KRITIKES gia tin diaskeyi tou AF OTOU EGENNITHIKA
- lefkoftero
- Δημοσιεύσεις: 27
- Εγγραφή: 29 Απρ 2006 02:26 am
- Τοποθεσία: Brazil
- Επικοινωνία:
KRITIKES gia tin diaskeyi tou AF OTOU EGENNITHIKA
Eimai o Nikolas o rembetis indianos apo Vrazila (kata kosmon Nikos Veropoulos White Feather) kai prin liges meres esteila sto site mia diki mou douleia,diaskeyi enos tragoudiou tou Markou me titlo "Afotou egennithika".
Exei kataxwrithei stis "IXOGRAFISEIS" me oles tou tis plirofories,meta apo eygeni synainesi twn dimiourgwn tou site pou tous eyxaristw apo kardias.
Tha ithela tin gnwmi sas gia to tragoudi ayto pou yparxei mesa se ena spanio peiratiko CD me dika mou tragoudia pou titloforeitai "LATHI SIMEIA KAI TERATA" (ayti i diaskeyi einai i monadiki eksairesi sto CD).
Parakalw na to thapsete deontws,oxi epeidi eimaste filoi klp klp....Omws peite mou tin gnewmi sas,tha einai panta sevasti.
Nikolas
Re: KRITIKES gia tin diaskeyi tou AF OTOU EGENNITHIKA
Αγαπητέ φίλε Νικόλα, από Brazil μεριά, και μοναδικέ Έλληνα Ινδιάνε, πριν καταγράψω την κριτική μου για τη διασκευή σου –μια και την ζήτησες– θα ‘θελα να αναφερθώ στο συγκεκριμένο τραγούδι, στην πρώτη του εκτέλεση και να καταθέσω στοιχεία και πληροφορίες που το αφορούν.lefkoftero έγραψε:Xairetizw olous tous rembetofilous kai symforoumites sto katapliktiko ayto site.
Eimai o Nikolas o rembetis indianos apo Vrazila (kata kosmon Nikos Veropoulos White Feather) kai prin liges meres esteila sto site mia diki mou douleia,diaskeyi enos tragoudiou tou Markou me titlo "Afotou egennithika".
Exei kataxwrithei stis "IXOGRAFISEIS" me oles tou tis plirofories,meta apo eygeni synainesi twn dimiourgwn tou site pou tous eyxaristw apo kardias.
Tha ithela tin gnwmi sas gia to tragoudi ayto pou yparxei mesa se ena spanio peiratiko CD me dika mou tragoudia pou titloforeitai "LATHI SIMEIA KAI TERATA" (ayti i diaskeyi einai i monadiki eksairesi sto CD).
Parakalw na to thapsete deontws,oxi epeidi eimaste filoi klp klp....Omws peite mou tin gnewmi sas,tha einai panta sevasti.
Nikolas
ΑΦ' ΟΤΟΥ ΕΓΕΝΝΗΘΗΚΑ [Γ. Δερέμπεη – Μ. Βαμβακάρη] (Μάρκος Βαμβακάρης – Σοφία Αμπατζή-Καρίβαλη) (20/10/1940, Parlophone B.74045).
- Τραγούδι, ύφους ΜΑΡΚΟΥ, είναι στο όνομα του Δ. ΚΑΡΥΔΑΚΗ (ΚΑΡΥΔΑΚΙΑ) και του ΓΙΩΡΓΟΥ ΔΕΡΕΜΠΕΗ (ΣΩΦΕΡ). Άγνωστο αν και ο Μάρκος θεωρούσε το τραγούδι αυτό ως δική του δημιουργία, αν το έγραψε ο Καρυδάκιας, ή το έβαλε στο όνομά του ο Μάρκος για τους γνωστούς λόγους (κατά τον συλλέκτη και ρεμπετολόγο Παναγιώτη Κουνάδη) .
