Βαρβάρα
Τώρα αν ίσως θέλανε, ως αντίδραση, να εμπαίξουνε την λογοκρισία με τους σκόπιμα διφορούμενους στίχους αυτό είναι άλλο θέμα.
- vacondios
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 324
- Εγγραφή: 28 Αύγ 2004 07:17 am
- Τοποθεσία: Αρτέμιδα Αττικής
Εγώ δεν ξέρω τί έκαναν οι κόρες του Μεταξά αλλά αυτά πίστευε ο κόσμος την εποχή εκείνη. Βλέπεις τότε δεν κυκλοφορούσε η εφημερίδα "Espresso" να μας διαφωτίσει κι εμάς 70 χρόνια μεταγενέστεραmpletsas έγραψε: κάποια από τις κόρες του «τσουλούσε» ώστε συνειρμικά να παραπέμπει εκεί το τραγούδι; Για να παραφράσω και λίγο, αμαρτίαι γονέων ας μην παιδεύουσι τέκνα...
- vacondios
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 324
- Εγγραφή: 28 Αύγ 2004 07:17 am
- Τοποθεσία: Αρτέμιδα Αττικής
Εάν το Τραγούδι δεν είχε συνδεθεί με κόρη του Μεταξά τότε γιατί ο Risto Pekka Pennanen αναφέρει ότι ο Μεταξάς δεν είχε καμιά κόρη Βαρβάρα?Evoula έγραψε:Γεια σας παιδιά,
Σύμφωνα με το Risto Pekka Pennanen, που έχει κάνει έρευνα για τη λογοκρισία του Μεταξά (”Greek Music Policy under the Dictatorship of General Ioannis Metaxas (1936-1941)”), ο Μεταξάς δεν είχε καμιά κόρη Βαρβάρα.
Eva
Όσο για τον ξένο ερευνητή προφανώς και για να κάθεται να γράφει ότι «δεν είχε κόρη Βαρβάρα», κάπως θα φτάσανε και σ' αυτουνού τα αυτιά.
Κατά τη γνώμη μου όμως, αυτές οι εικασίες για το που αναφέρεται το τραγούδι πρέπει να βγήκανε αργότερα, μεταπολεμικά (όταν δεν υπήρχαν στη ζωή ούτε ο Τσαούς, ούτε ο Τούντας, ούτε ο Μεταξάς) από διάθεση μερικών να κάνουν αντίσταση εκ των υστέρων στην δικτατορία του Μεταξά, διαλέγοντας έναν εύκολο στόχο, την υπόληψη της οικογένεια του.
Γιατί πολύ απλά, άμα δήθεν αυτές οι «φήμες» κυκλοφορούσαν ήδη στην κοινωνία το 1936-1940 και το τραγούδι ήταν έμμεση αναφορά σε αυτές, δεν υπήρχε περίπτωση να μην υποπέσουν στη γνώση του δικτατορικού καθεστώτος (που είχε ένα σωρο ρουφιάνους). Και τότε αυτό θα σήμαινε χαλαρά εξορία για τους δημιουργούς του, για όσους γνωρίζουνε την πολιτική κατάσταση της εποχής. Ενώ εν προκειμένω δεν υπέστησαν τόσο βαριές συνέπειες.
Σίγουρα ο Μεταξάς ήταν δικτάτορας και εδώ οι ρεμπετοθαμώνες τον έχουμε και ένα παραπάνω άχτι γιατί επέβαλε την λογοκρισία στην αγαπημένη μας μουσική με αποτέλεσμα να πληγεί καίρια η δημιουργία. Αλλά ας μην πληρώνει άδικα τα σπασμενα η κόρη του, κανέναν δεν τιμούν τέτοιες συμπεριφορές.
- vacondios
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 324
- Εγγραφή: 28 Αύγ 2004 07:17 am
- Τοποθεσία: Αρτέμιδα Αττικής
Κανένας δε ξέρει τί είχε στο μυαλό του ο δημιουργός αυτού του τραγουδιού. Σίγουρα δεν ήθελε να θίξει συγκεκριμένο πρόσωπο αλλά να εκφράσει διαμαρτυρία για την πολιτική του καθεστώτος. Ενδέχεται με το "Βαρβάρα" αναφέρεται στην ίδια τη λογοκρισία προσωποποιημένη.mpletsas έγραψε:Δηλαδή Βακόνδιε, ακόμα κι εσύ παραδέχεσαι ότι όλα αυτά είναι ράδιο-αρβύλα και ατεμκηρίωτα. Την κολοκυθιά θες να παίξουμε; Και πού το ξέρεις εσύ, άμα είναι έτσι, τί λέγανε τότε στην κοινωνία;
Όσο για τον ξένο ερευνητή προφανώς και για να κάθεται να γράφει ότι «δεν είχε κόρη Βαρβάρα», κάπως θα φτάσανε και σ' αυτουνού τα αυτιά.
Κατά τη γνώμη μου όμως, αυτές οι εικασίες για το που αναφέρεται το τραγούδι πρέπει να βγήκανε αργότερα, μεταπολεμικά (όταν δεν υπήρχαν στη ζωή ούτε ο Τσαούς, ούτε ο Τούντας, ούτε ο Μεταξάς) από διάθεση μερικών να κάνουν αντίσταση εκ των υστέρων στην δικτατορία του Μεταξά, διαλέγοντας έναν εύκολο στόχο, την υπόληψη της οικογένεια του.
Γιατί πολύ απλά, άμα δήθεν αυτές οι «φήμες» κυκλοφορούσαν ήδη στην κοινωνία το 1936-1940 και το τραγούδι ήταν έμμεση αναφορά σε αυτές, δεν υπήρχε περίπτωση να μην υποπέσουν στη γνώση του δικτατορικού καθεστώτος (που είχε ένα σωρο ρουφιάνους). Και τότε αυτό θα σήμαινε χαλαρά εξορία για τους δημιουργούς του, για όσους γνωρίζουνε την πολιτική κατάσταση της εποχής. Ενώ εν προκειμένω δεν υπέστησαν τόσο βαριές συνέπειες.
Σίγουρα ο Μεταξάς ήταν δικτάτορας και εδώ οι ρεμπετοθαμώνες τον έχουμε και ένα παραπάνω άχτι γιατί επέβαλε την λογοκρισία στην αγαπημένη μας μουσική με αποτέλεσμα να πληγεί καίρια η δημιουργία. Αλλά ας μην πληρώνει άδικα τα σπασμενα η κόρη του, κανέναν δεν τιμούν τέτοιες συμπεριφορές.
Η ουσία είναι ότι η λογοκρισία είχε κάνει μεγάλη ζημιά στην Ελληνική μουσική δημιουργία Αρκεί μόνο να αναφέρω ότι ο μεγάλος δημιουργός Γιοβάν Τσαούς αηδίασε τόσο πολύ και είπε "Δε γράφω άλλο" και σταμάτησε εκεί την καριέρρα του.