ΚΑΛΟΓΡΙΑ (Β. Παπάζογλου) (1 από 2)

Απάντηση
Μήνυμα
Συγγραφέας
Άβαταρ μέλους
socrates
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 438
Εγγραφή: 21 Οκτ 2006 11:31 pm
Τοποθεσία: the other side of nowhere

ΚΑΛΟΓΡΙΑ (Β. Παπάζογλου) (1 από 2)

#1 Δημοσίευση από socrates »

ΓΕΝΙΚΟΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΠΑΡΤΙΤΟΥΡΩΝ

ΕνημερωτικήΣημείωση: Μετά από σύσταση του Πελοποννήσιου (βλέπε πιο κάτω στις δημοσιεύσεις) το μέτρο 22 του κομματιού έχει τροποποιηθεί/διορθωθεί σε όλα τα αρχεία και υποφακέλους με ταμπλατούρες και όλα μπορούν να θεωρούνται έγκυρα για κατέβασμα και πάλι.

Σημειώσεις
Πηγή: ΚΑΛΟΓΡΙΑ

Αρχική τονικότητα η ΡΕ μινόρε αρμονική με διανθίσεις από Νικρίζ (κυρίως η νότα Σολ# εναλλασσόμενη με Σολ φυσικό). Η Αμπατζή εδώ τραγουδά σε άνετη για τη φωνή της έκταση (Άλτο). Για τενόρο ή σοπράνο φωνή το ΛΑ μινόρε ή ΣΟΛ μινόρε είναι ανάλογες εύκολες τονικότητες γι' αυτή τη μελωδία. Διαλέγω σαν πρότυπο για την εκάστοτε καταγραφή (συνήθως) την πρώτη εισαγωγή και την πρώτη φωνητική στροφή. Δεν υπάρχουν σημαντικές διαφορές στις επόμενες στροφές. Όπου υπάρχουν και θέλω να τις σημειώσω τις βάζω μέσα σε παρένθεση ή σε ossia πεντάγραμμο από κάτω.
Η μόνη κάπως σημαντική διαφορά σ' αυτήν την ηχογράφηση είναι πως ο Παπάζογλου στην οργανική απάντηση της πρώτης φωνητικής φράσης στην Τρίτη στροφή προτιμά να παίξει ανιούσα μελωδική φράση παραγόμενη από το τετράχορδο Χουζάμ ή ίσως και Σεγκιάχ (αδιάφορο εδώ) αλλά σίγουρα χρησιμοποιεί τετράχορδο με υψωμένη δεύτερη βαθμίδα (ΣΙ#, αντί για ΣΙ φυσικό ή ΝΤΟ φυσικό, αντί της ανιούσας αρμονικής μινόρε, ήτοι ΛΑ - ΣΙ#-ΝΤΟ# - ΡΕ, αντί για ΛΑ - Σιb -ΝΤΟ# - ΡΕ που παίζει στις υπόλοιπες στροφές. Δεν μπορούμε να ξέρουμε με σιγουριά τους λόγους, δηλαδή αν πρόκειται για στιγμιαίο λάθος, στιγμιαία αναζήτηση ή απλό καπρίτσιο του συνθέτη. Αυτή η στιγμιαία μελωδική απόκλιση δεν συμβαίνει πουθενά αλλού σε όλη τη διάρκεια του τραγουδιού. (βλέπε μέτρο 22).

Η χαμηλή και ψιλή οκτάβα μπορούν να εναλλάσσονται κατά βούληση στις απαντήσεις κάθε πρώτης και τρίτης φωνητικής φράσης. Γενικότερα, αυτή η πρακτική θέλει λίγο ψάξιμο, πειραματισμό και καλόγουστη επιλογή. Εφ' όσον δεν είναι δυνατόν να δώσω μία γενικότερη δική μου άποψη στις ταμπλατούρες που παρουσιάζουν το κομμάτι σαν να παίζεται με τον ίδιο τρόπο και στις τέσσαρες στροφές η κύρια παρτιτούρα (score) ποικίλει σε διάφορα μέρη τις εναλλαγές οκτάβας.
Η ταχύτητα του τραγουδιού μπορεί να κυμανθεί σε τέταρτο 90 -100 του μετρονόμου. Επιλέγω την γρηγορότερη ταχύτητα για αυτή την παρουσίαση.
ΚΑΛΟΓΡΙΑ score.pdf
(140.64 KiB) Μεταφορτώθηκε 1248 φορές

