Πάλι κι απόψε σκεφτικός



Μήνυμα
Συγγραφέας
Άβαταρ μέλους
kyriaki35
More than 50 posts user
Δημοσιεύσεις: 75
Εγγραφή: 03 Μάιος 2005 01:39 pm
Τοποθεσία: Ταύρος

#8 Δημοσίευση από kyriaki35 »

seaofwine έγραψε:kyriaki σέβομαι απόλυτα την πληροφορία που έλαβες (πίστεψέ με) ΑΛΛΑ ρε παιδιά κάνει ΜΠΑΜ η φωνάρα και το vibrato του Στράτου στο refrain. Παρατηρήστε (για τους Τεμπελολόγους) στους στίχους "...Και δε μιλάς καλέ μου" όταν ανεβαίνει στην οκτάβα της Χασκήλ!Την υπόθεση Τσαουσάκης την αποκλείω δικτατορικά! :twisted:
Άποψή μου... Η πενιά κατά ένα 60-70% είναι του Χιώτη.Το υπόλοιπο 30-40% έν πρώτης ακροάσεως θα πήγαινε στον Καλδάρα. Η 3η φωνή δέ ειναί σίγουρα του Χιώτη...άλλωστε αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο το τραγούδι in primis αποδώθηκε στο Χιώτη.Ο Τσιτσάνης (δυστυχώς :cry: ) είναι απών.
Ερώτηση>Το Δερβένι(?) τι ρόλο παίζει στο τραγούδι, εννοώ τι σχέση έχει? Μπορεί να φανώ ειρωνικός αλλά πραγματικά είμαι περίεργος.

Εύκαιρε, το "Ο Γιώργος" δεν το έχω ψάξει (ακόμα). Άσε που δεν το είχα ακούσει ποτέ μου!

Φίλε seaofwine, καλημέρα.
Το Δερβένι δεν παίζει κανένα ρόλο. Απλά ήξερε ο Ευκαιρος οτι παίζαμε στο Δερβένι το ΠΣΚ. Εκεί ρώτησα ενα μουσικό που παίζει 30 χρόνια τώρα ρεμπέτικα και μου έδωσε την παραπάνω πληροφορία. Ο σύζυγός μου που είναι μουσικός, εν πρώτης, πίστεψε οτι είναι Χιώτης, τώρα με την παραπάνω πληροφορία, το ψάχνουμε και εμείς λιγάκι. Αν κάποιος ξέρει κατι περισσοτερο...βρε παιδια...βοηθήστε...!!!

Σας αγαπώ ναούμ...
σαν καναν το καθηκον τους
ησυχοι πια οι γειτονοι
γυρισανε στο σπιτι τους
κι αφησανε στο χιονι
της γειτονιας το φροκαλο
το Τζακ Ο Χαρα κοκαλο!

THETTALOS
More than 50 posts user
Δημοσιεύσεις: 85
Εγγραφή: 07 Σεπ 2004 04:26 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ, NIKAIA

#9 Δημοσίευση από THETTALOS »

Κυριακή θα συμφωνήσω με τον seaofwine, βάση του αυτιού μου βέβαια.
Τα "ανεβάσματα" του Στράτου είναι χαρακτηριστικά θα έλεγα. Για την τρίτη φωνή δεν μπορώ να καταλάβω γρί αν και έρχεται προς το Τσιτσάνη αλλά απ΄όσο ξέρω και ο Καλδάρας σε πολλά τραγούδια δικά του, και παίζει ο ίδιος, και συμμετέχει φωνητικά. Ενδεχομένως να υπάρχει και άλλη εκτέλεση του τραγουδιού με το σχήμα που ανέφερες.

