ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΤΗΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑΣ "ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ"
-
- More than 50 posts user
- Δημοσιεύσεις: 62
- Εγγραφή: 16 Δεκ 2004 12:43 pm
- Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΤΗΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑΣ "ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ"
Κοιτωντας ομως χθες στην ΕΤ3 (περιστασιακα, για να ειμαι ειλικρινης) την συναυλια στο Παλαι με την ορχηστρα "Μικης Θεοδωρακης" για τους πυροπληκτους ο κ.Μακροπουλος (ετσι νομιζω οτι λεγεται) ανεβηκε καποια στιγμη στη σκηνη και τραγουδησε τη "Δραπετσωνα".
Προσωπο γνωστο απο τα Τηλεοπτικα μας καναλια στα οποια γυρναει (και τον καλλουν βεβαια) για να προωθησει τις δουλειες του και καινουργιος αστερας της καινουργιας "λαικης" μουσικης μας.
Δεν εχω κατι εναντιον του, μπορει να θεωρειται καλος τραγουδιστης (εμενα δε μ' αρεσει), μπορει να ειναι σοβαρος ανθρωπος αλλα αυτο που "εκπροσωπει" θεωρω οτι δεν εχει καμια σχεση με οτι συνεβαινε εκει μεσα και αυτο που δε καταλαβαινω ειναι το γιατι καλουνται σε τετοιου ειδους εκδηλωσεις. (Παλιοτερα ειχαμε το φαινομενο του Ρεμου και αν σκεφτω περισσοτερο μπορω να βρω και αλλους...)
Αυτο που προσπαθω να πω ειναι οτι με αυτη τη συμπεριφορα νομιμοποιειται (πως να το πω καλυτερα, μπαινει σε μια αλλη σφαιρα, αποκτα μια αλλη υποσταση, ξερετε του στυλ "εχω τραγουδησει και ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ) μια κατηγορια καλλιτεχνων η οποια, η μονη σχεση της με το πραγματικο λαικο τραγουδι ειναι το κομματι που χρειαζονται στα νυχτερινα τους κεντρα για να γεμισει το προγραμμα και να διασκεδασει ο κοσμος.Δεν το αγαπουν, δεν το υπηρετουν, το μονο που τους νοιαζει ειναι η καριερα τους (και καλα κανουν), και να παίρνουν, μονο να παίρνουν... Το θεμα ειναι: "εμεις" γιατι να τους δινουμε?
Τελος παντων, πολλα ειπα αλλα οντως με "χαλανε" κατι τετοια...
ΚΑΙ ΚΟΡΜΙ ΜΟΥ ΜΟΝΑΧΟ
ΑΝ ΕΓΩ ΔΕΝ ΣΑΣ ΠΑΝΤΡΕΨΩ
ΣΑΝ ΤΣΙΓΑΡΟ ΝΑ ΚΑΩ...
- bill1961
- συντονιστής<br>(03/2008 ως τώρα)
- Δημοσιεύσεις: 1024
- Εγγραφή: 10 Μάιος 2005 11:51 pm
- Τοποθεσία: Ηγουμενίτσα
Μήπως οι "κλασσικές λαϊκές βάσεις" του, δεν ήταν και τόσο στέρεες τελικά?
Και εντέλει, δεν πα να τραγουδήσει και όπερα. Ουδόλως με απασχολεί.
Η ορχήστρα Θεοδωράκη όμως, συνόδευσε το Μακρόπουλο???
Αν ζούσε ο μακαρίτης ο Γιαννόπουλος σίγουρα την είχε στο τσεπάκι της την επιχορήγηση...
- ntouzenis
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 618
- Εγγραφή: 01 Νοέμ 2005 12:54 pm
- Τοποθεσία: Χανιά
Ο καθε συνθετης ή στιχουργος εχει το δικαιωμα να βαζει οποιον θελει ή οποιον γουσταρει ή οποιον πιστευει οτι οι συγκυριες καλουν να αποδώσει τα τραγουδια του !! Εχει το αβανταζ οτι ειναι δικα του τα δημιουργηματα !!
Και ο καθε ακροατης ομως εχει το δικαιωμα να κρινει αυτες τις κινησεις, οπως θελει, οπως γουσταρει και οπως με τις δικες του χρονικες ή συναισθηματικες συγκυριες εισπραττει τετοιες κινησεις. Επιπλεον εχει το αβανταζ οτι σε αυτον απευθυνονται και οχι στους τοιχους ή στα καθισματα ή σε κατοικους της Αλασκας και της Νεας Ζηλανδιας που καρφακι δεν τους καιγεται για τη μουσικη των ελληνων συνθετων !!