Click Here for Scrolling Score - Κλικ εδώ για κινούμενη παρτιτούρα
ΚΑΛΟΓΡΙΑ score.mp3
(3.57 MiB) Μεταφορτώθηκε 246 φορές

ΚΑΛΟΓΡΙΑ score.xml
(659.79 KiB) Μεταφορτώθηκε 279 φορές
Τελευταία επεξεργασία από socrates σε 25 Μαρ 2016 01:07 pm, έχει επεξεργασθεί 7 φορές συνολικά.

Άβαταρ μέλους
socrates
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 438
Εγγραφή: 21 Οκτ 2006 11:31 pm
Τοποθεσία: the other side of nowhere

ΚΑΛΟΓΡΙΑ (Β. Παπάζογλου) (2 από 2)

#2 Δημοσίευση από socrates »

ΓΕΝΙΚΟΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΠΑΡΤΙΤΟΥΡΩΝ

ΤΑΜΠΛΑΤΟΥΡΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ
Μαντολίνο
Δεδομένου ότι αυτή η ταμπλατούρα χρησιμοποιεί τις τρείς χαμηλότερες χορδές (ΣΟΛ-ΡΕ-ΛΑ) το κομμάτι μπορεί να μεταφερθεί στις τρείς ψιλότερες (ΡΕ-ΛΑ-ΜΙ) και να ακουστεί σε ΛΑ μινόρε αντί του γραμμένου Ρε μινόρε. Κρατιέται όλο στην πρώτη θέση με προτίμηση στις ανοιχτές χορδές όπου τυχαίνουν, εκτός από το μέτρο 7. Βλέπε σχόλιο για το μπάντζο.

Τενόρο Μπάντζο -Τενόρα Μαντόλα
Η ταμπλατούρα για μπάντζο προστίθεται τιμής ένεκεν εφ' όσον αυτό ήταν ένα από τα όργανα που έπαιζε ο Παπάζογλου. Το μπάντζο που εννοείται εδώ είναι το τετράχορδο τενόρο κουρντισμένο όπως η μαντόλα σε ΝΤΟ 3 - Σολ 3 - ΡΕ 4 - ΛΑ 4 .
Το κομμάτι κρατιέται παντού στην πρώτη θέση του οργάνου και χρησιμοποιεί ανοιχτές χορδές αντί εναλλακτικών σταματημένων εκτός του μέτρου 7 όπου λόγω του χρωματικού περιεχομένου αλλάζει στην τρίτη θέση για να αποφύγει την αλλαγή χορδής σε πέρασμα δεκάτων έκτων που το ανοιχτό ΛΑ θα υπαγόρευε.
Δεδομένου ότι μόνο οι τρείς ψιλότερες χορδές χρησιμοποιούνται (ΣΟΛ-ΡΕ-ΛΑ), το κομμάτι μπορεί να παιχθεί με τον ίδιο ακριβώς δαχτυλισμό στις τρείς χαμηλότερες χορδές (ΝΤΟ-ΣΟΛ-ΡΕ) και να ακουστεί σε ΣΟΛ μινόρε αντί του γραμμένου ΡΕ μινόρε.
Άλλος τύπος μπάντζο (5χορδο) ή μπάντζο σε άλλο κούρντισμα, φυσικά αλλάζουν την τονικότητα ή/και τον δαχτυλισμό.

