Καζαντζίδης
- liga rosa
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 583
- Εγγραφή: 10 Νοέμ 2009 07:36 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
πέρα από την ομορφιά των πρώτων (δεν ισχύει πάντα, πχ προτιμώ την εκδοχή της πλάτωνος στον χατζιδάκι), σκεφτείτε πως ηχογραφήθηκαν πολύ κοντά στο βίωμα που τα ενέπνευσε. και το πιο σημαντικό, χωρίς να τα βαραίνει ιστορία επιτυχίας ή σύνδεσης με καταστάσεις. εκτός από όσο καιρό δοκιμάστηκαν στο πάλκο.
δύσκολο λόγω διαφωνιών, αλλά ίσως μπορούσαν οι επανεκτελέσεις να μπαίνουν σε χωριστή ενότητα με σήμανση ναρκοπεδίου! με εξαίρεση το "μες την πολλή σκοτούρα μου", ε;
- Alcibiadis
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 262
- Εγγραφή: 31 Αύγ 2008 08:07 pm
- Τοποθεσία: όπου παίζει ο "γαύρος"!...
- Επικοινωνία:
ΥΓ."δουλειά δεν είχε ο διάβολος ......τα παιδιά του

http://rembetikoidialogoigmail.blogspot.com
- socrates
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 438
- Εγγραφή: 21 Οκτ 2006 11:31 pm
- Τοποθεσία: the other side of nowhere
Ασφαλως μπορει καμια φορα να συναντηθουν επανεκτελεσεις που να ειναι και καλυτερες απο τις αρχικες, αλλα πιστευω, πολυ σπανεια. Αυτο μπορει να συναντηθει και μεταξυ των ρεμπετων καμια φορα, αλλα αυτα ειναι γουστα. Φερειπειν ποια ειναι η καλυτερη εκτελεση στους λαχαναδες, αυτη του Στελακη ή αυτη της Χωματιανου?
Αλλα, γυρνωντας παλι στον Στελαρα, τον θεωρω, σαν πρωτο διδαξαντα,ως πολυτιμο και αναποσπαστο τεμαχιο υλικου για συγκριτικες ερευνες.
- Alcibiadis
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 262
- Εγγραφή: 31 Αύγ 2008 08:07 pm
- Τοποθεσία: όπου παίζει ο "γαύρος"!...
- Επικοινωνία:
θα ξενερώσει το σύμπαν