Η προσωπικη μου αισθηση για το θεμα, εναρμονιζεται με την απαντηση του Αντωνη και συνηγορω και με τα σχολια του bill1961 , χωρις ομως να παραγνωριζω και τα λεγομενα του Κωστα οτι και ο συγκεκριμενος καλλιτεχνης και συνανθρωπος μας, ειχε οντως κι αυτος την ιστορια του πριν γινει φιρμα !! Μαλιστα οταν εγινε φιρμα με εκεινο το ζειμπεκικο, τον θυμηθηκα που καποια φαση πηγε να βγει στην επιφανεια παλιοτερα. Σε συνεντευξη του (αποκαλυπτικη) ειχε πει οτι καποια στιγμη απογοητευτηκε, σταματησε και ανοιξε στη Θεσσαλονικη μαγαζι με θερμοσιφωνες. Επίσης αν θυμαμαι καλα είπε οτι εχει σπουδασει γυμναστικη ακαδημια ...
Την ιδια παντως .. πως να πω ... απέχθεια ενοιωσα οταν ακουσα και ειδα τον Παριο να τραγουδαει Θεοδωρακη πριν καποια χρονια στα ""ερωτικα"" του Μικη. Μαλιστα ο ιδιος ο Μικης ειπε οτι εκανε τον πρωτο του χρυσο δισκο με αυτον ή μηπως ηταν με το Ρεμο ; εχω μπερδευτει !! Τετοιος ογκολιθος ο Μικης, ελαχε να γινει χρυσος με τετοιου ειδους τραγουδιστη ...
Ο Μικης ειναι λιγο παραξενος και ανακολουθος πολλες φορες ακομα και με τον ιδιο του τον εαυτο !! Επειτα πολλοι θα ξερετε οτι στα περισσοτερα επαγγελματικα ζητηματα, οπως συναυλιες, εμφανισεις, δημ.σχεσεις κλπ κανει κουμαντο η Μαργαριτα η κορη του, η οποια ειναι δραστηρια και δεν θα ελεγα του ιδιου ακριβως χαρακτηρα (δε βρισκω καλυτερη λεξη, πιστευω να μη φαω μυνηση...) με το Μικη !
Ειχα την τυχη να παιξω στην κρητικη βραδυα το 2005 στα 80στα γενεθλια του Μικη, στις εκδηλωσεις που οργανωσε η Νομαρχια Χανιων στον τοπο καταγωγης του στο Γαλατά. Συνολικα ήταν ενα τριημερο και περιηχε σεμιναρια, ομιλιες, την κρητικη βραδυα στο Γαλατα και μια μεγαλη συναυλια στο σταδιο Χανιων με πολλους γνωστους τραγουδιστες μεταξυ των οποιων ο Νταλαρας. Μαλιστα εκ των υστερων κατηγορησαν τον (αριστερο) Νομαρχη οτι σπαταλησε πολλα χρημστα ... δεν ξερω ...
Αυτο που απεκομισα ειναι οτι ο Μικης ειναι μια παγκοσμια φυσιογνωμια και αυτο εχει δωσει στην οικογενεια ενα γκλαμουρ και οπωσδηποτε μια οικονομικη ανεση μεγαλη, χωρις ομως να ξεχναν τις παλιες καταβολες και την ιστορια τους ... Εκτος την οικογενεια, γυρω απο το Μικη τριγυριζουν πολλοι, παρα πολλοι, που αλλοι μπορει να προσφερουν αλλοι να αποκομιζουν, αλλοι να κομιζουν και αλλοι απλως να φωτιζονται ... ανθρωποι που ο ιδιος τους θελει κατα καποιο τροπο, παντως ο Μικης ειναι ακομα ανησυχος και μαχιμος και αυτο ειναι πολυ καλο !! Περσυ μετρησα γυρω στους 17 δισκους που κυκλοφορησε, μεταξυ των οποιων και το δευτερο χρυσο με την Ρωσιδα πιανιστα !!
Μια γνωμη εκφραζω μπορει να ειμαι και τελειως λαθος αλλα εμεις που παιζουμε τα λαϊκα τραγουδια του Μικη και βλεπουμε πως απηχουν ακομα στον κοσμο, σιγουρα πικραινομαστε με κινησεις τυπου Αλεξιας, Παριου και ειδικοτερα Ρεμου και Μακροπουλου !!!
