Περί της Ελληνικότητας του Μανέ
-
- Δημοσιεύσεις: 4
- Εγγραφή: 12 Νοέμ 2004 06:20 pm
Προ Χριστού:
Οι 4+4 ήχοι της Ελληνικής Μουσικής (από Α' μέχρι Δ' με τους πλαγίους τους, όπως αναφέρονται στην εκκλησιαστική μουσική και που σε αυτούς τραγουδιένται και τα παραδοσιακά τραγούδια) είναι πολύ παλαιοί. Τους είχαν και οι Αρχαίοι αλλά με διαφορετικά ονόματα (Λύδιος, Φρύγιος, Μιξολύδιος κλπ). Αυτά τα ονόματα που αναφέρονται σε αρχαίους λαούς της Μικράς Ασίας δείχνουν ότι μερικές από αυτές τις μουσικές ήρθαν από εκεί και ότι υπήρχαν ανέκαθεν στην περιοχή. Όμως οι αρχαίοι Έλληνες τα ενσωματώσανε στη δικιά τους μουσική από πολύ παλιά. Άσε άλλωστε που (με τον Αλέξανδρο αλλά και ακόμα πιο πριν) οι Λυδοί, Φρύγες και όλοι αυτοί ενσωματώθηκαν πλήρως ως λαοί στους Έλληνες. Εμείς οι σημερινοί είμαστε απόγονοι και συνεχιστές και αυτωνών άρα δεν τίθεται θέμα άν είναι «δικά μας» ή όχι.
Μετά Χριστόν:
Με τον Αλέξανδρο και αργότερα με την Ρωμαϊκή αυτοκρατορία, αυτές οι μουσικές διαδόθηκαν σε όλη την Μεσόγειο και δέχθηκαν και άλλα στοιχεία και έγιναν κτήμα όλων των λαών. Φυσικά κάθε περιοχή είχε το δικό της μουσικό χρώμα και υπήρχαν αλληλεπιδράσεις. Τί έγινε όμως μετά:
Οι λαοί της Μέσης Ανατολής εξαραβίσθηκαν αλλά κράτησαν την μουσική τους παράδοση και την συνέχισαν μέχρι σήμερα. Αντίθετα στη Δύση (Ιταλία, Ισπανία κλπ) με την κάθοδο των Ούγκα-Ούγκα (Οστρογότθων, Λογγοβάρδων, Φράγκων, Σάρας και Μάρας) οι λαοί αυτοί αποκόπηκαν από τον πολιτισμό και εκβαρβαρίσθηκαν (με αποτέλεσμα να γίνουν τέτοιοι που γίνανε).
Αργότερα ήρθαν και οι Τούρκοι στην περιοχή και επειδή αρχικά δεν είχαν μουσική αξιόλογη, προσέλαβαν την μουσική των λαών που κατέκτησαν και διαμόρφωσαν σιγά-σιγά δική τους παράδοση. Αρχικά όμως πήραν από τους Άραβες και τους Πέρσες στοιχεία γιατί με αυτούς ήρθανε πρώτα σε επαφή. Από εμάς πήρανε στοιχεία αργότερα.
Έτσι η Ρωμαίικη, η Αραβική και η Τούρκικη μουσική, παρόλο που είναι πολύ διαφορετικές ύστερα από τόσους αιώνες, έχουν κάποιες κοινές βάσεις και συνεχώς επηρρέαζαν η μία την άλλη.
Η Κίνα είναι ελληνική
Των αμανέδων προηγούνταν κατα πολύ τα περσικά(νομίζω,ίσως και Αράβικα) Γαζέλ(ή Γκαζέλ) τα οποία ΄΄ηταν εξ'αρχής ύμνοι στο Θεό και δημιουργό(Αλλάχ στα τούρκικα,εξ'ου και το δικό μας άλα στα μερακλαντάν).
Αυτά προς το παρών,ελπίζω να μη σας κούρασα.Ελπίζω να συνεχιστεί η συγκεκριμένη κουβεντούλα αλλά όχι με απαντήσεις του στυλ το κιμονό είναι ελληνικότατο και πάει τέλειωσε.Καλή χρονιά σε όλους και καλές πενιές.