ΔΡΟΜΟΙ ΚΑΙ ΜΑΚΑΜ
-
- Δημοσιεύσεις: 18
- Εγγραφή: 30 Ιουν 2009 06:47 pm
- ntouzenis
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 618
- Εγγραφή: 01 Νοέμ 2005 12:54 pm
- Τοποθεσία: Χανιά
Σαν ενδειξη κολακιας -αν θυμαμαι καλα- οι μελωδοι αυτοι φτιαχναν καποιο ΝΕΟ ΜΑΚΑΜΙ για τον πολυχρονεμενο !! Καπακι κι αυτος παράγγελνε αλλο ενα μακαμι-τα λεμε και λιγο λαικα ... και δωστου ο αλλος συνθετης άλλο μακαμι και ουτω καθεξης !!
Με αποτελέσμα μεχρι το 1800 να υπαρχουν 200 μακαμια και βαλε "περισσεμα" που λεει και ο παπαντονις ... Απο κει και περα η ιστορια ειναι γνωστη ...
Εδω ομως εχουμε κι αλλα θεματα ρε παιδια, αυτες λιγο πολυ ειναι λογιες μουσικες ... εδω παει ο αλλος με 7 πτυχια στο καθεδρικο ναο κι ακουει το Βασιλικο και δεν προλαβαινει να ανοιξει το στομα του ο ανθρωπος και λεει : εφυγε ή δεν εχει αυτο δεν εχει το αλλο ...
Την παραδοσιακη μας μουσικη μας μπορουμε να τη σωσουμε κι ας ειναι ΕΜΠΕΙΡΙΚΗ γιατι θα μας φανε τα σκυλια ετσι οπως παμε ...
-
- Δημοσιεύσεις: 18
- Εγγραφή: 30 Ιουν 2009 06:47 pm
Οριστε! Οι κορυφες συμφωνουν οτι δια φωνουν σε ολα! Υπαρχει η οχι αναγκη για νεα μουσικη; Τη στιγμη μαλλιστα που στη δυτικη μουσικη ολα τα ωδεια του κοσμου διδασκουν το ιδιο πραγμα!ntouzenis έγραψε:Πιστευω Κωστα οτι για την καθε μουσικη θα επρεπε να τοποθετηθει καποιος που να εχει πληρη γνωση και ολοι μαζι μετα να συννενοηθουν για τα περαιτερω ... κατι που ειναι ασφαλως δυσκολο ... αλλα θα μπορουσε να ειναι και εφικτο, γιατι οχι ;;
Προσωπικα ξερω καποιον Ελληνα που γνωριζει φαρσι τα της αραβικης και τουρκικης μουσικης, αλλα δεν ξερω κατα ποσο θα τον ενθουσιαζε η ιδεα ... Γραφει σε καποιο αλλο φορουμ (σπανια) με το ψευδωνυμο Αγαπιος ... Τωρα κατασκευαζει ενα κανονακι.
Οι μαθητες της βυζαντινης υποτιθεται οτι γνωριζουν τα της αρχαιοελληνικης και αραβικης μουσικης αλλα δεν εχω συναντησει πανω απο 2 που να συμφωνουνε σε ολα ... ακομα κι οταν εκατσα στο ιδιο τραπεζι με τον Χρ.Αηδονιδη και το Χρ. Μητροπανο, δεν καναν τιποτα αλλο παρα να διαφωνουνε στα περισσοτερα ... και φανηκε να ξερουν παρα πολλα !!!
- max
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 792
- Εγγραφή: 07 Ιούλ 2004 01:08 pm
- Τοποθεσία: Αλλού
- Επικοινωνία:
Το θέμα είναι αυτό, ότι αφού μπορούμε και συνεννοούμαστε έτσι κι αλλιώς, ποιος ο λόγος να βγει ένα νέο "σύγχρονο" σύστημα; Όποιος θέλει να προχωρήσει περισσότερο θα εμβαθύνει μελετώντας βυζαντινή ή αραβική μουσική. Αυτά τα πράγματα μελετώνται εδώ και αιώνες. Αυτό ειναι ακριβώς που δεν καταλαβαίνω, ποια η σκοπιμότητα για μια νέα γλώσσα, όταν υπάρχει ο κίνδυνος να παραγκωνιστούν άλλα συστήματα που υπάρχουν εδώ και αιώνες. Είμαστε κόσμος που μιλάμε διαφορετικές γλώσσες αλλά μπορούμε και συνεννοούμαστε, είναι δυνατόν να μας επιβληθεί μια και μόνο "σύγχρονη" νέα γλώσσα;; Γιατί τότε υπάρχει κίνδυνος να χαθούν και να ξεχαστούν οι άλλες που εκφράζουν παραδοσεις ολόκληρες που και εμείς τόσα χρόνια έχουμε στη μουσική μας κομμάτια αυτών;
Η κακοπιστία ήρθε αρχικά επειδή δεν καταλαβαίνω γιατί να υπάρχει η ανάγκη να λέμε τα άλλα συστηματα "μπακάλικο" και το βυζαντινό "φιλοσοφία". Και δεν νομίζω ότι είναι παράλογο να ζητά κάποιος εξηγήσεις και επιχειρήματα για αυτό. Γι' αυτό κάνουμε και αυτή την κουβέντα, απλά τη σκοπιμότητα αυτή δεν μας έδωσες να καταλάβουμε δυστυχώς ακόμα.
Παπαντώνη είμαι σίγουρος ότι το βιβλίο στο οποίο με παρέπεμψες περιέχει όλες τις απαντήσεις (και ευχαριστώ που το θέτεις υπόψιν μου), θα μου πέσει όμως βαρύ να το διαβάσω ενώ δεν υπάρχει και χρόνος. Σίγουρα όμως ορισμένες βασικές διαφορές θα πρέπει να είμαστε σε θέση να τις εξηγήσουμε σε μια παράγραφο εκάστη. Για παράδειγμα, έχω την εξής απορία:
Στην δυτική μουσική κάθε κλίμακα (δύο υπάρχουν) είναι μια ακολουθία αποστάσεων μεταξύ μουσικών φθόγγων. Όμως, μπορείς να διαλέξεις εσύ από ποιον φθόγγο θα ξεκινήσεις ως βάση (Πχ «Το έπιασες απο χαμηλά, πιάστο από Ρε!»). Στα μακάμ από ότι νομίζω (ισχύει όντως;) δεν μπορείς να το κάνεις αυτό, κάθε μακάμ πάει «πακέτο» με τον φθόγγο-βάση. Αν αλλάξει αυτός, αλλάζει και το (όνομα του) μακάμ.
Στους 4+4 ήχους της βυζαντινής μουσικής τί από τα δύο ισχύει; Μπορείς να πεις «πλάγιος του Δ με βάση το Γα» ή είναι ασύμβατο με την μουσική θεωρία;
- max
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 792
- Εγγραφή: 07 Ιούλ 2004 01:08 pm
- Τοποθεσία: Αλλού
- Επικοινωνία:
Πολλοί ειδικοί σε διάφορα αντικείμενα δεν μπορούν 100% να συνεννοηθούν μεταξύ τους σε σχέση με βαθύτερες έννοιες.. Τέλος πάντων, σταματώ κάπου εδώ...
Το σύστημα της σημειογραφίας των μακάμ (Rauf Yehta Bey όπως το λέει και ο Μαυροειδής) θεωρείς ότι δεν επαρκεί γιά την καταγραφή της μουσικής μας παράδοσης; Αν θεωρείς ότι δεν επαρκεί τι νομίζεις ότι λείπει;