Κατα την γνωμη μου, οι παλιοτεροι πηρανε ολα τα μυστικα, κολπα και κουρδισματα που γνωριζανε μαζι τους στο ταφο. Οπος και οι παλιοι οργανοποιοι σαν τον Ζωζεφ για παραδειγμα.
Ευκαιρος εγραψε:
και τελικά το ζουμί της όλης υπόθεσης είναι αυτό. Αυτή είναι η αντίληψη που έχουν οι άνθρωποι που δεν έχουν ιδέα από λαϊκή μουσική, από ταβέρνα και οτιδήποτε σχετικό...
Το μυστικό των παλιών φίλε μου, δεν ήταν τεχνικής φύσεως. Ούτε τα κουρδίσματα δηλάδή ούτε μυστικά και κόλπα περίεργα.....Όσα υπήρχαν τότε υπάρχουν και τώρα. Όλοι οι μεγάλοι παίχτες έχουν τα δικά τους κόλπα και αυτό θα γίνεται πάντα. Και στο μέλλον.
Το βασικό συστατικό των παλιών (αλλα΄και των νέων καλών λαϊκών μουσικών) είναι ότι παίζανε και τραγουδάγανε επειδή γουστάρανε, επειδή θέλανε να ευχαριστήσουν τον κόσμο και την παρέα τους γιατί ήταν μερακλήδες! και γι αυτό ακριβώς παίζανε όπως γουσταρανε χωρίς να κάθονται να βάζουν τα mp3 στη αργή αναπαραγωγή για να ανακαλύψουν κρυμμένα μυστικά......
Φιλε Ευκαιρε, αναφερες οτι οσα υπηρχαν τοτε, υπαρχουν και τωρα. Εγω ακομα αναρωτιεμαι γιατι δεν βγαζουνε μετα τοσα χρονια τραγουδια τις ιδιας η καλυτερις ποιοτητας? Τουλαχιστον καλυτερα εφοσαν εχουμε προχορισει τοσο πολυ!!! Τοσο καλοι ειναι που συνεχιζουναι να σφαζουναι τις τρομερες συνθεσεις που μας αφησανε επειδη δεν ειναι τοσο ικανει να δημιουργησουνε δικα τους. Και εφοσων υπαρχουνε και γνωριζουνε τα κουρδισματα οι σημερινοι, για πιο λογο να ασχολουνται με τις παλιοτερες ηχογραφισεις? Δηλαδη ενας σαν και μενα που δεν ξερει απο μουσικη μπορει με αυτο το κολπο τις γρηγορης κονομας να παρει ετοιμα τραγουδια και να τα κανει οπος γουσταρει, και ας ξερει δηθεν τους δρομους και τροπος παιξηματος.
Δυστιχος αυτα τα ατομα χανουνε τοσοι ενεργια και ωρα και δεν συγγεντρονονται σε δικες τους δημιουργιες. Φανταζεσαι που θα ειμασταν αν ο Τσιτσανης η ο Μαρκος για παραδειγμα εκτελουσανε ΜΟΝΟ σε νεοτερες ηχογραφισεις αυτα που ειχαν βγει σε δισκους πριν? Και αν για παραδειγμα ζουσε σημερα ο Τσιτσανης και εδεινε μαθηματα σε μπουζουκι, θα πηγαινανε να μαθουνε απο τον Τσιτσανη η σε εναν νεοτερο? Φυσικα στον Τσιτσανη!! Αλλα γιατι??? Εφοσον Όσα υπήρχαν τότε υπάρχουν και τώρα οπος αναφερες, γιατι να διαλεξουνε τον Τσιτσανη? Εφοσον υπαρχουνε και σημερα οσο υπυρχαν και τοτες τη σημασια να εχει πιον θα διαλεγανε. Αλλα ομος εχει και ξερουνε γιατι!!
Πολλοι κατα την γνωμη μου λενε και πιστευουνε οτι και σημερα γνωριζουνε τα κουρδισματα και τους δρομους κλπ αλλα δυστιχος τα αυτακια μας ακουνε το αντιθετο και η αληθεια ειναι οτι συνεχιζουνε να ασχολουνται με δημιουργιες αλλονων. Γιατι??? Μηπος δεν εχουνε μερακι? Μηπος δεν αγαπανε το τραγουδι? Δεν μπορω να πω αυτο. Πιστευω οτι και τα νεα ατομα που ασχολουνται με τα τραγουδια εχουνε πολυ αγαπη και μερακι για το τραγουδι και οχι μονο οι παλιοτεροι, αλλα ομος, ειναι μερικα πραγματα κατα την γνωμη μου που με την αγαπη και μερακι μονο δεν μαθαινεις. Αν δεν υπαρχει ενα χερακι να σε οδηγισει και να γνωριζει πραγματικα, δεν προχορας. Και εφοσον Όσα υπήρχαν τότε υπάρχουν και τώρα οπος αναφερες, θα μπορουσαμε να τρεξουμαι σε ενα Ωδειο να μαθουμαι να παιζουμε σαν τον Μαρκο για παραδειγμα. Αλλα γνωριζεις και εσυ πολυ καλα οτι δεν γινεται αυτο.
Τελικα πιστευω κατα την γνωμη μου οτι οι σημερινοι δεν γνωριζουν και δεν ξερουν να παιξουν οπος οι παλιοτεροι και με ενα πιο απλο τροπο προσπαθουν να φερουνε τα πραγματα καπος κοντα. Αυτα λενε τα αυτακια ενος που δεν ξερει τελιος τιποτα απο μουσικη. Αλλα ομος, οπιος εχει αυτια ακουει!!!
Ναστε καλα