Κιθάρα
Προστίθεται μία ταμπλατούρα για 6χορδη κιθάρα σε κανονικό κούρντισμα σαν μελωδικό όργανο και πάλι γιατί ο συνθέτης έπαιζε πολλά τραγούδια του χρησιμοποιώντας την κιθάρα σαν μελωδικό όργανο.
Από πολλούς πρακτικούς δαχτυλισμούς διαθέσιμους επιλέγω αυτόν για κυρίως τις τρείς ψιλές χορδές.
(just for fun)

Μπουζούκι
Στην περιοχή της κάτω τονικής μερικές φορές προτιμάται η δεύτερη χορδή και άλλες φορές η πρώτη αναλόγως με τα συμφραζόμενα και για διευκόλυνση του παιξίματος των ποικιλμάτων.
ΚΑΛΟΓΡΙΑ mandolin tab.pdf
(89.59 KiB) Μεταφορτώθηκε 1146 φορές

ΚΑΛΟΓΡΙΑ tenor banjo tab.pdf
(91.66 KiB) Μεταφορτώθηκε 967 φορές

ΚΑΛΟΓΡΙΑ guitar tab.pdf
(90.56 KiB) Μεταφορτώθηκε 992 φορές

ΚΑΛΟΓΡΙΑ bouzouki tab.pdf
(89.85 KiB) Μεταφορτώθηκε 1203 φορές
Τελευταία επεξεργασία από socrates σε 25 Μαρ 2016 01:08 pm, έχει επεξεργασθεί 4 φορές συνολικά.

Άβαταρ μέλους
peloponnisios
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 159
Εγγραφή: 14 Αύγ 2012 03:38 am

Re: ΚΑΛΟΓΡΙΑ (Β. Παπάζογλου) (1 από 2)

#3 Δημοσίευση από peloponnisios »

Μπράβο Σωκράτη για τη δουλειά. Μια μικρή διόρθωση έχω να προτείνω:
socrates έγραψε:Η μόνη κάπως σημαντική διαφορά σ' αυτήν την ηχογράφηση είναι πως ο Παπάζογλου στην οργανική απάντηση της πρώτης φωνητικής φράσης στην Τρίτη στροφή προτιμά να παίξει ανιούσα μελωδική μινόρε αντί της αρμονικής, ήτοι ΛΑ - ΣΙ-ΝΤΟ# - ΡΕ, αντί για ΛΑ - Σιb -ΝΤΟ# - ΡΕ που παίζει στις υπόλοιπες στροφές. Αναφέρω αυτή τη διαφορά μόνο σαν ένδειξη ότι είναι πλήρως συνειδητός και ενήμερος για την δυνατότητα της εναλλαγής των δύο κλιμάκων και στην προκειμένη περίπτωση διαλέγει να παίξει με τρόπο δυτικό παρά ανατολικό αυτή τη μικρή φράση. (βλέπε μέτρο 22).
Κι εγώ βρίσκω σημαντική τη διαφοροποίηση στο σημείο που αναφέρεις, μόνο που ακούω να κάνει (τετράχορδο) σεγκιάχ (ή χουζάμ κατά μερικούς) στο ΛΑ, δηλαδή ΛΑ-ΣΙ#-ΝΤΟ#-ΡΕ. Το φυσικό ΣΙ το βρίσκω αταίριαστο. Άλλωστε, δεν το χρησιμοποιεί πουθενά αλλού στο τραγούδι ενώ τουλάχιστον το ΝΤΟ το περνάει όταν είναι στο ΦΑ ματζόρε.

Υ.Γ.: Προσωπικά, το τραγούδι θα το κατέτασσα στο Νεβεσέρ αλλά πού να βγάλουμε άκρη με ονομασίες...

Άβαταρ μέλους
socrates
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 438
Εγγραφή: 21 Οκτ 2006 11:31 pm
Τοποθεσία: the other side of nowhere

Re: ΚΑΛΟΓΡΙΑ (Β. Παπάζογλου) (1 από 2)

