Αφιέρωμα: Απόστ Χατζηχρήστος στη ΝΕΤ

Ανακοινώσεις και τυχόν προβλήματα στη ρεμπετοσελίδα (πχ προβληματικό τραγούδι - πρόβλημα σύνδεσης - λάθος στοιχεία σε τραγούδι κλπ).
Απάντηση
Μήνυμα
Συγγραφέας
Άβαταρ μέλους
Alcibiadis
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 262
Εγγραφή: 31 Αύγ 2008 08:07 pm
Τοποθεσία: όπου παίζει ο "γαύρος"!...
Επικοινωνία:

#8 Δημοσίευση από Alcibiadis »

Σωτήρης έγραψε:Μα νόμιζα πως είναι γνωστό πως στην πρώτη εκτέλεση το ταξίμι το παίζει ο Καπλάνης! Υπάρχει αντίθετη μαρτυρία; Αυτό το γεγονός, παρ' όλα αυτά, δεν αποδεικνύει πως είναι δικό του το τραγούδι.

Ο Καπλάνης έχει πεί ότι είναι δικό του, ο Χατζηχρήστος το ίδιο, τα έγγραφα λένε τον Περιστέρη, εμείς που πρέπει να δώσουμε βάση;
Σωτήρη μου δεν βγάζεις άκρη!
η πείρα είναι μια χτένα που την αποκτάς όταν είσαι πια φαλακρός! (Αρκάς)

http://rembetikoidialogoigmail.blogspot.com

Άβαταρ μέλους
Σωτήρης
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 365
Εγγραφή: 22 Αύγ 2005 06:05 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

#9 Δημοσίευση από Σωτήρης »

Άλκη θα σου πω τι πιστεύω.
Καταρχήν η ετικέτα του δίσκου γράφει "Σπύρος Περιστέρης" και μπουζούκι "Κώστας Καπλάνης". Αργότερα φαίνεται σαν στιχουργός στην ΑΕΠΙ ο Μάτσας.
Πριν κάποια χρόνια, (όπως σωστά θύμισε χτες στη Μπήλιω και σήμερα στον Ιανό ο Σαββόπουλος) σε τηλεοπτική εκπομπή του Λευτέρη Παπαδόπουλου, παρενέβη η γυναίκα του Χαράλαμπου Βασιλιάδη (Τσάντας) και είπε δημόσια πως οι στίχοι είναι του άντρα της!
Επίσης εχτές στην τηλεόραση και σήμερα ζωντανά με τα ίδια μου τα αυτιά, άκουσα την κόρη του Χατζηχρήστου και μια ακόμη παιδική της φίλη, αυτόπτη μάρτυρα, να εξιστορούν πως ο Χατζηχρήστος έδωσε την πρώτη ιδέα για τον στίχο στον Βασιλιάδη ("ξύπνα αγάπη μου μικρή, άκου μινόρε την αυγή") και αυτός το ολοκλήρωσε, παρουσία των δύο γυναικών και άλλων μαρτύρων, στο σπίτι του Χατζηχρήστου! Επίσης, όλη την υπόλοιπη ιστορία, για το πως το πήγε ολοκληρωμένο στην ODEON και εκεί ο Περιστέρης το καρπώθηκε, προκειμένου σαν διευθυντής να του "περάσει" στην εταιρία κάποια άλλα τραγούδια προς ηχογράφηση. Είναι γνωστό άλλωστε σαν πρακτική, αυτό το "λάδωμα" της εποχής.
Τώρα η προσωπική μου άποψη, είναι πως τα πράγματα πρέπει να έχουν έτσι, για τους εξής λόγους. Πρώτον ο Καπλάνης έχει πιαστεί, επισήμως, να προσπαθεί να καρπωθεί άλλο τραγούδι του Χατζηχρήστου (Φέρε μας κάπελα κρασί), για το οποίο υπάρχουν αδιάσειστα στοιχεία στην ΑΕΠΙ για τον δημιουργό (Χατζηχρήστος). Κι αυτή η ιστορία έχει ειπωθεί πολλές φορές, ας μην την ξαναπώ και μακρυγορώ. Άρα για μένα ο Καπλάνης είναι αναξιόπιστος. Επίσης κανένα άλλο τραγούδι του, από θέμα στυλ, δεν "προδίδει" αυτόν σαν δημιουργό του "Μινόρε". Πιστεύω λοιπόν πως η συμμετοχή του περιορίζεται στο ανεπανάληπτο ταξίμι που παίζει στο δίσκο!
Δεύτερον, ο Περιστέρης έχει κατηγορηθεί κι άλλες φορές για παρόμοια περιστατικά (Ένας μάγκας στο Βοτανικό κ.α.), όπως κι ο Τούντας, ο Μάτσας, ο Τσιτσάνης και άλλοι. Ξέρουμε περιπτώσεις καταληστευθέντων δημιουργών όπως η Παπαγιαννοπούλου και πολλοί άλλοι. Αν οι "σφετεριστές" λοιπόν, δεν ήταν οι άνθρωποι που είχαν την εξουσία (διευθυντές, ιδοκτήτες και γενικά μεγάλα κεφάλια στις εταιρίες) και επομένως τη δυνατότητα να πράξουν κάτι τέτοιο, τότε ποιοί; Επίσης, μήπως δεν είναι αλήθεια πως τέτοιοι συνθέτες παρουσιάζουν μια ανεξήγητη ανομοιογένεια στο ύφος τους και το έργο τους;
Τέλος από τη μεριά του Χατζηχρήστου και της οικογένειάς του, δεν βλέπω ιδιοτέλεια. Δηλαδή δεν διεκδικούν και πολλά τραγούδια οι άνθρωποι. Ογδόντα πέντε έχει επίσημα και αυτοί μαρτυρούν ογδόντα επτά. Το ένα έχει αποδειχτεί ΕΠΙΣΗΜΑ, το ξανατονίζω, το "Φέρε μας κάπελα κρασί" κι αυτοί για λόγους τιμής, δεν καταδέχτηκαν ποτέ να πάρουν τα λεφτά από τα πνευματικά δικαιώματα! Κάτι λέει κι αυτό.
Εγώ πιστεύω ακράδαντα (μέχρι να προκύψουν νέα, ανατρεπτικά στοιχεία) πως το τραγούδι είναι του Χατζηχρήστου. Παράθεσα τα γεγονότα και ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του!

Απάντηση

Επιστροφή στο “Ανακοινώσεις - Προβλήματα - Διορθώσεις”