Ενδιαφέροντα και τα νέα στοιχεία που ανέβασες, Για το ανικανοποίητο.
Συμφωνώ μαζί σου πως οι χρονολογίες ηχογράφησης που υπάρχουν σαν πληροφορίες με τα τραγούδια θέλουν κάπως προσεκτική προσέγγιση. Δεν παρέχουν την πηγή της πληροφορίας και δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι πάντα. Νομίζω πως όσο πιο παλιά πάμε τόσο πιο δύσκολο γίνεται το θέμα αυτό.
Αναφορικά με το "ΠΙΦ ΠΑΦ ΠΟΥΦ" που δεν είναι και το πιο αντιπροσωπευτικό του μεγάλου αυτού συνθέτη (απλά μία κωμική καντσονέτα με έντονο εμπορικό στοιχείο) προσπάθησα να βρω την παρτιτούρα και στη ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΥΛΗ αλλά χωρίς επιτυχία. Ο ενεργός σύνδεσμος που υπάρχει εκεί για το τραγούδι δεν ανοίγει. Δεν ξέρω τι συμβαίνει με αυτή την τεράστια βάση δεδομένων, αν ξέρει κάποιος ας μας πληροφορήσει, πάντως δεν βλέπω τη δυνατότητα επιλογής να γίνει κάποιος μέλος αυτού του ιστότοπου και να ψάξει τα δεδομένα του πιο αποτελεσματικά.
Φαίνεται πως υπήρξε/υπάρχει μεγάλη προσπάθεια να ψηφιοποιηθούν όλα αυτά τα δεδομένα συμπεριλαμβανομένων και των παρτιτούρων, αλλά δεν μπορώ να γνωρίζω αν η δουλειά αυτή 'έγινε/γίνεται σωστά και με εκμετάλλευση των τεχνικών μέσων που υπάρχουν σήμερα.
Έκανα τη σκέψη πως η παρτιτούρα δεν ανοίγει για να προστατευθούν κάποια δικαιώματα. Αν αυτό συμβαίνει τότε η εργασία ψηφιοποίησης δεν γίνεται σωστά γιατί από τη στιγμή που δεν υπάρχουν πνευματικά δικαιώματα δημιουργών, τα τυχόν μηχανικά δικαιώματα εκδοτών δεν είναι εμπόδιο. Δηλαδή χιλιάδες παρτιτούρες που φαίνεται πως υπάρχουν σε αυτή τη βάση μπορούν π.χ. να φωτογραφηθούν με το "Photoscore" και να σταλούν κατευθείαν στο Sibelius σαν ήχος, από όπου με ελάχιστη επιμέλεια να ξαναγίνουν ευανάγνωστες και εκτυπώσιμες σε PDF χωρίς κανένα πνευματικό/μηχανικό δικαίωμα να τις κάνει μη δημοσιεύσιμες και διαθέσιμες ελεύθερα στους χρήστες. Εκτός αυτού μπορούν επίσης να εξαχθούν σε διάφορες άλλες μορφές αρχείων ακόμα πιο χρήσιμες όπως XML, MIDI, MP3, etc, για περισσότερη διάδοση της μουσικής σε άλλους χρήστες όπως γίνεται σε άλλους σοβαρούς ιστότοπους που παρέχουν δωρεάν παρτιτούρες, (υπάρχει οργασμός εργασίας στις πιο μεγάλες απ' αυτές τις ιστοσελίδες για την ώρα πχ στην
IMSLP ώστε να μετατραπούν τα παλιά αρχεία MIDI στα πολύ πιο ευκολόχρηστα XML). Αυτό έχω δεί να γίνεται σε όλους τους σοβαρούς ιστότοπους που παρέχουν εκατομμύρια από ελεύθερες παρτιτούρες σε απλούς επισκέπτες (δεν είναι καν υποχρεωτικό το άνοιγμα λογαριασμού σε τέτοιες ιστοσελίδες) και αυτό προσπαθώ να κάνω κι' εγώ με τις παρτιτούρες που δημιουργώ για τη δική μας σελίδα: Ελεύθερη διάδοση της μουσικής σε οποιαδήποτε μορφή αρχείου φτιαγμένη από μουσικούς για μουσικούς. Οπότε το θεωρώ κάπως γελοίο να μπορώ να βρω και να κατεβάσω όλα τα έργα του Μπαχ σε ότι μορφή αρχείου με βολεύει και να κάνω κλικ στο
"Πιφ Παφ Πουφ" και να μην ανοίγει ο φάκελος. Δεν φαίνεται να το έχουν πιάσει σωστά το θέμα στη
ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΥΛΗ, αλλά εδώ είναι Βαλκάνια, δεν είναι παίξε γέλασε…
Αυτό που δεν έχω καταλάβει ακόμα για το "Πιφ Παφ Πουφ" είναι, εφ' όσον η ΕΛΙΚΩΝ δεν είχε τεχνικά μέσα ηχογραφήσεως και η Columbia δεν είχε ακόμα δημιουργήσει στούντιο το 1927, το πώς και πού έγιναν αυτές οι δύο ηχογραφήσεις που έχουμε στη βάση. Μπορεί κάποιος να μου πεί?
Ήταν μία ηχογράφηση που έγινε σε κάποιο ξενοδοχείο [και στα σεντόνια των πολλών

], όπως οι πρώτες του 1930-31, αλλά τι είδους ηχογραφικός μηχανισμός χρησιμοποιήθηκε?
Με ξενίζει κάπως και το γεγονός ότι η ηχογράφηση με το τρίο Σαβαρή είναι προγενέστερη εκείνης του Περιστέρη, αλλά ακόμη πιο πολύ η χρησιμοποίηση του όρου "μαντολινάτα" στην ετικέτα ενώ στην ηχογράφηση ακούγονται δύο μόνο μαντολίνα και μία μπασογραμμή (μάλλον από κιθάρα) που στην πραγματικότητα δεν συνιστούν ορχήστρα με όλη την οικογένεια του μαντολίνου (πλήθος από μαντολίνα, μαντόλες, μαντολοντσέλλα κ.ο.κ) που θα δικαιολογούσε την χρησιμοποίηση αυτού του τεχνικού όρου.
Αλλά… εδώ ξανά-είναι Βαλκάνια και όχι ξανά-παίξε ξανά-γέλασε...
Έκανα όλη αυτή την αναφορά στα παραπάνω στοιχεία γιατί βλέπω πως από τις ετικέτες που ανεβάζεις μπορούν να εξαχθούν και άλλα επιπρόσθετα ιστορικά και μουσικολογικά στοιχεία εκτός από αυτά που αφορούν την κυρίως ιστορία της ηχογράφησης στην Ελλάδα.
Συνέχισε, το θέμα έχει ενδιαφέρον…
Ευχαριστώ