Γεωργακοπούλου - Η ρεμπέτισσα
- vacondios
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 324
- Εγγραφή: 28 Αύγ 2004 07:17 am
- Τοποθεσία: Αρτέμιδα Αττικής
Aς υποθέσουμε ότι εσύ ήσουν καλλιτεχνικός διευθυντής σε μια δισκογραφική εταιρεία όπως ήταν ο Περιστέρης Προπολεμικά και ο Τσιτσάνης μεταπολεμικά θα μπορούσες να επιτρέψεις να σου κλέψουν τραγούδια? Ο Μάρκος είχε λόγο να γράφει τραγούδια σε άλλα ονόματα διότι είχε έναν άτυχο γάμο που οδήγησε σε διαζύγιο το οποίο απαιτούσε διατροφή που ήταν ανάλογη με τεκμαρτό εισόδημα το οποίο υπολογιζόταν με βάση την καλλιτεεχνική δημιουργία του. Ο Τσιτσάνης για ποιό λόγο "χάριζε" απλόχερα τραγούδια από εδώ κι από εκεί? Οι μελωδίες που έγραψε ο Βασίλης Τσιτσάνης είναι ανώτερες από του Μάρκου αλλά μέχρι το 1950. Από εκεί και πέρα άλλαξε τελείως το στύλ και εγκατέλειψε τους δρόμους του ρεμπέτικου.Αγις έγραψε:Γειά σας μαγκες. Τραπεζοϋπάλληλος άνθρωπος και αντί να ασχολιέμαι με το εφάπαξ που θα μας το εξαερώσουν μπαίνω στο τσατ γιατί ΑΓΑΝΑΧΤΗΣΑ. Με το κολλημένο άτομο που λέγεται Βακώνδειως και νομίζει πως το ρεμπέτικο είναι ΓΑΥΡΟΙ-ΒΑΖΕΛΟΙ. Δηλαδή ρε μάγκα θες να μας πεις ότι το μπουζούκι μου διπλόχορδο που γράφει στον δίσκο Περιστέρης είναι του Μάρκου ενω ο Τρελλος Τσιγγάνος που γραφει Γεωργακοπούλου είναι Γεωργακοπούλου και όχι Τσιτσάνης όπως λένε όλοι οι μελετητές του Ρεμπέτικου. (Στα άπαντα μάγκα μου δεν λέει ότι είναι της Γεωργακοπούλου).Επειδή εσύ είσαι απο την Σύρα. Και εγώ λοιπόν είμαι από τα Τρίκαλα άμα λάχει και σου λέω ότι ο Τρελλος τσιγγάνος είναι του Τσιτσάνη. Οπως και 600 άλλες κομματάρες που τις ακούμε και ανατριχιάζουμε. Και σύ μας λες ότι είναι διαπλεκόμενος και ότι τάκλεψε (απο ποιόν απο τον Μάρκο μηπως; Που εγώ τον σέβομαι και τον αγάπώ εξίσου γιατι δεν είμαι φανατίλας και κολλημένος σαν εσένα) Αειντε και ξεκόλλα. Ποου με σύγχισες πρωί πρωί κι έχω και πίεση
Και κάτι άλλο. Εαν εσείς οι τραπεζοϋπάλληλοι θεωρείτε τους εαυτούς κοινωνικά αδικημένη τάξη ξεκολλήστε δε σας κρατάει κανείς. Οι πόρτες της εξόδου είναι ανοιχτές και τα σκυλιά δεμένα. Εγκαταλείψτε τον τραπεζικό κλάδο και ενταχτείτε σε κάποιον άλλο που κατά τη γνώμη σας είναι πιο προνομιούχος. Ας πούμε για παράδειγμα τους ανέργους που πολλοί εκ των οποίων έχουν Masters και Διδακτορικά και επειδή δεν έχουν κάποιο μπαρμπα στην Κορώνη δεν μπόρεσαν να "βολευτούν" όπως εσείς αλλά θα έκαναν τα πάντα για μια θέση με τα μισά προνόμια και απολαβές από αυτά που απολαμβάνετε εσείς
Οσο για τη στροφή του Τσιτσάνη, είναι αλήθεια. Οχι από το 1950. από το 1959 έως το 1969 που τα πιό πολλά ταγραφε "ινδοπρεπή", όχι όλα. Εμένα δε μ' αρέσουνε και τόσο. Διάβασε τα άπαντα, τα λέει ο Αναστασίου. Το θέμα είναι εσύ και οι ομοϊδεάτες σου να μην έχετε δύο μέτρα και σταθμά. Ολα τα τραγούδια που μας αρέσουνε ειναι κλεμμένα από τον Μάρκο,ενώ για τον Τσιτσάνη όλος ο κόσμος λέει πως έγραψε τον Τρελλό τσιγγάνο κι εσύ με τον Γιαννάκη μας λέτε όχι με το έτσι θέλω. Πες κανα επιχείρημα άμα έχεις.
