Όποιος ορφάνεψε

"Κονσούλτο"
Μήνυμα
Συγγραφέας
Άβαταρ μέλους
Misirlou
More than 100 posts user
Δημοσιεύσεις: 104
Εγγραφή: 18 Δεκ 2005 08:45 pm

#15 Δημοσίευση από Misirlou »

Χρήστο,
ο Μανιάτης αν είχε τον 78αρη θα το σημείωνε. Αρα, η καταγραφή του είναι αναπαραγωγή από τα στοιχεία του LP του Χατζηδουλή (ΣΠΥΡΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ: ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΤΟΥ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟΥ Νο.9: LP, MARGO 8219, 1981).

Ο Κηρομύτης είχε συμβόλαιο αποκλειστικού ερμηνευτού στην Κολούμπια. Στην ζούλα δεν υπάρχει περίπτωση να ηχογράφησε στην απέναντι εταιρία. Ο Θεμιστοκλής Λαμπρόπουλος θα του έκοβε τα ποσοστά και θα τον ξαναέβαζε στο στούντιο μετά από 5 χρόνια...
Κι αν έκανες αυτή τη σκέψη, πώς μπορούμε χωρίς στοιχεία να επιβεβαιώσουμε ότι είναι ο Κηρομύτης και όχι άλλος τραγουδιστής που εμιμείτο τον Μάρκο;
Ψάχνοτας στα τραγούδια Κηρομύτη, παρατήρησα σε σχόλιο να ανεφέρεται στον Παναγιώτη Χρυσίνη (αδελφό του μαέστρου και συνθέτη Στέλιου Χρυσίνη) πως τραγουδούσε κι αυτός αλα Βαμβακάρη ! Και πιθανά κι άλλοι...
Και λέω εγώ: Ο Παν. Χρυσίνης ως μη φίρμα τραγουδιστής θα μπορούσε κάλλιστα και χωρίς συνέπειες να ηχογραφήσει στην Οντεόν.

Και βέβαια, πολλά λάθη τυπογραφικά έχουμε ανακαλύψει σε δίσκους. Μπορεί να ξέχασε ο στοιχειοθέτης -τότε- να βάλει το όνομα του Μάρκου ή για κάποιο λόγο -υπερκάλυψη ποσοστών στις ηχογραφήσεις βάσει συμβολαίου, "τιμωρίας" από τσακωμό με κανα Περιστέρη (που δεν αποκλείεται...)- εσκεμμένα να μην μπήκε το όνομα του Μάρκου.


Κι άλλη σκέψη:
Αν το τραγούδι ηχογραφήθηκε τις μέρες της κήρυξης του πολέμου, που όλα ήταν μπάχαλο, δεν αποκλείω και την περίπτωση Κηρομύτη (αν και εγώ ξεκάθαρα Μάρκο ακούω). Το στούντιο ηχογράφησης ήταν κοινό και για τις δυο εταιρίες. Μπορεί εκείνη τη μέρα να ήταν πάνω ο Κηρομύτης και να "βόηθησε", αφού σκέφτηκε ότι δεν πρόκειται να έχει συνέπειες, λόγω κατάστασης πολέμου.
Αν και αυτό δεν ισχύει (ίσως), μιας και ο κωδικός ODEON GA 7306 είναι (πιθανά) στην αρχή του 1940.


Αν δεν βρεθεί ο δίσκος να δούμε τι αναγράφεται, όλοι μας "αυτοσχεδιάζουμε" !