- Κατά μαρτυρία όμως της Νταίζης Σταυροπούλου στον Κώστα Χατζηδουλή-Ρακοσυλλέκτη (επίσης γνωστό ρεμπετολόγο), στην αυτοβιογραφία της (περιοδικό "Λαϊκό Τραγούδι", τεύχος αρ. 3, Απρίλιος 2003), η οποία υπήρξε στενή φίλη του Μήτσου Καρυδάκη από το 1933, όταν αυτή πρωτοήρθε στην Αθήνα από το χωριό της του Άργους, το τραγούδι είναι σύνθεση του Καρυδάκια και είναι μάλιστα και το μόνο δικό του που πέρασε στη δισκογραφία.
Και περνάω, Νικόλα μου, στη δική σου διασκευή του άσματος.
Το άκουσα 5-6 φορές, με ιδιαίτερη προσοχή και (ομολογώ) με αυξημένη περιέργεια, για να διαπιστώσω ότι έκανες πολύ καλή δουλειά! Επίσης και οι υπόλοιποι συντελεστές και συνεργάτες σου.
Προσωπικά το αποτέλεσμα μου άρεσε και με συγκίνησε ταυτόχρονα.
Στα αυτιά μου (από το άκουσμα) και στα μάτια μου (από τη φαντασία) ξεδιπλώθηκε η μουσική κατάρτιση και η ευαισθησία του γνήσιου Έλληνα Ινδιάνου, που αναζητά το άγνωστο, εμπνέεται από το περιβάλλον, βιώνει εξωτικούς κόσμους, φαντάζεται μουσικά (ίσως και πραγματικά) έναν κόσμο χωρίς σύνορα (που έτσι κι αλλιώς η μουσική δεν έχει) και δημιουργεί υπέροχες μουσικοπλασίες και ευγενή μουσικά μορφώματα, σε μια θαυμάσια ενορχήστρωση!
Από την εισαγωγή, που ξεκινά από την Καραϊβική μ’ έναν εύηχο και απαλό ρυθμό ρέγγε, πετάγεται και ξεδιπλώνεται ομαλά με τις δοξαριές του βιολιού, γλύφωντας Αιγιοπελαγίτικα ακρογιάλια, συμπλέκεται μουσικά με τη βοήθεια της κιθάρας, του μπαγλαμά, του ακκορντεόν και των κρουστών, για να μεταλλαχθεί με το δεμένο φωνητικό δίδημο σε έναν όμορφο ρυθμό ….ζεϊμπέκικου απτάλικου-καμηλιέρικου!!
Με απόλυτο σεβασμό στους αρχικούς στίχους, με στυλ που –βέβαια– δεν θυμίζει «Μάρκο», αλλά με σωστά μουσικά πατήματα (αν και δεν είμαι μουσικός, για να κρίνω σωστότερα) και ολοφάνερη έλξη και επιρροή από τις ελληνικές μουσικές καταβολές, διανθισμένες –έτσι και αλλιώς– από λάτιν στοιχεία.
Κλείνοντας, προσωπικά θα ήθελα να ακούσω και ολόδικες δημιουργίες σου Αρχηγέ.
Μου κίνησες πραγματικά την περιέργεια…
Συνέχισε το έργο σου αγαπητέ μου φίλε Νικόλα, με τη φαντασία, την ευαισθησία και το μεράκι που διαθέτεις. Νομίζω ότι έχεις να μας παρουσιάσεις αξιόλογα πράγματα. Να 'σαι πάντα καλά.
Χαίρομαι που για πρώτη φορά ακούω δουλειά σου και θα ήθελα κι εγώ όπως είπε κι ο Σάκης να ακούσω περισσότερα πράγματα από σένα.