#4 Δημοσίευση από socrates »

peloponnisios έγραψε:Μπράβο Σωκράτη για τη δουλειά. Μια μικρή διόρθωση έχω να προτείνω:
socrates έγραψε:Η μόνη κάπως σημαντική διαφορά σ' αυτήν την ηχογράφηση είναι πως ο Παπάζογλου στην οργανική απάντηση της πρώτης φωνητικής φράσης στην Τρίτη στροφή προτιμά να παίξει ανιούσα μελωδική μινόρε αντί της αρμονικής, ήτοι ΛΑ - ΣΙ-ΝΤΟ# - ΡΕ, αντί για ΛΑ - Σιb -ΝΤΟ# - ΡΕ που παίζει στις υπόλοιπες στροφές. Αναφέρω αυτή τη διαφορά μόνο σαν ένδειξη ότι είναι πλήρως συνειδητός και ενήμερος για την δυνατότητα της εναλλαγής των δύο κλιμάκων και στην προκειμένη περίπτωση διαλέγει να παίξει με τρόπο δυτικό παρά ανατολικό αυτή τη μικρή φράση. (βλέπε μέτρο 22).
Κι εγώ βρίσκω σημαντική τη διαφοροποίηση στο σημείο που αναφέρεις, μόνο που ακούω να κάνει (τετράχορδο) σεγκιάχ (ή χουζάμ κατά μερικούς) στο ΛΑ, δηλαδή ΛΑ-ΣΙ#-ΝΤΟ#-ΡΕ. Το φυσικό ΣΙ το βρίσκω αταίριαστο. Άλλωστε, δεν το χρησιμοποιεί πουθενά αλλού στο τραγούδι ενώ τουλάχιστον το ΝΤΟ το περνάει όταν είναι στο ΦΑ ματζόρε.

Υ.Γ.: Προσωπικά, το τραγούδι θα το κατέτασσα στο Νεβεσέρ αλλά πού να βγάλουμε άκρη με ονομασίες...
Και πάλι απολύτως σωστός Κώστα! Ευχαριστώ και συγχαρητήρια για το αυτί σου.
Είναι πολύ σημαντικό να μη βιαζόμαστε με καταγραφές, κι' εδώ βιάστηκα και έκανα λάθος που για μένα είναι σημαντικό γιατί όντως δεν πρόκειται περί μελωδικής μινόρε παρά περί δεύτερης υψωμένης βαθμίδας 4χόρδου που έστω και "συγκερασμένα" κάνει την όλη διαφορά.
Για τις ονομασίες 4χόρδων και άλλα θεωρητικά ζητήματα, σκοπεύω να αρχίσω στο εγγύς μέλλον στη θεωρητική ενότητα μία διαπραγμάτευση. Θέλω να το κάνω από χρόνια αλλά μέχρι τώρα δεν υπήρχαν τεχνικές δυνατότητες αλλοιώσεως των φθόγγων σε ελάχιστα τμήματα, ούτε δυνατότητες στη σελίδα να γίνεται σοβαρή μουσικολογική εργασία. Τώρα υπάρχουν και τα δύο. π.χ. σto Sibelius μπορούμε να διαιρέσουμε το ημιτόνιο σε 30 περίπου τμήματα και να είναι έτσι ακουστικά αισθητή η διαφορά του όποιου διαστήματος θέλουμε να επεξεργαστούμε.
Για το παρόν τραγούδι, βάση της διόρθωσης που προτείνεις, μερικά από τα σχόλιά μου πρέπει να ξαναγραφούν και όλα τα αρχεία να διορθωθούν. Θα το κάνω μόλις βρώ λίγο καιρό.
Ευχαριστώ και πάλι.

Άβαταρ μέλους
socrates
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 438
Εγγραφή: 21 Οκτ 2006 11:31 pm
Τοποθεσία: the other side of nowhere

Re: ΚΑΛΟΓΡΙΑ (Β. Παπάζογλου) (1 από 2)