ετερον ουδεν ...
- socrates
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 438
- Εγγραφή: 21 Οκτ 2006 11:31 pm
- Τοποθεσία: the other side of nowhere
Πολλές φορές και εγώ και πολλοί άλλοι φίλοι μουσικοί έχουμε συζητήσει το ζήτημα της επιλογής ρεπερτορίου. Συνηθισμένοι όπως είμαστε να βασίζουμε το 70 με 80 % στο ρεμπετικο όταν παίζουμε ζωντανά, μερικές φορές για ποικιλία το γυρνάμε στο κατα την γνώμη μας καλό λαϊκό. Μέσα σε αυτό το είδος υπάρχει και η μουσική του Θεοδωράκη την οποία παίζουμε από δική μας προτίμηση μάλλον παρά από καμιά επιτακτική ανάγκη ή παραγγελιά. Το ίδιο συμβαίνει και με τη μουσική του Λοϊζου, Ζαμπέτα, Χατζηδάκη, Πάνου και άλλων καλών συνθετών. Ε, λοιπόν σας πληροφορώ ότι κατά κοινή διαπίστωση, η μουσική του Μίκη, τα τραγούδια που αγάπησαν και τραγούδησαν όλοι οι νεοέλληνες κάποτε, είναι τα μόνα που ξενερώνουν αφάνταστα το ακροατήριο και πολλες φορές χαλάνε όλη τη ροή προγράμματος και την μέχρι τότε φτιαγμένη ατμόσφαιρα. Πλήξη μέχρι δακρύων προκαλούν.
Προσθέτω ότι το ίδιο αποτέλεσμα ποτέ δεν προκύπτει με τη μουσική όλων των άλλων συνθετών που ανέφερα. Το θέτω σαν παρατήρηση, σαν σκέψη και σαν ερώτημα.
Έγραψε ο Μίκης καλά?
Έγραψε διαχρονικά?
Έγραψε ξενερωτικά? (οι μόνοι που δεν ξενερώνουν πια με τη μουσική του είναι οι άγγλογαλλογερμανοτουρίστες που έχουν μείνει στην εποχή του Zorba Dance, αλλά κι' αυτοί λίγο λίγο έχουν αρχίσει να ξυπνούν περί ελληνικής μουσικής και να σου λένε "play some real greek music for me, don't treat me like a tourist!"
Τελικά χωρίς τις πενιές του Χιώτη του Τσιτσάνη και του Ζαμπέτα (και τα σουλουπωματα που έκαναν στις μουσικές του ιδέες), χωρίς τους στίχους του Ελύτη του Σεφέρη και τόσων άλλων, χωρίς τις ερμηνείες του Μπιθηκώτση της Φαραντούρη, του Καζαντζίδη κ.λ.π. χωρις την κλοπή του θέματος του Ζορμπα (που του χάρησε την παγκόσμια φήμη) απο τον Κουτσουρέλη, ρωτώ, χωρίς όλα αυτά, και χωρίς το δήθεν ηρωϊκό αριστερό παρελθόν, ποιά είναι η μουσική αξία του Μίκη?
Είπα πως δεν θέλω να εκφράσω κριτική, αλλα όσο θυμάμαι τη στάση του απέναντι στο ρεμπέτικο τα παίρνω στο κρανείο και ... there you have it!
- ntouzenis
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 618
- Εγγραφή: 01 Νοέμ 2005 12:54 pm
- Τοποθεσία: Χανιά
Περι του γουστου καθενος ασφαλως δεν τιθεται θεμα !! Κι εγω για να μπαινω εδω πα να πει πως γουσταρω πρωτα απ'ολα το ρεμπετικο. Μάρεσει ομως και οτιδηποτε αλλο κατσει ομορφα στα αυτια μου... οπως Van Morisson, Βιταλη, Σαββοπουλος, Leslie West, Johny Winter, Leadbelly, Elmore James, Ακης Πανου, Janis Joplin Σαραγουδας, Αντωνης Απεργης, Κουτσαγγελιδης, κλπ κλπ
Το τι πορεια εχει διαγραψει καθενας απο αυτους που λεμε "μεγαλοι" ειναι λιγο πολυ γνωστο ... τωρα να θεμε και καλα να αποκαθηλωσουμε τον Ακη ή το Μικη κλπ μπορουμε να βρουμε αρκετες αιτιες ...
