Βάση τραγουδιών...

Απόψεις σας για τη σελίδα, προβλήματα που εντοπίζονται, σχόλια, παρατηρήσεις
Απάντηση
Μήνυμα
Συγγραφέας
Άβαταρ μέλους
Σωτήρης
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 365
Εγγραφή: 22 Αύγ 2005 06:05 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

#8 Δημοσίευση από Σωτήρης »

Κώστα, εγώ απλούστατα αισθάνομαι αυτή την "ευθύνη" της διάσωσης και διάδωσης, για την οποία πολύς λόγος έχει γίνει κατά καιρούς, κάπως πλατύτερα! Μόνο έτσι, πιστεύω, μπορούμε να μιλάμε για Λαϊκό Τραγούδι. Αν αυτό με κάνει "εργολάβο" δεν αισθάνομαι άσχημα, γιατί τη "δουλειά την πήρα" από τον εαυτό μου και το μεράκι μου!
Νόμιζα πως οι λόγοι που δεν ανεβάζαμε μέχρι τώρα τραγούδια μετά το περίφημο '55, δεν ήταν αισθητικοί αλλά άλλοι! Αν μου λες πως έχω καταλάβει λάθος και απλά το αντικείμενο της σελίδας είναι πιο περιορισμένο, πάω πάσο, αλλά να με συγχωράτε, δεν φταίω εγώ! Δεν ήταν σαφές ως τώρα. Δεν είπαμε ποτέ ας πούμε πως "το μοναδικό μας ενδιαφέρον για τη λαϊκή μουσική περιορίζεται στις ηχογραφήσεις 78 στροφών έως το '55, (εξαιρουμένων των ελαφρών)". Αυτή η εξειδίκευση θα ήταν ξεκάθαρη... Επαναλαμβάνω πως μέχρι τώρα νόμιζα πως άλλοι λόγοι μας ανάγκαζαν να περιοριστούμε! Επομένως αν είμαι εκτός θέματος συμπαθάτε με.
Πάντως το ολοκληρωμένο έργο για το οποίο μιλάω παρ' όλα αυτά παραμένει σημαντικότατο ιστορικά, απλά ίσως να μην υπάρχει σε αυτή η σελίδα το πρόσφορο έδαφος για να πάρει σάρκα και οστά όπως, καλώς, μου επισημάνατε...

Άβαταρ μέλους
Σωτήρης
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 365
Εγγραφή: 22 Αύγ 2005 06:05 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

#9 Δημοσίευση από Σωτήρης »

Γιώργο (Κούκο) συγγνώμη απλά την ώρα που δημοσιεύτηκε το Post σου έγραφα κι εγώ γι αυτό σου απαντώ ξεχωριστά. Φυσικά και είναι όπως τα λες. Μάλλιστα θα ήθελα να προσθέσω πάνω σε αυτό που είπες για το "ύφος" πως το λαϊκό τραγούδι έχει συνέχεια κι αυτό έχει σημασία. Τι '30, τι '40, τι '50 (κατά παράφραση γνωστής ταινίας!) αν είναι λαϊκό εμένα προσωπικά με αφορά. Δηλαδή (γι' αυτούς που με το Ζαμπέτα βγάζουν σπυριά) ο Τσιτσάνης π.χ. με αφορά ακόμα και το '80, ενώ ο Στράτος με αφορά ακόμα και όταν τραγουδάει (υπέροχα) τραγούδια του Ζαμπέτα το '60. Θα μπορούσα να συνεχίσω να φέρνω παραδείγματα για ώρες αλλά δεν ξέρω αν έχει νόημα...

Άβαταρ μέλους
vacondios
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 324
Εγγραφή: 28 Αύγ 2004 07:17 am
Τοποθεσία: Αρτέμιδα Αττικής

#10 Δημοσίευση από vacondios »

Σωτήρης έγραψε:Να μου διευκρινίσεις "τη στενή έννοια του όρου Ρεμπέτικα"
Λοιπόν ρεμπέτικο είναι το ελληνικό λαϊκό τραγούδι του οποίου τους ρυθμούς και τη μελωδία την υπαγορεύει στον δημιουργό του η γνήσια ανάγκη της ψυχής να εκφραστεί πολλές φορές υποβοηθούμενη από το χασισι και όχι οι εντολές των δισκογραφικών εταιριών. Αυτό τυχαίνει να συμβαίνει μόνο με δημιουργούς που ξεκίνησαν να γράφουν τραγούδια πριν το έτος 1949.
Τα υπόλοιπα έχουν κι αυτά ίση καλλιτεχνικη αξία πλην όμως δεν είιναι ρεμπέτικα και χάριν συντομίας τα αναφέρω ως @@@@

Άβαταρ μέλους
vacondios
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 324
Εγγραφή: 28 Αύγ 2004 07:17 am
Τοποθεσία: Αρτέμιδα Αττικής

#11 Δημοσίευση από vacondios »

Γιωργος Κουκος έγραψε:
Τσιτσανης , Χιωτης, Μητσακης εχουν γραψει αριστουργηματα τα οποια χανουμε
Συμφωνώ ότι ο Τσιτσάνης ο Χιώτης ο Μητσάκης και κυρίως ο Καλδάρας και ο Άκης Πάνου έχουν γράψει αριστουργήματα τα οποία όμως δεν είναι ρεμπέτικα.

