Περι νοικοκυρευματος!
- bill1961
- συντονιστής<br>(03/2008 ως τώρα)
- Δημοσιεύσεις: 1024
- Εγγραφή: 10 Μάιος 2005 11:51 pm
- Τοποθεσία: Ηγουμενίτσα
Έχουμε λοιπόν και λέμε:
Α. Στοιχεία τραγουδιού:
1. Τίτλος
3. Συνθέτης
4. Στιχουργός
5. Κατηγορία - Υποκατηγορία
6. Ρυθμός
Β. Στοιχεία ηχογράφησης
1. Τραγουδιστές
2. Εταιρεία
3. Αρ. Δίσκου
4. Αρ. Μήτρας
5. Έτος ηχογράφησης
Γ. Στοιχεία αρχείου
1. Όνομα αρχείου (δε χρειάζεται να είναι φανερό)
3. Μέγεθος
4. Τύπος (πχ. mp3/128kbps)
5. Αποστολέας
6. Ημερομηνία ενσωμάτωσης στη βάση
Δ. Άλλες πληροφορίες
1. Σχόλια
Το πεδίο που ενδιαφέρει κυρίως (για την ταξινόμηση εννοώ), είναι το "Κατηγορία - Υποκατηγορία" το οποίο μάλλον θα είναι όχι ένα αλλά δύο ξεχωριστά πεδία.
Στο πεδίο "Κατηγορία", μπορούν να υπάρχουν οι επιλογές (ενδεικτικά - Δώστε τη γνώμη σας):
1. ΔΗΜΟΤΙΚΑ
2. ΣΜΥΡΝΕΪΚΑ
3. ΑΜΑΝΕΔΕΣ
4. ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ
5. ΛΑΪΚΑ
6. ΕΛΑΦΡΑ
7. ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΙΑΚΑ
8. ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ
9. ΤΟΥΡΚΙΚΗ ή ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
10. ΞΕΝΑ
Για κάθε "Κατηγορία", το πεδίο "Υποκατηγορία" θα δίνει περαιτέρω διευκρινίσεις, πχ.
Στην κατηγορία "ΔΗΜΟΤΙΚΑ", θα μπουν οι υποκατηγορίες που ανέφερε ο ilvas πιο πάνω.
Στην κατηγορία "ΑΜΑΝΕΔΕΣ", οι υποκατηγορίες μπορεί να είναι π.χ. ανά μακάμ αν και θα προτιμούσα ένα διαχωρισμό σε "αλα Τούρκα" και "Ελληνικούς" μανέδες.
Στην κατηγορία "ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ", θα μπορούσαμε να έχουμε υποκατηγορίες "Αδέσποτα", "Χασικλήδικα", "Μόρτικα", "Ερωτικά", κλπ.
Ιδιαίτερη προσοχή θα χρειαζόταν στην περίπτωση των οργανικών. Νομίζω πως για κάθε (ε, καλά όχι και στον Καραγκιόζη) "Κατηγορία" θα έπρεπε να υπάρχει ειδική "Υποκατηγορία" με τίτλο "Οργανικό" και επίσης πρόβλεψη για το όνομα του βασικού οργανοπαίκτη (ίσως ένα επιπλέον πεδίο στα Στοιχεία ηχογράφησης με τίτλο "Οργανοπαίκτες")
Στο πεδίο "Ρυθμός" θα μπορούσαμε να συμπεριλαμβάνουμε και τις διαφοροποιήσεις των ρυθμών, π.χ "Καμηλιέρικο ζεϊμπέκικο" κοκ.
Τώρα όσον αφορά τα Τούρκικα που ανέβηκαν, η γνώμη μου είναι πως εφόσον είναι και "ελληνικού ενδιαφέροντος", καλώς ανέβηκαν. Και διευκρινίζω τι εννοώ "ελληνικού ενδιαφέροντος":
1. Ο Μάρκος Μέλκον, θεωρείται από τους Τούρκους, μεταξύ των "αντιπροσώπων" της Τούρκικης Μουσικής. Αμφισβητεί κανείς το "ελληνικό ενδιαφέρον" για τον εν λόγω καλλιτέχνη? Το ίδιο συμβαίνει για παράδειγμα με τα αδέλφια Αλέκο και Γιώργο Μπατζανό ή τη Ευθαλία.
2. Ανέβηκαν ηχογραφήσεις Τούρκων καλλιτεχνών (π.χ. Mesud Cemil) συνθέσεων Ελλήνων που έδρασαν στην αυλή του Σουλτάνου. Δεν υπάρχει "ελληνικό ενδιαφέρον" για αυτούς τους συνθέτες?
3. Το ελληνικό ενδιαφέρον για το Λάμπρο Λεονταρίδη είναι δεδομένο, με τον αδελφό του (Parasko) ή τον πατέρα του (Anastas) που μόνο τούρκικες ηχογραφήσεις τους υπάρχουν, τι γίνεται?
4. Τέλος και σημαντικότερο όλων, στο βαθμό που θεωρούμε ότι η μουσική αυτή επηρέασε τους Έλληνες μουσικούς που διαμόρφωσαν εν συνεχεία το ρεμπέτικο στον Ελλαδικό χώρο (να αναφέρω τους μεγάλους Σμυρνιούς ή το "Σαλονικιό" Σέμση ή ακόμη την συμφωνα με μαρτυρίες συνύπαρξη του Γιοβάν Τσαούς με τον Cemil Bey στην αυλή του σουλτάνου) και όσο υπάρχουν τραγούδια όπως το "Zeybek havasi", το "kanto (ah benim biricigim)" ή το "Izmir sarki zeybeκ" και πολλά ακόμη τραγούδια της κοινής (Ελλήνων - Τούρκων) μουσικής παράδοσης, θεωρώ πως υπάρχει χώρος για αυτά τα τραγούδια στη σελίδα.
5. Φυσικά όλα αυτά δε σημαίνουν πως πρέπει να αρχίσουμε "άκριτα" να ανεβάζουμε οτιδήποτε πέσει στα χέρια μας...
- bill1961
- συντονιστής<br>(03/2008 ως τώρα)
- Δημοσιεύσεις: 1024
- Εγγραφή: 10 Μάιος 2005 11:51 pm
- Τοποθεσία: Ηγουμενίτσα


