(Καλή ακρόαση )..

επιλεγμενα τραγουδια

Η παρακάτω playlist τιτλοφορείται "Ο παραμερισμός του γυναικείου φύλου" και δημιουργήθηκε από τον/την akis pitsanis στις 11 Απριλίου 2016.  visibility  share queue_music
"Συνθέσεις του ρεμπέτικου που εξιστορούν μέσω ανδρικών ερμηνειών την υποτίμηση και τον παραμερισμό του γυναικείου φύλλου, αλλά και αντίστροφα γυναικείες ερμηνείες οι οποίες αποδίδουν έκφραση αναζήτησης ελευθερίας λόγου και αποφάσεων από τη γυναίκα της προπολεμικής και της μεσοπολεμικής εποχής στην Ελλάδα. Στις φωνογραφήσεις αυτές διαδραματίζονται καταστάσεις (πιθανόν κάποιες φορές σε υπερθετικό βαθμό ή ακόμη και σε φαντασιακές καταστάσεις απελευθερωμένης στάσης ζωής), έτσι κι αλλιώς, η κατάσταση αντιμετώπισης της γυναίκας την εποχή εκείνη φαίνεται να απασχολούσε τους 'ρεμπέτες' μιας και έχουν φωνογραφηθεί κάμποσες συνθέσεις για το θέμα όπως παρατηρούμε. Η προτίμηση των συνθετών να ερμηνευτούν τραγούδια γυναικείας φύσης από ανδρικές παρουσίες και το αντίστροφο, μάλλον υποδηλώνει τη συμπόνια του ενός στο άλλο φύλλο μέσω της τραγουδιστικής επιτέλεσης και εν τέλει διάδοσής της στο ευρύ κοινό μέσω της κυκλοφορίας των δίσκων.'Η διαφορά του λαϊκού τραγουδιστή με το ρεμπέτη ερμηνευτή είναι ότι ο λαϊκός τραγουδά για να εκφράσει τα προσωπικά προβλήματα και τις ανησυχίες του στο κοινό, ενώ ο ρεμπέτης πρωτίστως συμμερίζεται τα βάσανα και τις κακουχίες του κοινωνικού του περιβάλλοντος, ώστε το τραγούδι να είναι μέσο το οποίο θα αποτελέσει τον κόμβο έκφρασης της κοινής γνώμης'."
ID Τίτλος Συνθέτης (Στιχουργός) Στιχουργός Τραγ/στής Έτος ηχογ. προσθ. στη λίστα Πληροφορίες Πληροφορίες Αρ. Δίσκου Πρόσθετα

Πατήστε εδώ για επιστροφή στην σελίδα με τις Playlists
Πατήστε εδώ για επιστροφή στην σελίδα με τα τραγούδια

Μπορείτε να στείλετε τη λίστα με τίτλο 'Ο παραμερισμός του γυναικείου φύλου' αντιγράφοντας το σύνδεσμο παρακάτω:

http://rebetiko.sealabs.net/playlists_contents.php?id=40

Μήνυμα του/της δημιουργού σχετικά με αυτή την Playlist: akis pitsanis

"Συνθέσεις του ρεμπέτικου που εξιστορούν μέσω ανδρικών ερμηνειών την υποτίμηση και τον παραμερισμό του γυναικείου φύλλου, αλλά και αντίστροφα γυναικείες ερμηνείες οι οποίες αποδίδουν έκφραση αναζήτησης ελευθερίας λόγου και αποφάσεων από τη γυναίκα της προπολεμικής και της μεσοπολεμικής εποχής στην Ελλάδα. Στις φωνογραφήσεις αυτές διαδραματίζονται καταστάσεις (πιθανόν κάποιες φορές σε υπερθετικό βαθμό ή ακόμη και σε φαντασιακές καταστάσεις απελευθερωμένης στάσης ζωής), έτσι κι αλλιώς, η κατάσταση αντιμετώπισης της γυναίκας την εποχή εκείνη φαίνεται να απασχολούσε τους 'ρεμπέτες' μιας και έχουν φωνογραφηθεί κάμποσες συνθέσεις για το θέμα όπως παρατηρούμε. Η προτίμηση των συνθετών να ερμηνευτούν τραγούδια γυναικείας φύσης από ανδρικές παρουσίες και το αντίστροφο, μάλλον υποδηλώνει τη συμπόνια του ενός στο άλλο φύλλο μέσω της τραγουδιστικής επιτέλεσης και εν τέλει διάδοσής της στο ευρύ κοινό μέσω της κυκλοφορίας των δίσκων.'Η διαφορά του λαϊκού τραγουδιστή με το ρεμπέτη ερμηνευτή είναι ότι ο λαϊκός τραγουδά για να εκφράσει τα προσωπικά προβλήματα και τις ανησυχίες του στο κοινό, ενώ ο ρεμπέτης πρωτίστως συμμερίζεται τα βάσανα και τις κακουχίες του κοινωνικού του περιβάλλοντος, ώστε το τραγούδι να είναι μέσο το οποίο θα αποτελέσει τον κόμβο έκφρασης της κοινής γνώμης'."