Κριτική με λόγο και αιτία; Παπαδάκης - Ελευθεροτυπία!
- Alcibiadis
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 262
- Εγγραφή: 31 Αύγ 2008 08:07 pm
- Τοποθεσία: όπου παίζει ο "γαύρος"!...
- Επικοινωνία:
- ntouzenis
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 618
- Εγγραφή: 01 Νοέμ 2005 12:54 pm
- Τοποθεσία: Χανιά
Αν καποιος ηταν σιγουρος πως ενα αγνωστο και καλο, θα του εφερνε φραγκα, θα το εβγαζε παση θυσια...
Απλα τα κρατανε για διαφορους λογους, καταρχην απο αποψη "δεν δινω", μηπως και καποιος τρελλαμενος συλλεκτης δωσει πολλα, μηπως και παρει αξια... κλπ κλπ και στο τελος απο παραξενιά ή στραβοκεφαλιά !!
Ισως και να υφερπει η σκεψη οτι καποιος θα θελει να το ξανα-εκτελεσει και μπορει να μου ζητησει...
Αλλωστε τοσα καλα υπαρχουν που δεν τα εκανε κανεις 2η εκτελεση... ή αν θες και το αλλο, τοσα καλα ρεμπετικα εχουνε ξαναειπωθει και εμεις ακουμε και ξανακουμε την πρωτη εκτελεση !!!
Υπηρξανε 2 γκανιαν που κανεις δεν τα περιμενε τη δεκαετια του '80 (Γυφτοπουλα, Δαχτυλιδια) αλλα αυτο κατα τη γνωμη μου αποκλειεται να ξανασυμβει !!
Οσο για το θεμα της μαζικης -δε βρηκα καλυτερη λεξη- παροχης παλιων αυθεντικων ηχογραφησεων απο το σαιτ, ειναι ανελπιστο δωρο ειδικα για μας τους παλιους που αγοραζαμε τα βινυλια με χιλιες δυο στερησεις, απο την αλλη ειναι δυσκολο για καποιον που με ενα κλικ του ανοιγεται αυτος ο κοσμος, να καταλαβει την τεραστια αξια του...
Και δινω ενα παραδειγμα... τα πρωτα του Τσαους που ακουσα, ηταν απο μια κασετα που κυκλοφορουσε απο χερι σε χερι, κατω απο συνθηκες μυστικοτητας και με διαφορους ορκους και δεσμευσεις, σε σημειο να νομιζει κανεις οτι κραταει το μυστικο κωδικα του Τουταγχαμων...
- Alcibiadis
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 262
- Εγγραφή: 31 Αύγ 2008 08:07 pm
- Τοποθεσία: όπου παίζει ο "γαύρος"!...
- Επικοινωνία:
- ntouzenis
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 618
- Εγγραφή: 01 Νοέμ 2005 12:54 pm
- Τοποθεσία: Χανιά
Αυτο ειναι μια μεγαλη κουβεντα....
το '75 και μετα που άρχισαν να αρεσουν σε πολλους οι παλιες ηχογραφησεις και τα παλια τραγουδια ειδικα τα ρεμπετικα και ειδικα τα χασικλιδικα και τα σμυρνεικου υφους, σιγουρα υπηρχανε λογοι κοινωνικοπολιτικοι συν λογοι αισθητικής και κορεσμου απο το λαικο του συρμου και το πολιτικο τραγουδι που κατακλυζανε τοτε τα παντα !!
Αυτες οι ηχογραφησεις ποτε δεν ειχαν αξιολογηθει ποτέ δεν ειχαν παρει τις σωστες τους διαστασεις και εκτιμηθει.
Παραλληλα βεβαια σε ολον τον κοσμο υπηρξε ενα τετοιο ρευμα και με τα παλια μπλουζ και τα τραγουδια της Ουμ Καλσουμ κλπ
Επειτα αυτο περασε μεσα απο το διαθλαστικο φακο μιας μεγαλης μεριδας του πνευματικου μας κοσμου, που το εναγκαλιστηκαν, κανοντας και μια ρηξη με το κατεστημενο, υποστηριζοντας -ως ενα βαθμο εκ του ασφαλους- τους μαγκες, τους μορτες, την αλανιαρικη ζωη και αλλα θεματα που καταπιανονταν τα ρεμπετικα και ολος αυτος ο κοσμος.
Το λεω αυτο για να τονισω τη διαφορά, απο το να ακους τη γλυκαναλατη εκπομπη του Παπαστεφανου που παντα εβαζε αναμεσα στα γλυκερα του '30 και '40, εν ειδει "ρετρο" 3-4 ρεμπετικα, σε σχεση με τις πρωτοφαντες αναλυσεις των Κουναδη, Σπ. Παπαιωαννου και άλλων, που μπέρδευαν προσφυγια, ανατολή, μαγκες, παρανομία, αργκό, τρίχορδο, βιολι, ζειμπεκικο, ναργιλε, αμανέ, εργατιά, κοινωνικους αγωνες κλπ κλπ
Ηταν ολο το υποβαθρο υποβλητικο και καταλληλο να προσεταιριστουν πολλοι αυτο τον (μουσικο και οχι μονο) κοσμο μεσα σε μια μοντερνιλα που αρχισε να μας κατακλυζει ηδη απο το '60 και να γινει ετσι αυτονοητη η αποδοχη του σκρατς και των παλιων τροπων μουσικης αποδοσης !!
Για να ξαναρθω στα "καλα ρεμπετικα" εγω παντα ξεχωριζα ορισμενα τραγουδια που ποτε δεν εγιναν γκραν επιτυχιες, οπως ενδεικτικα : Οταν με βλεπεις και περνω, Κολπατζου, Παραπονιουνται οι μαγκες μας, Αλανιαρικο, Πανε τραινα, Το συρε κι ελα, Σουπια, Αργα σε βρισκω μονη, Δε σ'αγαπω σε μισησα κλπ κλπ Αυτο δεν σημαινει οτι δεν ειναι τραγουδάρες για μενα και για αλλους !!
Δεν ξερω... μενω κολλημενος στην "Ιορδανικη" προσεγγιση και δεν λεω να ξεκολησω... οπου σημασια εχει η στιγμη και η ορεξη για να το πω περιεκτικα... και να χεις κι ενα μπακ-απ απο τραγουδια !! Εχει παιξει ο Ιορδανης τη Φαληριωτισα με τροπο που δεν θα ξαναπαιχτει ποτε και το ακους και το ξανακους...