ΠΡΟΣ κ. ΙΛΒΑΣ: Υπάρχουν και καλά παιδιά στην κοινωνία μέσα… Εύγε Ιλβας!

ΠΡΟΣ κ. ΜΑΞ: Το βασικό γεγονός λοιπόν είναι ότι στην παρούσα φάση δεν μπορεί
να γίνει τίποτα. Ας ελπίσουμε ότι κάποια στιγμή θα υπάρξουν οι κατάλληλες συνθήκες για τις αναγκαίες αυτές μετατροπές. Μήπως όμως θα ήταν καλύτερα μέχρι τότε να πάγωνε το ανέβασμα αν όχι και των δημοτικών , έστω μόνο των τούρκικων? Γιατί έτσι παγιώνεται μια χαοτική κατάσταση και νομίζω ότι αυτό μελλοντικά θα δυσκολέψει ακόμα περισσότερο την προσπάθεια σωστής ταξινόμησης. Δεν είμαι βέβαια και σίγουρος, εσείς ξέρετε περισσότερα…

ΠΡΟΣ κ. ΜΠΙΛΛ : Σε γενικές γραμμές ο σχεδιασμός σου είναι άψογος. Μακάρι να πληρωθούν κάποτε οι προϋποθέσεις και η ταξινόμηση αυτή να πραγματοποιηθεί. Να σταθώ μόνο λίγο θέλω στους αμανέδες. Δεν νομίζω ότι η διάκριση «Ελληνικών» και «αλά Τουρκα» είναι σωστός. Ο αμανές ήταν ένα και μόνο μουσικό είδος άσχετα από τη γλώσσα που επέλεγε ο τραγουδιστής. Μια τέτοια διάκριση έχει να κάνει μόνο με τη γλώσσα. Από την άλλη, η ταξινόμηση ανά μακαμ κρύβει κινδύνους γιατί το μακαμ αναγράφεται σε πολλούς τίτλους (πχ Νεβα ραστ μανές) αλλά όχι σε όλους. Έτσι χρειάζεται σοβαρή εξειδικευμένη γνώση για μια τέτοια κατηγοριοποίηση. Θα έλεγα οι αμανέδες να χωρίζονταν σε «Ελληνικούς» και «Τουρκικούς» και ότι άλλο στοιχείο είναι γνωστό (πχ μακαμ) να μπαίνει στα σχόλια.
- bill1961
- συντονιστής<br>(03/2008 ως τώρα)
- Δημοσιεύσεις: 1024
- Εγγραφή: 10 Μάιος 2005 11:51 pm
- Τοποθεσία: Ηγουμενίτσα