Re: Ετικέτες δίσκων 78 στροφών
Δημοσιεύτηκε: 20 Μάιος 2016 07:51 am
Ως προς αυτό, προσωπικά πιστεύω πως πρόκειται για το ίδιο τραγούδι με δύο διαφορετικούς τίτλους. Το εξώφυλλο είναι τελείως ίδιο, απλά τα στοιχεία διαφέρουν όπως τα έδωσα από τα δεδομένα του open archives.gr. Αλλά νομίζω (χωρίς να είμαι σίγουρος) πως αυτό το σχέδιο ίσως να έχει χρησιμοποιηθεί ως "γενικό" εξώφυλλο από τον Μακρή και για έκδοση άλλων τραγουδιών σε παρτιτούρες. Ενδιαφέρον είναι πως στις πλείστες των περιπτώσεων τα εξώφυλλα διαφέρουν και πως σε μερικά από τα αρχεία της open archives.gr δίνεται και η μουσική, αλλά δεν έχω καιρό να το ψάξω βαθύτερα-δεν φαίνεται σαν πολύ ανανεωμένη η συλλογή ή πως κάποιος την προσέχει και την επιμελείται για την ώρα.Για το Ανικανοποίητο..... έγραψε:
Σωκράτη έχω βγάλει τα μάτια μου να δω κάποιες διαφορές αλλά και αυτές που βρίσκω δεν μπορώ να τις διαβάσω. Πάντως μου κάνει εντύπωση που γράφει ότι ¨απαγορεύται η φωνογράφηση¨. Κάτω αριστερά και στις δύο εικόνες. Αυτό τι σημαίνει κατά τη γνώμη σου;
Όσο για το "απαγορεύεται η φωνογράφηση" της ερώτησής σου, πιστεύω πως ο Μακρής δεν εννοεί κάποιο μέσο ηχογράφησης που ακόμα δεν είχε εφευρεθεί (όπως το "κασετοφωνάκι" της Ινδοκρατίας για το οποίο μιλήσαμε και καταρτιστήκαμε από τις συνεντεύξεις του Τσιτσάνη). Απλά διαφαίνεται ότι κατοχυρώνει τα δικαιώματά του σαν ιδιοκτήτης πνευματικής και μηχανικής ιδιοκτησίας έναντι πιθανών ηχογραφήσεων της παρτιτούρας που θα μπορούσαν να γίνουν πειρατικά στο εξωτερικό εκείνη τη δεδομένη στιγμή. Η τεχνική δυνατότητα για κάτι τέτοιο υπήρχε αλλού αν όχι στην Ελλάδα και όλοι οι εκδοτικοί οίκοι της εποχής ήταν αρκετά ενήμεροι για τους κινδύνους της "τεχνολογίας" που εν δυνάμει θα μπορούσαν να απειλήσουν τα συμφέροντά τους.
Ενδεικτικό της νοοτροπίας του "αρπαχτικού" και ανήθικου σκεπτικού των εκδοτών είναι μία άλλη προειδοποίηση που υπάρχει σε άλλες παρτιτούρες. Δες ένα τυχαίο παράδειγμα εδώ όπου η τιμή και η δόξα της συνθέσεως της εν λόγω οπερέτας ανήκει μεν στον συνθέτη (Σακελλαρίδη και πάλι) αλλά το όλο πνευματικό/μηχανικό δημιούργημα είναι "ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΤΟΥ ΕΚΔΟΤΟΥ".
Και αυτό με φέρνει στις δύο τελευταίες συνδέσεις που δίνεις για τα studio της Columbia στον Περισσό και για τα άρθρα που παρέχονται.
Ευτυχώς που πρόλαβα και είδα "εν ζωή" αυτό το εργοστάσιο για τελευταία φορά το 1996 αν και τότε υφίστατο μόνο σαν επιχείρηση διακίνησης προϊόντων και όχι ηχογράφησης πια.
Συναισθηματικά είμαι κι' εγώ στο ίδιο στρατόπεδο με τους αρθογράφους, αλλά προσπαθώ να βλέπω την υπόθεση ψυχρά και πραγματιστικά. Δεν θέλω να επεκταθώ πολύ, γιατί το θέμα είναι πολύ πλατύ και δικαιολογεί να αρχίσουμε άλλη ενότητα για συζήτηση, ώστε να μην παρεμποδίζουμε την παρούσα που δημιουργήθηκε για την παρουσίαση των ετικετών και σχολιασμό τους. Οπότε ας το αφήσουμε για κάποια στιγμή που θα έχουμε πιο πολύ καιρό διαθέσιμο, ή αν κάποιος άλλος προτιμά ας το αρχίσει.