Χρήση διφωνιών και τριφωνιών στο ρεμπέτικο
- socrates
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 438
- Εγγραφή: 21 Οκτ 2006 11:31 pm
- Τοποθεσία: the other side of nowhere
Οτι κι' αν πουμε εμεις εδω, παραλληλες διφωνιες θα συνεχισουν να ακουγονται και βαρδα μην τις ακουσουμε και στο σαμπαχ, αλλα και παλι αυτο θα ηταν μια αισθητικη επιλογη της κοινωνιας που ζουμε, κατευθυνομενη οπωσδηποτε, αλλα τι να κανουμε? Το μονο που μπορουμε να προσπαθησουμε (και ειναι πολυ δυσβατο βουνο) ειναι μια στυλιστικη διασαφηνηση του ρεμπετικου, αλλα πού καιρος? Πού ορεξη? Πού γνώσεις και ικανοτητες?
Δεν θελω να συνεχισουμε την κουβεντα για τους εντεχνους και τους μεταπολεμικους λαϊκους συνθετες, οχι γιατι δεν με ενδιαφερει, τουναντιον, αλλα ηδη ξεφυγαμε αρκετα μεσα σ' αυτην την ενοτητα. Βρησκω πως κι' εδω μαλλον συμφωνω μαζι σου και θα ηταν ενδιαφερον να ερευνηθουν οι μουσικες και κοινωνικες αιτιες αυτης της μεταπολεμικης αλλαγης υφους. Για την κοινωνικη αλλαγη ισως εχουν ειπωθει ηδη περισσοτερα απο οσα θα επρεπε, αλλα για την μουσικη αλλαγη, σχεδον τιποτα ακομα. Φαινεται διαθετουμε ικανωτατους κοινωνιολογους, αλλα ειμαστε ακομα πολυ φτωχοι στην αναλυτικη μουσικολογια και το ριξαμε εκουσιως ή ακουσιως στην "ρεμπετολογια"
- liga rosa
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 544
- Εγγραφή: 10 Νοέμ 2009 07:36 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
και μια διαφωνία: αυτό που προτείνεις, δηλαδή να εγκαταλείψουν τον πλούτο της μελωδίας τα σολιστικά όργανα, χάριν της ευκολίας (και μάλιστα της συνοδείας;!) είναι ίσως η μουσική ανάλυση της παρακμής που ψάχνεις...
υγ: αν θέλουν οι διαχειριστές ας μεταφέρουν τον διάλογό μας σε νέα συζήτηση με αντίστοιχο τίτλο. κι ας μιλήσει και κανένας άλλος -εκτός κι αν έχει ήδη μαλλιάσει η γλώσσα σας σε παλιότερες κουβέντες!
Σημ. συντονιστή: το μεταφέρουμε σε χωριστή συζήτηση, όπως πρότεινε ο Νίκος.