότι δεν είναι ο Μπιθικώτσης ο
συνθέτης;
Β) Το "ΑΓΑΠΗ ΠΟΥΓΙΝΕΣ ΔΙΚΟΠΟ ΜΑΧΑΙΡΙ" δεν είναι χασάπικο αλλά ζεϊμπέκικο.
Γ) Το "ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΕΙΧΕΣ ΦΙΛΟ" του Τσιτσάνη λέγεται "ΚΑΛΕ ΜΟΥ ΤΟ ΠΑΙΔΙ" (HMV 2774) και
κυκλοφόρησε το 47 και όχι το 56. Από περιέργεια ο Αφελής κοίταξε για την άλλη όψη του δίσκου
("ΟΤΑΝ ΠΙΝΕΙΣ ΣΤΗΝ ΤΑΒΕΡΝΑ") και βρήκε (σλ. 180) ότι ο ευφυής λαογράφος το τοποθετεί το
1949 ανακαλύπτοντας τον ειδικό εκείνο δίσκο που οι δυο πλευρές του κυκλοφορούν χωριστά και
με διαφορά επταετίας.
Δ) Το "ΑΣΕ ΜΕ ΑΓΟΡΙ ΜΟΥ" λέγεται "ΜΗ ΜΟΥ ΜΙΛΑΣ ΓΙΑ ΕΡΩΤΕΣ" (HMV 5495) και συμμετέχει
στο τραγούδι Ο ΑΝΤΩΝΗΣ Κλειδωνιάρης και όχι η ανύπαρκτη τραγουδίστρια ΑΝΝΑ Κλειδωνάρη.
Είδε το Α. ο ευφυής λαογράφος στο δελτίο της ΑΕΠΙ και αποφάσισε να αλλάξει φύλο στον άτυχο
τραγουδιστή!
Μετά από όλα αυτά, ο Αφελής έκλεισε το Βιβλίου του ο ευφυούς λαογράφου και αποκοιμήθηκε
ευτυχισμένος υπό το βάρος της σοφίας που απέκτησε μέσα από μόλις 4 σελίδες ανάγνωσης.
Για την Φαληριώτισσα τώρα θα το ψάξω...
(αλήθεια με αγαπάς? :oops: )
ή παραγωγικά ή επαγωγικά και οπωσδήποτε μαθηματικά.Δεν μπορεί κανείς να πεί το 10% είναι λάθος, άρα το 100% είναι λάθος.Κατά τα άλλα, και ο Πετρόπουλος έχει λάθη και ο Σχορέλης,και ο Χατζηδουλής και ο Κουνάδης και ο Μανιάτης και και... και οι εταιρείες στις εττικέτες τους έχουν λάθη, όλοι έχουν λάθη.Όποιος δεν κάνει τίποτε, δεν κάνει λάθη, που έλεγε κι η γιαγιά μου.Τι θέλω να πώ.Η άποψή μου είναι ότι επιχειρηματολογόντας κάθε φορά πρέπει να αντικρούουμε τιςι απόψεις, τις θέσεις, και όχι τους άνθρωποι που τις εκφράζουν΄
Ο Πετρόπουλος την εποχή που έγραψε το βιβλίο του, με τα στοιχεία που είχε στη διάθεσή του τότε, κατά την άποψή μου, προσέφερε πολλά, πάρα πολλά και πάντως η "ιστορία του αφελούς" δεν τον αγγίζει.
- hondrosk
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 236
- Εγγραφή: 28 Νοέμ 2004 02:50 pm
- Τοποθεσία: Ηράκλειο
Για την Φαλιριώτισσα τώρα απ' ότι λέει ο ίδιος ο Παπαϊωάννου στην αυτοβιογραφία του το ηχογράφησε μαζί με την "Μοδιστρούλα" και το "ραντεβού σαν περιμένω" πριν πάει φαντάρος δηλαδή πριν το 1935.
Άρα έκανα λάθος , άρα συγχωρέστε με.
Υπ' όψιν ότι το έχει γράψει πολλά χρόνια πριν και " την τραγουδούσα με τους φίλους μου στις γειτονιές" όπως λέει και ο ίδιος.
Πάντως δεν ξεκαθαρίζεται το έτος της ηχογράφησης , είναι 1934? 1933?