Ακρωτηριασμένες ηχογραφήσεις
Ακρωτηριασμένες ηχογραφήσεις
Αφορμή πήρα από το τραγούδι «Σερσέ λα φαμ» που ανέβασε σήμερα ο basilis. Στη σελίδα υπήρχε πάλι το τραγούδι με τους ίδιους συντελεστές (Λαμπίρη και Τσιτσάνη) και απο το ίδιο έτος (1948) αλλά η προυπάρχουσα ήταν σχεδόν ένα λεπτό συντομότερη!
Το ψάξαμε και τελικά επρόκειτο για την ίδια ηχογράφηση, η οποία όμως όταν είχε ανατυπωθεί στο εμπόριο (MARGO 8221 εν έτει 1981) βγήκε «ακρωτηριασμένη». Αυτή την εκδοχή είχαμε αρχικά κι εμείς εδώ.
Αυτά μπορεί να γίνονται για διάφορους λόγους. Ενδεικτικά:
1) Συλλέκτες οι οποίοι «κόβουν» το τραγούδι πριν το παραχωρήσουν για να έχουν μόνο αυτοί την ολοκληρωμένη ηχογράφηση. Σε αυτό θυμίζουν κάτι εκφωνητές του ραδιοφώνου που μιλάνε ασταμάτητα ενω παίζει το τραγούδι μη τυχόν και το γράψει κανένας ακροατής σε κασέτα.
2) Η εταιρία που το ξανακυκλοφορεί σε cd το έχει από κακή πηγή (78άρι δισκάκι καταγρατσουνισμένο και καταμακελεμένο) οπότε το κόβει αμέσως πριν τη μεγάλη ατέλεια που δεν «μπαλώνεται».
Όποτε ακούτε σε τραγούδι να «σβήνει» ο ήχος στο τέλος αντί να τελειώνει η μουσική και να σταματάνε τα όργανα, ψάξτε το, μπορεί να πρόκειται για τέτοια περίπτωση.
Αυτό που υπάρχει στη σελίδα είναι στα 644.84 KB, πλήρως "ακρωτηριασμένο" και κακοεπεξεργασμένο. Δεν ακούγεται ούτε ο Τατασόπουλος, αν υπάρχει στη χορωδία της επανάληψης του ρεφρέν.
Το μπιτρέητ και το γρατσούνισμα δεν έχουν καμία σχέση. Συνήθως μάλιστα αυτοί που ζητάνε καλύτερο μπιτρέητ δεν ξέρουν τι τους γίνεται.
Τώρα για τον «ζητιάνο»:
1) Δε λείπει κανένα κομμάτι. Δεν έχει θεση επομένως στην κουβέντα μας.
2) Το συγκεκριμένο είχε όντως ανέβει και ήταν διπλό. Το ξεκαθάρισμα των διπλών το κάνω εγώ: ακούω και τα δύο και και κρατάω αυτό που είναι καθαρότερο στο άκουσμα ή που δεν του λείπουν κομμάτια. Το μπιτρέητ δεν βαρύνει στην απόφαση μου.
Δε θυμάμαι λεπτομέρειες αλλά είμαι σίγουρος ότι κράτησα αυτό που ήταν να κρατηθεί και «έστειλα» το άλλο, όπως κάνω πάντα.
Τώρα μια και τέθηκε το θέμα, αν το έχει κάποιος καθαρότερο, ας το ανεβάσει. Μη δω όμως καμία μάπα με μπιτρέητ 256k!
Αν η πηγή (το δισκάκι) έχει θόρυβο, το αρχείο θα βγει θορυβώδες στα όσα kbps και να είναι.
Αν η πηγή είναι καθαρή, τότε ακόμα και στα 24 kbps θα ακούγεται καθαρότερο από το άλλο που προέρχεται απο το θορυβώδες δισκάκι (δεν πα να είναι και στα 256). Ισχυρίστηκα εγώ ότι αυτός είναι λόγος να τα φτιάχνουμε 24άρια όταν τα κάνουμε mp3;