-
Νόμιζαν πως έκανα τραπεζικές εισπράξεις
μα ήμουν σε ρεμπέτικες αναταράξεις.
Κι εγώ επειδή είμαι ενήλικας, κι ας είμαι απ τα Τρίκαλα, δε λέω ο Τσιτσάνης ήταν καλύτερος από τον Μάρκο. Είναι ίδιοι και τελείως αλλιώτικοι. Ο καθένας για την παρτη του. Κι ο Μπάμπης ο Μπακάλης είναι από το χωριό μου κι έγραψε απίστευτα ρεμπέτικα και μετά το γύρισε στην ξευτίλα. Επειδή είναι χωριανός μου θα λέω για κάθε πατάτα πουβγαζε το 60 ότι είναι αριστούργημα; Δεν μπορώ την φανατίλα και την μονομέρεια.
Ο Βακόνδιος είναι φαν του Μάρκου και καλά κάνει. Οι "πισωπαλκικές" διαδικασίες του Τσιτάνη έχουν υποστεί κριτική όχι μόνο απ users σε ένα απλό forum, αλλά και απο πολλούς ρεμπέτες που τον έζησαν. Θυμηθήτε στην βιογραφία της Μπέλλου πώς τον κράζει, "Ούτε το ταξί δεν μου πλήρωνε".
Ωστόσο, εμένα τέτοιες εξιστορήσεις με αφήνουν αδιάφορο και δεν είναι ικανές ούτε στο ελάχιστο να μειώσουν στα μάτια μου το μεγαλείο αυτού του συνθέτη.
Μάγκες μου ρεμπέτες...στην μουσική έρευνα ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΛΟΓΟ έχει η μουσική με όλα τα περιεχόμενά της (αρμονία, ρυ8μος, ερμηνεία, δρόμοι, εφευρετικότητα). Εάν κάποιος μπορεί να αμφισβητήσει αυτά τα στοιχεία στη μουσική δημιουργία του Τσιτσάνη, σημαίνει οτι πραγματικά δεν κοιτάει με αγνό μάτι τα κυτάπια του..πράγμα που είναι απολύτως φυσικό αφου τετοια παραδείγματα εμπάθειας και απομυθοποίησης υπηρξαν και θα υπάρχουν πάντα για τους ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ (σας επισημάνω χαρακτηριστικά το μένος προς τους beatles από τους Rollingstoneαδες, μέχρι και στο χώρο της λυρικής μουσικής Verdi-Wagner).
Ο Μάρκος είναι ο πατέρας γιατί έριξε την ιδέα να μπεί το μπουζούκι στα γραμμόφωνα και στην δισκογραφία..όταν την υλοποίησε το πρωτόγονο ύφος της μουσικής του άφησε ιστορία.
Ο Τσιτσάνης βλέπει αυτήν την αγνότητα και με τις "αναμφησβήτητα" ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ μουσικές του γνώσεις, ανοίγει μουσικά της πόρτες του ρεπερτορίου, προσθέτει την ερμηνεύτικη ικανότητα και αρμονική προεργασία στην σύνθεση (δείτε την εισαγωγή του Αποψε μες το καπηλειό π.χ.) ίσως και λίγο στα πρότυπα του Τούντα (όσων αφορά στην επεξεργασία των τραγουδιών βέβαια και ΟΧΙ στο ύφος) και έν ολίγης γίνεται προσιτός σε κάθε Έλληνα.