Με το ζόρι δε μπορούμε να τα αλλάξουμε.

Άβαταρ μέλους
max
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 792
Εγγραφή: 07 Ιούλ 2004 01:08 pm
Τοποθεσία: Αλλού
Επικοινωνία:

#12 Δημοσίευση από max »

Σωτήρη και Γιώργο δεν διαφωνώ με όσα λέτε, είναι και αυτά λαϊκά τραγούδια.
Και μάλιστα θα είχε και αξία για σύγκριση και για μελέτη.

Απλά χρειάζεται μια νέα βάση δεδομένων, ένα νέο σχήμα βάσης για να το πούμε πιο τεχνικά για ένα τέτοιο εγχείρημα. Επιπλέον και νέος κώδικας που θα συνεργάζεται με τη νέα βάση. Ουσιαστικά μια νέα σελίδα που να αναφέρεται στα μετά του '55. Όσο κι αν αποτελούν κι αυτά τα τραγούδια λαϊκή μουσική, θα πρέπει να διαχωριστούν με κάποιο τρόπο. Ήδη έχει γίνει μπέρδεμα με σμυρνέϊκα, πειραιώτικα, κλαρίνα, ταμπαχανιώτικα κλπ που υπάρχουν όλα χύμα στη σελίδα.
Γι' αυτό όπως είπε κι ο Μπλέτσας, ένα τέτοιο έργο θα ήθελε εκ νέου σχεδιασμό και προγραμματισμό για να υλοποιηθεί σωστά.

Από την άλλη έχει μαλλιάσει η γλώσσα μου να λέω ότι δεν έχουμε χρόνο για τέτοια πράγματα, ήδη όπως προανέφερα είχαμε σχέψεις να διαχωρίσουμε τα κλαρίνα από τα υπόλοιπα αλλά πού χρόνος. Πόσο μάλλον για ένα τέτοιο εγχείρημα.

Προσωπικά -και δεν μιλάω για το Σωτήρη και το Γιώργο που τους εκτιμώ αφάνταστα-, έχω κουραστεί πολύ αφενός με τον όλο πανικό για τα τραγούδια (που θα γινόταν να μείνουν στην προηγούμενη κατάσταση μόνο αν ήμουν φοιτητής άλλα 20 χρόνια) και αφετέρου με την ιστορία "κάντε εκείνο, κάντε το άλλο, προτείνετέ μας λύσεις" κλπ κλπ. Και τα λέω αυτά γιατί έχω λάβει δεκάδες κλήσεις, έχω πολλά πμ και άλλα τόσα μεηλς.

Κλείνοντας, είμαι μέσα σε μια τέτοια κίνηση, με την προυπόθεση ότι θα είναι ξεχωριστά από τα υπόλοιπα τραγούδια και ότι δεν θα το κάνω εγώ πάλι! :D Να βοηθήσω πολύ ευχαρίστως ! Δεν υπάρχει κάποιος μέσα σε τόσο κόσμο να έχει κάποιες γνώσεις να ξεκινήσει κάτι ;;

Απλά παρακαλώ μη μας ζορίζετε άλλο με τεχνικά θέματα. Τα τραγούδια και η βάση των τραγουδιών στη διάθεσή σας !!!

Άβαταρ μέλους
Γιωργος Κουκος
More than 50 posts user
Δημοσιεύσεις: 87
Εγγραφή: 20 Σεπ 2006 10:20 am
Τοποθεσία: Τορινο

#13 Δημοσίευση από Γιωργος Κουκος »

Που'σαι ρε Πικινε τωρα που σε χρειαζομαστε?!?!?!

Θα προσπαθησω να μην παρεκτραπω γιατι η κουβεντα εχει ξεκινησει σωστα, το θεμα της ειναι πολυ ενδιαφερον και σημαντικο και μεχρι πριν απο λιγο βρισκοταν σε ενα κοινα αποδεκτο επιπεδο. Αλλα εχω αποριες. Εχει το ρεμπετικο ορισμο και μαλιστα που να περιγραφεται σε 4 γραμμες? Να το βαλουμε στο wiki τοτε να μαθαινουμε σε ολοκληρο τον κοσμο πως αμα δεν την 'πινεις' ρεμπετικο δε γραφεις. Ακρως μουσικη αντιλληψη! (και βεβαια ειρωνευομαι παρολο που δεν το συνηθιζω). Η επεκταση αυτης της αποψης ειναι πως αμα δεν την πινεις ουτε μπορεις να ακουσεις και να καταλαβεις αυτη τη μουσικη.Δηλαδη στραφι ολες οι αναμνησεις και οι εμπειριες για πολλους απο μας.Τελος παντων το προσπερναω αυτο γιατι προκειται για @@@@! !
Υπαρχουν καμποσοι συνθετες σημαντικοι και σεβαστοι απο τους παλαιοτερους μεγαλους συνθετες που εχουν γραψει ταιραστια κομματια μετα το 49'. Αν τα αγκαλιασουμε και τα 'προστατεψουμε' απο τη φθορα του χρονου, καποιοι αργοτερα ισως τα εκτιμησουν οπως εκτιμουμε εμεις τα προπολεμικα λαικα για παραδειγμα. Που και πως το οριζεις το νουμερο 49'? πες μας! Γιατι και με πιο δικαιωμα τους φιμωνεις? Ξανα τελος παντων..ας συνεχησουμε αυτη την κουβεντα οπως πριν. Καποιοι πιθανον να εχουν κατι σημαντικο να πουν και να προτεινουν. Για να δουμε..