#5 Δημοσίευση από socrates »

peloponnisios έγραψε:Μπράβο Σωκράτη για τη δουλειά. Μια μικρή διόρθωση έχω να προτείνω:
socrates έγραψε:Η μόνη κάπως σημαντική διαφορά σ' αυτήν την ηχογράφηση είναι πως ο Παπάζογλου στην οργανική απάντηση της πρώτης φωνητικής φράσης στην Τρίτη στροφή προτιμά να παίξει ανιούσα μελωδική μινόρε αντί της αρμονικής, ήτοι ΛΑ - ΣΙ-ΝΤΟ# - ΡΕ, αντί για ΛΑ - Σιb -ΝΤΟ# - ΡΕ που παίζει στις υπόλοιπες στροφές. Αναφέρω αυτή τη διαφορά μόνο σαν ένδειξη ότι είναι πλήρως συνειδητός και ενήμερος για την δυνατότητα της εναλλαγής των δύο κλιμάκων και στην προκειμένη περίπτωση διαλέγει να παίξει με τρόπο δυτικό παρά ανατολικό αυτή τη μικρή φράση. (βλέπε μέτρο 22).
Κι εγώ βρίσκω σημαντική τη διαφοροποίηση στο σημείο που αναφέρεις, μόνο που ακούω να κάνει (τετράχορδο) σεγκιάχ (ή χουζάμ κατά μερικούς) στο ΛΑ, δηλαδή ΛΑ-ΣΙ#-ΝΤΟ#-ΡΕ. Το φυσικό ΣΙ το βρίσκω αταίριαστο. Άλλωστε, δεν το χρησιμοποιεί πουθενά αλλού στο τραγούδι ενώ τουλάχιστον το ΝΤΟ το περνάει όταν είναι στο ΦΑ ματζόρε.

Υ.Γ.: Προσωπικά, το τραγούδι θα το κατέτασσα στο Νεβεσέρ αλλά πού να βγάλουμε άκρη με ονομασίες...
Και πάλι απολύτως σωστός Κώστα! Ευχαριστώ και συγχαρητήρια για το αυτί σου.
Είναι πολύ σημαντικό να μη βιαζόμαστε με καταγραφές, κι' εδώ βιάστηκα και έκανα λάθος που για μένα είναι σημαντικό γιατί όντως δεν πρόκειται περί μελωδικής μινόρε παρά περί δεύτερης υψωμένης βαθμίδας 4χόρδου που έστω και "συγκερασμένα" κάνει την όλη διαφορά.
Για τις ονομασίες 4χόρδων και άλλα θεωρητικά ζητήματα, σκοπεύω να αρχίσω στο εγγύς μέλλον στη θεωρητική ενότητα μία διαπραγμάτευση. Θέλω να το κάνω από χρόνια αλλά μέχρι τώρα δεν υπήρχαν τεχνικές δυνατότητες αλλοιώσεως των φθόγγων σε ελάχιστα τμήματα, ούτε δυνατότητες στη σελίδα να γίνεται σοβαρή μουσικολογική εργασία. Τώρα υπάρχουν και τα δύο. π.χ. σto Sibelius μπορούμε να διαιρέσουμε το ημιτόνιο σε 30 περίπου τμήματα και να είναι έτσι ακουστικά αισθητή η διαφορά του όποιου διαστήματος θέλουμε να επεξεργαστούμε.
Για το παρόν τραγούδι, βάση της διόρθωσης που προτείνεις, μερικά από τα σχόλιά μου πρέπει να ξαναγραφούν και όλα τα αρχεία να διορθωθούν. Θα το κάνω μόλις βρώ λίγο καιρό.
Ευχαριστώ και πάλι.

Άβαταρ μέλους
socrates
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 438
Εγγραφή: 21 Οκτ 2006 11:31 pm
Τοποθεσία: the other side of nowhere

Re: ΚΑΛΟΓΡΙΑ (Β. Παπάζογλου) (1 από 2)

#6 Δημοσίευση από socrates »

Ολα τα αρχεία διορθώθηκαν στο μέτρο 22 και είναι έγκυρα για κατέβασμα.
*oud*

Άβαταρ μέλους
max
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 791
Εγγραφή: 07 Ιούλ 2004 01:08 pm
Τοποθεσία: Αλλού
Επικοινωνία:

Re: ΚΑΛΟΓΡΙΑ (Β. Παπάζογλου) (1 από 2)

#7 Δημοσίευση από max »

*drunk* *drinks*

Απάντηση

Επιστροφή σε “Παρτιτούρες”