Η Γεωργακοπούλου είναι μια υπέροχη λαική τραγουδήστρια, η οποιά οφείλει τα πάντα στους συνθέτες του ρεμπέτικου.
Για να λέμε τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη...που λέει και ο Ρίτσος
Υ.Γ πολύ παροιμιώδης έχω γίνει τώρα τελευταία!

- vacondios
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 324
- Εγγραφή: 28 Αύγ 2004 07:17 am
- Τοποθεσία: Αρτέμιδα Αττικής
Ουδεν σχόλιοΙορδάνης έγραψε:Φίλε γεια σου. Η τραγουδίστρια αυτή είναι πια μια πονεμένη ιστορία. Τη συνάντησα, δε θα το πιστέψεις φίλε μου, έξω από μία Εκκλησία πριν 4-5 χρόνια (ίσως και περισσότερο) έξω από μία Εκκλησία στην Ηλιούπολη (Αγ. Ανάργυροι) να πουλλάει κασσέτες της, που προφανώς η ίδια είχε φτιάξει, γιατί είχαν ασπρόμαυρο εξώφυλλο με μία κακής ποιότητας φωτογραφία της. Ήταν τυφλή πια! Και ήταν να κλαίει η ψυχή σου. Έλεγε, "πάρτε μία κασσέτα από τη γνωστή τραγουδίστρια Ιωάννα Γεωργακοπούλου". Αγόρασα μία και την έχω σπίτι κάπου. Θα μπορούσα να σου τη δώσω με κάποιο τρόπο, αλλά θα είμαι πολύ μακρυά από το σπίτι μου για 2 χρόνια.
Δεν ξέρω αν ζει, αν και η ηλικία της δεν ήταν τότε και πολύ μεγάλη. Απλά ήταν ιδιαίτερα καταβεβλημένη λόγω της κατάστασής της. Χαρακτηριστικό παράδειγμα μεγάλης τραγουδίστριας που όταν το κοινό δεν τη χρειαζόταν πλέον, την πέταξε στα σκουπίδια. Ίσως και αυτή έκανε λάθος επιλογές. Ποιός ξέρει... Ο Θεός να την έχει καλά αν ζει, κι αν πέθανε εύχομαι να την έχει μαζί με τον Τσιτσάνη να λένε κανένα τραγουδάκι...
Γεια σου φίλε μου. Με συγκίνησες βραδιάτικα με αυτά που θυμήθηκα.
Ιορδάνης Μ.
- vacondios
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 324
- Εγγραφή: 28 Αύγ 2004 07:17 am
- Τοποθεσία: Αρτέμιδα Αττικής
Και του Μτάτηseaofwine έγραψε:Ο Βακόνδιος είναι φαν του Μάρκου και καλά κάνει.
και του Στράτου
Και του Ανέστου
Και του Κάβουρα
Και του Στελλάκη
Και του Γιοβάν Τσαούς
Και του Καλυβόπουλου
Και του Χατζηχρήστου
Και του Κερομύτη
Και του προπολεμικού Τσιτσάνη (εδώ υπάρχουν πολλές τραγουδάρες)
Και του Παπαϊωάννου
και της φωνάρας Ιωάννας Γεωργακοπούλου
και τόσων άλλων που δημιούργησαν και εκφράστηκαν με την ψυχή τους.
Υπάρχουν τραγούδια του Μάρκου που δεν ακούω ευχάριστα (τα ζειμπέκικά του) αλλά στα χασάπικα του έδωσε ρέστα ο άνθρωπος αλλά αυτό είναι προσωπικό γούστο του καθενός.
Η Γεωργακοπούλου είναι φωνάρα και δεν οφείλει τίποτα σε κανέναν. Πολλά από τα τραγούδια που ερμηνευσε δεν ετυχαν επανεκτέλεσης όπως πχ η τραγουδάρα του Τσιτσάνη "Στο σταυροδρόμι της ζωής" προφανώς γιατί κανένας δε τολμάει να συγκρίνει τη φωνή του.seaofwine έγραψε:
Η Γεωργακοπούλου είναι μια υπέροχη λαική τραγουδήστρια, η οποιά οφείλει τα πάντα στους συνθέτες του ρεμπέτικου.
Εγώ πιστεύω αυτά που της οφείλουμε εμείς είναι ανεκτίμητα.