Προσωπικα δεν μπορω καθολου το Μαλαμα, θες τη φωνη, θες το στιχο ολο το πακετο.. με τις εξαιρεσεις του βεβαια. Προσφατα εγραψε ενα ασμα για το οποιο κοβει φλεβες ολη η εντεχνη Ελλαδα και η εισαγωγη ειναι copy-paste απο το κρητικο παραδοσιακο "Τουτο το μηνα" που κι αυτο ειναι διασκευη απο το πρωτογενες ασμα "Κατω στο Ροδο, στο Ροδονησι" μαλλον κρητικη διασκευη σε Ροδιτικο παλιο τραγουδι.
Με τους γιους του Κουτσουρελη τα εχουμε πει αυτα, περι του Ζορμπα δλδ ... παλεψε ο πατερας τους και ο Στελιος ο αδερφος του αλλα δεν εγινε τιποτα. Ο Μικης για το Ζορμπα εχει πει οτι "Η αμερικανικη μαφια έχει παρει τα δικαιωματα και δεν εχω παρει δραχμη !!" Τον πιστευουμε ;; Ειναι μεσα στα 3 πιο εμπορικα τραγουδια ολων των εποχων !! Εν τω μεταξυ καποιοι λενε και για τον Γ.Κ οτι πολλοι σκοποι ητανε του αδερφου του και καποια του Τζέγκα ... δε βρισκεις ακρη ...
Ο Σαββοπουλος απ'την αλλη, καποτε τον κατηγορουσε (νομιζω ο Λεων.Χρηστακης) οτι εχει κατακλεψει το Dylan σε ολα και στους στιχους τον Ασλανογλου και τον Χριστιανοπουλο στο ξεκινημα του ενω η "Συννεφουλα" ειναι αυτουσια απο μουσικη ταινιας εποχης με πειρατες της δεκαετιας '60 ...
Με την ιδια λογικη ο Τσιτσανης αντεγραψε το Μαρκο και ολους τους ρεμπετες πριν απο αυτον, μαλιστα εχω ξεκινησει εργασια πανω σε στα "ιδια τραγουδιαα" του ρεμπετικου, αλλά εγραψε π.χ. και το "Να γιατι γυρνω" το '36 που ειναι τελειως τζαζ τραγουδι στην εποχη του σαν συλληψη χασαπικου με τα μετρα και τα γυρισματα !! Και γραφει καπακι και το "Αποψε να μην κοιμηθεις" που ειναι "αντιγραφη" απο το εκπληκτικο "Χαραματα η ωρα τρεις" του Μαρκου ...
Αρα σημαινει πως πρεπει να μηδενισουμε ολους αυτους τους παραπανω ;;
Ουτε και μενα ο Θεοδωρακης με τραβαει ιδιαιτερα μουσικα στο συνολο του εργου του, πιο πολυ συναισθηματικα, αλλα εχει γραψει πανεμορφα λαικα τραγουδια και μπαλλαντες, που πολλες ειναι αγνωστες δεν ειναι μονο ταρατατζουμ εμβατηρια, που κι αυτα εξυπηρετησαν αριστα ενα σκοπο ... και προπαντων ο Μικης εδωσε ωθηση σε λαικους αγωνες οχι αστεια, μιλαμε για απεργιες, πορειες φυλακες, νεκρους, ξυλο, αιμα, παλη για το μεροκαματο, εμψυχωσε κοσμο και λαο, μη βλεπουμε τη σημερινη χλιδα που τα χουν βρει ολοι ολα ετοιμα και κρινουμε ... ισως γινομαι κουραστικος, δεν κανω το δασκαλο... αλλα μην τον μηδενιζουμε το Μικη με μια μονοκονδυλια !!!
Για καθε συνθετη πρεπει να γινεται μια συνολικη αποτιμηση του εργου του ψυχραιμα, σε σχεση με την αποδοχη του απο το ακροατηριο, σε σχεση με τις ιστορικες συνθηκες, σε σχεση με το μουσικο περιβαλλον και τωρα αν το εργο του ή καποιο κομματι του εργου του μουσικα ειναι εξαιρετικης συλληψης ή οχι αυτο ας το κρινουν πρωτα οι επαϊοντες και δευτερευοντως ας το κρινει ο οποιοσδηποτε, αναλογα με τις γνωσεις και τις εμπειριες του και το προσωπικο του γουστο !!