http://rembetikoidialogoigmail.blogspot.com
Έλεγα τότε αν θυμάμαι καλά, και ξαναλέω και τώρα, ότι κατά τη γνώμη μου παρ' όλη την ηχητική - αισθητική αλλοίωση που χαρακτηρίζει γενικά αυτό το είδος των επανεκτελέσεων σε σύγκριση με τις αυθεντικές εκτελέσεις, η προέλευση τραγουδιστών σαν το Νικολαϊδη είναι πιό αυθντική, πιό ταυτισμένη με τη διαδρομή του λαϊκού τραγουδιού από την εποχή του Μάρκου. Από το Μάρκο ως το Νικολαΐδη (το όνομα του οποίου χρησιμοποιώ σαν παράδειγμα) η πορεία του ρεμπέτικου - λαϊκού τραγουδιού είναι περισσότερο ευθεία και ενιαία, ακόμα κι αν δεν μας αρέσει αυτό, παρά η διαδρομή από το Μάρκο ως τις κομπανίες των '70 και '80.
Οι τελευταίες αυτές φέρανε τον ήχο πίσω στις πηγές του, αλλά η προέλευσή τους είναι μάλλον από "διανοούμενους", φοιτητές κλπ που αγάπησαν τη λαϊκή μουσική και αποφάσισαν να ασχοληθούν μαζί της. Και με την προσέγγιση του "αυθεντικού" ήχου, ακόμα και με την "επανάληψή" του, της άνοιξαν ίσως και νέους ορίζοντες.
Όμως ο Νικολαΐδης (είπαμε: παραδείγματος χάρη) είναι πολύ κοντύτερα σαν συνέχεια των εκτελέσεων του Παπαϊωάννου (π.χ.) στα κέντρα που έπαιζε το '70, πίσω από τον Παπαϊωάννου του '70 είναι ο Παπαϊώάννου της Αμερικής, πίσω από αυτόν ο Παπαϊωάννου με τον Καζαντζίδη και τις βαλίτσες, πιό πίσω ο Παπαϊωάννου της φαληριώτισσας και της μοδιστρούλας και πιό πίσω ο Μάρκος κλπ κλπ. Από το Μάρκο ως το Νικολαΐδη υπάρχει συνέχεια. Ανάμεσα στο Μάρκο και στις κομπανίες της αναβίωσης του "αυθεντικού" ήχου, δηλαδή -γιά να το πω κι έτσι- ανάμεσα στο Μάρκο και σ' εμάς που συζητάμε εδώ πέρα, υπάρχει α-συνέχεια.
Ίσως είναι λοιπόν ουσιαστικότερο να σκεφτεί κανείς το πώς προέκυψε η αισθητική "αλλοίωση" μέσα από την κοινωνική "αυθεντικότητα", και το πώς η αισθητική "αυθεντικότητα" επανήλθε από έναν κοινωνικά "διαφοροποιημένο" χώρο, παρά το να κάνει κανείς συγκριτική μουσικολογική ανάλυση, χωρίς να θέλω να θίξω κάποια από τις απόψεις που προηγήθηκαν και την αξία που΄μπορεί να έχει.
Τουλάχιστον γιά μένα. Στα αυτιά του οποίου ηχεί γνήσια και η επανεκτέλεση του Νικολαϊδη κλπ, παρά το ότι αναζητώ και προτιμώ το άκουσμα των πρώτων εκτελέσεων και δεν διασκεδάζω σε κέντρα όπως αυτά που θα τραγουδούσε ο Νικολαΐδης αλλά σε μαγαζιά σαν αυτά που θα παίζανε οι κομπανίες των 70 και των 80.
- Alcibiadis
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 262
- Εγγραφή: 31 Αύγ 2008 08:07 pm
- Τοποθεσία: όπου παίζει ο "γαύρος"!...
- Επικοινωνία:
την δεκαετία του '70 ο κόσμος άκουγε Μίκη,Κουγιουμτζή, Λοίζο "έντεχνο" λαικό και σκυλάδικο βέβαια. Το ρεμπέτικο (όπως και σήμερα) ακουγόταν απ' τους λίγους.
Οι κομπανίες τότε, θεωρώντας απαράδεκτο το σκυλάδικο σαν μουσική κατάσταση ύφους και αισθητικής, αναζήτησαν τις πηγές (και πολύ καλά έκαναν)
γνωστοποιώντας στον κόσμο το πως πρέπει να παίζεται και ν'ακούγεται το λαικό τραγούδι. Ας μην ξεχνάμε ότι ο κόσμος τότε "έπασχε" απο απώλεια μνήμης....
Αν έλεγες πχ το όνομα Χατζηχρήστος, νόμιζαν ότι αναφέρεσαι στον ηθοποιό.
Μέσα στο χώρο του απαράδεκτου --για τις κομπανίες-- σκυλάδικου ήταν αναμφισβήτητα και ο "επανεκτελεστής" Νικολαίδης. Αυτό το γνωρίζω καλά γιατί έτυχε ν' ανήκω και' γω σε κομπανίες που ξεκίνησαν το '80 αναβιώνοντας το ρεμπέτικο.
(Όταν λες το ρεμπέτικο με τη σκυλάδικη εκδοχή του κάνεις πολύ μεγαλύτερη ζημιά απ' ότι αν πεις σκυλάδικο "καθαρόαιμο"! Ταπεινή υποκειμενική μου άποψη...

http://rembetikoidialogoigmail.blogspot.com
- colectorgram
- More than 50 posts user
- Δημοσιεύσεις: 92
- Εγγραφή: 21 Σεπ 2009 10:29 pm