Άβαταρ μέλους
Misirlou
More than 100 posts user
Δημοσιεύσεις: 104
Εγγραφή: 18 Δεκ 2005 08:45 pm

#16 Δημοσίευση από Misirlou »

mpletsas έγραψε:Για παράδειγμα παραθέτω τα σχόλια από το τραγούδι «Νόστιμη καμωματού» όπως έχουν αυτή τη στιγμή:
Είναι ίσως η μόνη φορά στη δισκογραφία το 1938 που ο Μάρκος ενώνει τη φωνή του σε δικό του τραγούδι με του Στελλάκη Περπινιάδη. Ο Στελλάκης που έτυχε περαστικός από την ODEON την ώρα της ηχογράφησης κάνει δεύτερη φωνή στο Μάρκο εντελώς αφιλοκερδώς και παράνομα αφού τον δέσμευε συμβόλαιο αποκλειστικής συνεργασίας με την COLUMBIA και έτσι δε γράφεται ούτε το όνομά του πάνω στο δίσκο των 78 στροφών. Αυτά ήταν τα ήθη αληθινα μεγάλων καλλιτεχνων!
Εκτός, φυσικά, αν μπορεί κάποιος να αντικρούσει τα παραπάνω στοιχεία. Δεν ξέρω από που προέρχονται και δεν τα υιοθετώ απαραιτήτως. Η φωνή στο «Νόστιμη καμωματού» πάντως μοιάζει όντως με αυτή του Στελλάκη.

Αν και τα στοιχεία που παραθέτει ο Βακόνδιος στο σχόλιό του είναι -από τη σελίδα 191- του βιβλίου τού Παναγιώτη Κουνάδη ΜΑΡΚΟΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ-"ΕΓΩ ΜΑΓΚΑΣ ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ ΚΑΙ ΜΑΓΚΑΣ ΘΑ ΠΕΘΑΝΩ" δεν είναι ο Στελλάκης στη δεύτερη φωνή.
Είναι σαν να μπερδεύει κάποιος τις φωνές του Μάρκου με του Στράτου !!!!!
Ο Στελλάκης Περπινιάδης έχει χαρακτηριστική μελωδική φωνή και άρθρωση -και έχουμε πια τόσα τραγούδια του, που το ηχόχρωμά του είναι γραμμένο μέσα μας !


Το τραγούδι λέγεται "ΝΟΣΤΙΜΗ ΜΑΥΡΟΜΑΤΟΥ"- ODEON GA 7150 (GO 3132) 1938.
Αναμένεται, η δική μας έρευνα για τη διευκρίνηση της δεύτερης φωνής.

sakispap
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 185
Εγγραφή: 02 Φεβ 2006 12:46 pm

#17 Δημοσίευση από sakispap »

Προσωπικά, για το "ΝΟΣΤΙΜΗ ΜΑΥΡΟΜΑΤΟΥ", δεν έχω καμμιά αμφιβολία ότι δεύτερη κάνει ο Στελλάκης. Το άκουσα τόσες πολλές φορές, που κάθε νέα ακρόαση απλά επιβεβαιώνει και ενισχύει την προηγούμενη εντύπωση.

Για τους νεώτερους -κυρίως- αλλά και για τους λιγότερο πληροφορημένους, να σημειώσω για τον Στελλάκη Περπινιάδη τα εξής:
1. Η μεγαλύτερη (και καλύτερη) 2η φωνή που πέρασε από το ελληνικό πεντάγραμμο ήταν ΑΝΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΑ (κατά τη γνώμη πολλών παλιών ρεμπετών) η φωνή του ΣΤΕΛΛΑΚΗ ΠΕΡΠΙΝΙΑΔΗ. Χωρίς να υστερεί καθόλου και στις πρώτες του.
2. Φωνή καλλίφωνη, γλυκειά, μελωδική, τενόρικη, δυνατή, με προεκτάσεις και κυρίως "τεχνήτρα" (ψάλτης από τα μικράτα του). Με όποιες πρώτες τραγούδησε, έσκισε, γέμισε, γοήτευσε. Κολλούσε πίσω από την 1η σαν βδέλλα!!!
3. Ο Στελλάκης μπορούσε να αλλάξει τη φωνή του μέχρι να την κάνει να μοιάζει σαν .........γυναικεία!!
4. Η γλυκύτητα της χροιάς του Στελλάκη φαίνεται κυρίως σε δύσκολα ως προς την εκτέλεση τραγούδια, όπου πολλές φορές δεν κάνει τις κλασσικές δεύτερες αλλά "παίζει" με ανεβοκατεβάσματα. Επίσης, είναι πολύ διακριτικός όσον αφορά την ένταση της φωνής, τόσο ώστε συχνά αν δεν ξέρεις ψάχνεις να βρεις από που βγαίνει η δεύτερη φωνή.
5. Πρωτοτραγουδάει το ΚΟΥΚΛΙ ΤΗΣ ΚΟΚΚΙΝΙΑΣ του Παναγιώτη Τούντα γύρω στο 1929 με 1930.
6. Ο Στελλάκης έχει τεράστια δισκογραφοκή παρουσία. Οι γραμμοφωνήσεις του σίγουρα ξεπερνούν τις 2.000 με 2.500! Ίσως να έχει και το ρεκόρ ερμηνείας τραγουδιών στον ελλαδικό μουσικό χώρο!!

