Καλησπέρα σε όλους καλησπέρα φίλε tzitzis.
Σαν νέο μέλος στην σελίδα μας (όπως και εγώ που δεν έχω κλείσει χρόνο) θα ήθελα να σου πω καλώς όρισες στο sealabs και ελπίζω με τα κείμενα σου και τα σχόλια σου να συμβάλεις και εσύ στην κατανόηση του Ρεμπέτικου αλλά και των άλλων μουσικών ειδών που ηχογραφούνταν παράλληλα με αυτό.
Εκ πρώτης όψεως το παραπάνω κείμενο με την αλληλογραφία Χίμλερ-Μανιαδάκη δεν κολλάει με τα τραγούδια όπως χαρακτηριστικά αναφέρεις αν και εσύ ο ίδιος στην συνέχεια επιχειρηματολογείς υπέρ του ποσταρίσματος.
Επειδή όμως στις μέρες που ζούμε και με τους νοσταλγούς καθεστώτων όπως του Μεταξά του Μουσολίνι και του Χίτλερ να κερδίζουν έδαφος στην ελληνική κοινωνία αλλά και σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, νομίζω ότι είναι σωστό να γνωρίζουμε ποιοι ήταν με ποιους, ποιοι συνεργάστηκαν με ποιους, ποιοι είπαν τα μεγάλα
ΟΧΙ ή τα μικρά
ΝΑΙ.
Το Ρεμπέτικο γεννήθηκε και μεγαλούργησε σε δραματικές στιγμές της Ελληνικής Ιστορίας. Δεν κινήθηκε αυτόνομα αλλά υπέστη μαζί με το Σμυρναίϊκο ένα πρωτοφανές κύμα διώξεων και λογοκρισίας που το άλλαξαν σε πολύ σημαντικό βαθμό. Όποιος ακούσει τα τραγούδια που φωνογραφούνταν πριν την Δικτατορία του Μεταξά και τι ηχογραφούνταν μετά την εγκαθίδρυση της θα καταλάβει την λοβοτομή που υπέστη. Η νομοθετική και η κατασταλτική εκ των υστέρων πολιτική ήταν σε τέτοιο βαθμό σφοδρή και ανηλεής που μόνο με την αντίστοιχη Δικτατορία των Συνταγματαρχών μπορεί να συγκριθεί. Και φυσικά με την εμφυλιακή και μεταεμφυλιακή περίοδο. Το εύρος και η μανία των διώξεων εναντίων όσων αντιτίθονταν στο καθεστώς του Μεταξά δεν είχε προηγούμενο.
Από την μεριά μου προσπαθώ να μην μένω μόνο στα τραγούδια αλλά να εμβαθύνω στις κοινωνικοπολιτικές προεκτάσεις των καιρών εκείνων. Και φαντάσου ότι το Ρεμπέτικο έζησε Δικτατορία-Πόλεμο-Κατοχή-Εμφύλιο. Χρόνια και μέρες που κανείς εραστής του δεν θα ήθελε να περάσει.
Ο στόχος μου λοιπόν είναι να δούμε τι επικρατούσε στην χώρα μας εκείνα τα δύσκολα χρόνια. Για ποιους λόγους το Ρεμπέτικο κυνηγήθηκε πριν αλλά και κατά την διάρκεια του Μεταξά; Ποιοι και πως διαμόρφωσαν το κλίμα ώστε με τον ερχομό της Δικτατορίας του 1936 να έχουμε αυτό το πρωτοφανές κύμα διώξεων των αντιπάλων πολιτικών ομάδων όπως και του Τύπου αλλά και όλων των μορφών τεχνών.
Χαρακτηριστικό του παραλογισμού των κρατούντων είναι η λογοκρισία ακόμα και των φιγούρων που υπήρχαν στην τράπουλα. Ο ρήγας η ντάμα και ο βαλές αντικαταστάθηκαν από τον Τσέλιγκα την Βοσκοπούλα και το Κρητικό Βοσκόπουλο.
Για δες εδώ
http://paliaathina.com/en/pages/423/Ota ... poyla.html

- ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ 1937.jpg (149.2 KiB) Προβλήθηκε 20814 φορές
Για να μην μακρηγορώ θα ήθελα ξανά να σε προϋπαντήσω στην σελίδα μας αφού το πρώτο σου σχόλιο ήταν για το συγκεκριμένο θέμα και εύχομαι να είσαι και να περνάς καλά.
Υ.Γ. Θα πρέπει να επιχειρηματολογήσεις φυσικά …
υπήρξε και εχθρός από τις γραμμές του, που προσκύνησε, χαφιέδεψε έφτασε να γίνεται μέχρι και σύμβουλος της ασφάλειας (πολλοί από αυτούς)…..για το συγκεκριμένο σου σχόλιο.