Σχετικά με το συγκεκριμένο κομμάτι αφού το άκουσα αρκετές φορές προσεκτικά και αφού ζητάς τη γνώμη μας, έχω τις εξής παρατηρήσεις:
Είναι σίγουρα μια πολύ καλή δουλειά. Αισθητικά πήγε πάρα πολύ καλά στο αυτί μου και μου έδωσε ιδιαίτερη χαρά βγάζοντάς μου μια ευαισθησία. Μου αρέσει ο τρόπος προσέγγισης της μουσικής και παρόλο που ακούγονται τα πλήκτρα που για μένα δεν έχουν καμία σχέση με το ρεμπέτικο ή αν θέλεις με εν γένει το λαϊκό τραγούδι δεν είναι αντιαισθητικά. Μου άρεσε πολύ ο κοφτός τρόπος που ερμηνεύεις τα πρώτα δίστιχα αλλά και η διφωνία με την συνεργάτιδά σου στις επαναλήψεις. Μου άρεσε ακόμα πολύ το βιολί που δεσπόζει στο κομμάτι και του δίνει ωραία χροιά.
Παρόλο λοιπόν που το κομμάτι είναι διασκευασμένο και όχι απλά εκτελεσμένο θεωρώ ότι το προσεγγίζει όχι με προσήλωση στην αυθεντική εκτέλεση αλλά σίγουρα με σεβασμό. Αυτό που κατά τη γνώμη μου θα μπορούσε να μην υπάρχει και δεν θα έκανε τη διασκευή σου να υστερεί σε τίποτα είναι η ρέγγε εισαγωγή η οποία ξένισε λιγάκι τη δική μου αίσθηση. Ακόμα θα ήθελα και την ύπαρξη του μπουζουκιού ώστε να δίναι περισσότερο χρώμα στο κομμάτι με γεμίσματα τόσο μέσα στο τραγουδιστικό μέρος όσο και στην εισαγωγή.
Κατά τα άλλα ισχύει η αρχική αίσθηση όσων προανέφερα. Μια πάρα πολύ ωραία δουλειά που μου χάραξε ένα χαμόγελο στο πρόσωπό μου!
Θα σε παρακαλούσα να ανεβάσεις και άλλα δείγματα της δουλειάς σου και σου εύχομαι να έρθεις γρήγορα στην Ελλάδα (που ξέρω ότι το επιθυμείς) ώστε να σε ακούσουμε και να τα πούμε και από κοντά.
Φιλικά, Ηλίας
- katsabinis
- More than 50 posts user
- Δημοσιεύσεις: 97
- Εγγραφή: 26 Ιουν 2006 10:36 pm
- Τοποθεσία: Δίστομο
- Επικοινωνία:
Αφ, ότου εγεννήθηκα
Θα μπορούσε όμως ο όρος παρέμβαση να είναι λάθος σ' αυτην την περίπτωση. Εδώ βλέπουμε Ελληνόπουλα που κατοικούν στην χώρα τους και λειτουργουν απαξιώτικά στην μουσική τους παράδοση και κληρονομιά, και δεν έχουν ιδέα τι τους γίνεται...Αυτοί που αλλοιώνουν την μουσική μας και την κατακρεουργούν, είναι οι δισκογραφικές, οι τηλεοράσεις και γενικότερα το γενικό κλίμα που αποπνέει περνώντας δίπλα μας και μεις αβασάνιστα το εισπνέουμε!!
Ο Χιώτης που λάνσαρε το στοιχείο της λάτιν μουσικής έκανε καμία ζημιά; τουναντίον βρήκε πολλούς μιμητές και συνεχιστές.
Έτσι και η δικιά σου μουσική ''παρέμβαση'' σ' ένα τραγούδι εύθραστο και συγκλονιστικά όμορφο, όχι μόνο ανανεώνει και ξαναγεννά την γοητεία του τραγουδιού, αλλά και σε ταξιδεύει σε μονοπάτια που θα ήθελε να περπατήσει ο κάθε ''φτασμένος'' Έλληνας τραγουδοποιός, χρησιμοποιώντας και την δύναμη των media..
Νίκο συγχαρητήρια!!!!
- kyriaki35
- More than 50 posts user
- Δημοσιεύσεις: 75
- Εγγραφή: 03 Μάιος 2005 01:39 pm
- Τοποθεσία: Ταύρος
ησυχοι πια οι γειτονοι
γυρισανε στο σπιτι τους
κι αφησανε στο χιονι
της γειτονιας το φροκαλο
το Τζακ Ο Χαρα κοκαλο!