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Ν.
Δημοσιεύσεις: 35
Εγγραφή: 13 Φεβ 2006 10:07 pm

#18 Δημοσίευση από ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Ν. »

Η εκφορά του 'ρ' της δεύτερης φωνής, παρ' όλο που σκεπάζεται από την φωνή του Στράτου και τις τρεις φορές που ακούγεται, είναι καθαρή και δεν θυμίζει το "Γαλλικό ρ" του Κηρομύτη! Στοιχείο που συνηγορεί στην άποψη ότι πρόκειται περί Μάρκου.

Άβαταρ μέλους
yiannakis
More than 50 posts user
Δημοσιεύσεις: 83
Εγγραφή: 17 Φεβ 2005 04:23 am

#19 Δημοσίευση από yiannakis »

Χαρακτηριστικότατη άποψη (και μελέτη) για την τεκμηρίωση, αυτή η σκέψη του Αλέξανδρου.
Βεβαίως ! ---εγνώρ(ρ)ισα...δάκρ(ρ)υα...βάρ(ρ)κα---
Ουσιαστική η σκέψη σου φίλε. Συγχαρητήρια.
Και μια άλλη σκέψη ακόμα:
Το "φεύγα" στις δεύτερες του Μάρκου. Ποτέ δεν (αυτο)κόλλαγε ο...(ΜΕΓΑΣ)ευλογημένος ! :) :P

ΘΑΝΑΣΗΣ
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 394
Εγγραφή: 23 Απρ 2005 08:30 am
Τοποθεσία: ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚΑΛΑΜΑΤΑ - ΧΑΝΙΑ

#20 Δημοσίευση από ΘΑΝΑΣΗΣ »

Εχει κυκλοφορησει σε LP και απο το Φαληρεα πολυ καθαρο και ακουγεται νομιζω καθαρα ΜΑΡΚΟΣ
Η ΖΩΗ ΚΥΛΑΕΙ ΣΑΝ ΤΟ ΝΕΡΑΚΙ

Άβαταρ μέλους
Pikinos
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 329
Εγγραφή: 29 Μάιος 2006 10:20 am
Τοποθεσία: Γερμανία
Επικοινωνία:

#21 Δημοσίευση από Pikinos »

>>ΠΗΓΕΣ:
>>1. Η σκέψη μου
>>2. Τα αφτιά μου --και κυρίως το αριστερό (!)

Θα συμφωνήσω εδώ με τον φίλο yiannakis. Εδώ τρομάξαμε να πείσουμε μερικούς (με την καλή έννοια πάντα ;-P) ότι στο "Πες το ναι και δεν θα χάσεις" τραγουδάει ο Κηρομύτης και όχι ο Μάρκος ή (Θεός φυλάξει!) ο Χιώτης!

Απάντηση

Επιστροφή στο “Κουβεντούλα”