Άβαταρ μέλους
Σωτήρης
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 365
Εγγραφή: 22 Αύγ 2005 06:05 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

#14 Δημοσίευση από Σωτήρης »

vacondios έγραψε: Λοιπόν ρεμπέτικο είναι το ελληνικό λαϊκό τραγούδι του οποίου τους ρυθμούς και τη μελωδία την υπαγορεύει στον δημιουργό του η γνήσια ανάγκη της ψυχής να εκφραστεί πολλές φορές υποβοηθούμενη από το χασισι και όχι οι εντολές των δισκογραφικών εταιριών. Αυτό τυχαίνει να συμβαίνει μόνο με δημιουργούς που ξεκίνησαν να γράφουν τραγούδια πριν το έτος 1949.
Τα υπόλοιπα έχουν κι αυτά ίση καλλιτεχνικη αξία πλην όμως δεν είιναι ρεμπέτικα και χάριν συντομίας τα αναφέρω ως @@@@
Μάλιστα! Πρέπει να σου πω πως σε πρώτη ανάγνωση σκέφτηκα απλά να παραιτηθώ απ' την κουβέντα, γιατί είδα έναν "ωκεανό" να απλώνεται ανάμεσα στις απόψεις μας για την συγκεκριμμένη μουσική, αλλά δεν θα το κάνω. Επέτρεψέ μου να σου θέσω κάποια ερωτήματα που ίσως σε προβληματίσουν.
1ον: Οι χασικλήδες είναι κατ' ανάγκην καλλιτέχνες ή το αντίστροφο; Μήπως το ότι ένας καλλιτέχνης είναι χασικλής έχει να κάνει τόσο με το καλλιτεχνικό του έργο, όσο και άλλες χίλιες δυο λεπτομέρειες της προσωπικής του ζωής; Δηλαδή ένας καλλιτέχνης μπορεί να είναι χασικλής, μπεκρής, "ξενέρωτος", εργένης, πολύτεκνος, οικογενειάρχης, φτωχός, ευκατάστατος, εργατικός, τεμπέλης, μορφωμένος, αμόρφωτος, νησιώτης, μικρασιάτης, στερεοελλάδίτης, πολλά μαζί από τα προηγούμενα ή τίποτα κ.λ.π. κ.λ.π Κάποια από αυτά που ανέφερα ίσως να παίζουν και μεγαλύτρο ρόλο στην καλλιτεχνική δημιουργία από το χασίσι.
2ον: Η "γνήσια ανάγκη της ψυχής να εκφραστεί" όπως λες έπαψε το 49; Οι καλλιτέχνες και όλοι οι άνθρωποι έκτοτε τι δεν έχουν; Ψυχή ή ανάγκη έκφρασης;
3ον: Μήπως πρέπει να ψάξεις περαιτέρω το θέμα των δισκογραφικών εταιριών και κατά πόσο πίεζαν και απαιτούσαν από τους καλλιτέχνες την παραγωγή τραγουδιών και από πότε;
4ον: Μήπως και οι ίδιοι οι καλλιτέχνες πίεζαν πολλές φορές τους εαυτούς τους να παράγουν έργο, γιατί κι αυτοί είχαν ανάγκη να κονομήσουν και να ζήσουν; Μήπως αυτό όμως δεν μειώνει σε τίποτα την καλλιτεχνική αξία του έργου τους;
5ον: Αφού και τα υπόλοιπα τραγούδια όπως λες, έχουν "ίση καλλιτεχνική αξία", γιατί δεν μας αφορούν;
6ον: Ο Μάρκος π.χ. ποιά χρονιά παύει να μας αφορά; Μήπως πρέπει να κάνουμε ένα "καλλιτεχνικό ληξιαρχείο", με ημερομηνίες "καλλιτεχνικών θανάτων";

Και τέλος μήπως αθελά μας και από υπερβάλλων ζήλο, εθελοτυφλούμε και πλάθουμε έναν ανύπαρκτο κόσμο, ρομαντικής @@@@λογίας, χάνοντας το νόημα;

Μάκη είσαι σαφής και σέβομαι απόλυτα και την έλλειψη χρόνου σου και την καθαρή σου θέση! Ευχαριστώ πολύ, πραγματικά!

Απάντηση

Επιστροφή στο “Η δική σας γνώμη”