Άβαταρ μέλους
kyriaki35
More than 50 posts user
Δημοσιεύσεις: 75
Εγγραφή: 03 Μάιος 2005 01:39 pm
Τοποθεσία: Ταύρος

#10 Δημοσίευση από kyriaki35 »

Παιδιά, νεώτερα...
Σύνφωνα με το δίσκο "ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΤΟΥ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟΥ Νο15", το "παλι κι αποψε σκεφτικός", αποδιδεται στον Καλδάρα στίχοι, σύνθεση και μπουζούκι.
Ως ερμηνευτές, δίνει τους Χασκίλ, Παγιουμτζή και Χιώτη τρίτη φωνή (που ήταν και η πρώτη μου εντύπωση). Πιθανά ο Χιώτης να παίζει κιθάρα σε αυτό το τραγούδι. Ρωτώντας πάντως και άλλους μουσικούς, κάποιοι επειμένουν πως σε κάποια σημεία βαρυτονεί η φωνή αρκετά για Παγιουμτζή, οπότε καταλήγουν σε Τσαουσάκη. Οσο για το θέμα Τσιτσάνη, οι γνώμες διίστανται. Άλλοι ναι άλλοι οχι. Για ότι νεώτερο, βοηθήστε...
σαν καναν το καθηκον τους
ησυχοι πια οι γειτονοι
γυρισανε στο σπιτι τους
κι αφησανε στο χιονι
της γειτονιας το φροκαλο
το Τζακ Ο Χαρα κοκαλο!

Άβαταρ μέλους
abramo
Δημοσιεύσεις: 13
Εγγραφή: 20 Ιαν 2005 02:57 pm

#11 Δημοσίευση από abramo »

Το τραγουδι είναι σίγουρα του Καλδάρα.
Εγώ θυμάμαι στην ερμηνεία Χασκήλ, Μπίνη, Στελλάκη. Και σίγουρα όχι Τσαουσάκης.
Θα το ψάξω καλύτερα και θα τα ξαναπούμε

Άβαταρ μέλους
seaofwine
More than 50 posts user
Δημοσιεύσεις: 55
Εγγραφή: 26 Φεβ 2005 04:37 pm

#12 Δημοσίευση από seaofwine »

Εγώ πάλι γιατί πιστεύω ότι τσάμπα παιδευόμαστε?Νομίζω ότι τα πράγματα είναι αρκετά ξεκάθαρα!
Τέλος πάντων, άς είναι! Ψάξτε και καλή υπομονή :P
tilakos

Άβαταρ μέλους
yiannakis
More than 50 posts user
Δημοσιεύσεις: 83
Εγγραφή: 17 Φεβ 2005 04:23 am

#13 Δημοσίευση από yiannakis »

seaofwine:
Οχι, τα πράγματα δεν είναι καθόλου ξεκάθαρα...

Βεβαίως και έχουν λάθος τα στοιχεία του Χατζηδουλή στο δίσκο μακράς διαρκείας. Αν κάποιος επιμένει γιατί έχει δει τον 78αρι -με τα μάτια του- και τα στοιχεία είναι όπως αναφέρονται και στο LP, δε μένει παρά να αναφερθεί και το λάθος της ετικέττας τού ίδιου του δίσκου (δεν είναι λίγα τα λάθη που έχουν καταγραφεί ώς τώρα).

Το τραγούδι είναι του Απόστολου Καλδάρα (και όπως έχει αναφερθεί από κάποιους συντελεστές της δισκογραφίας, οι στίχοι παραπέμπουν στη γραφή της Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου).
Πολλοί (παλιοί) αναφέρουν το τραγούδι με τον τίτλο: Άνθρωπε (ή Τι έχεις άνθρωπέ μου)


Παρατηρήσεις για έρευνα-τεκμηρίωση (...με μαθηματική σκέψη):

1. Το τραγούδι είναι του 1949 στην Parlophone
2. Ο Τσαουσάκης αποκλείεται σαν αποκλειστικός ερμηνευτής τότε της Columbia
3. Η Χασκήλ όλη εκείνη την περίοδο ηχογραφεί με δεύτερη φωνή τον Μπίνη. Και μπουζούκι συνήθως τον Γιάννη Τατασόπουλο ή τον Καπλάνη
4. Είναι η περίοδος που Χασκήλ-Μπίνης-Χιώτης συνεργάζονται σε μαγαζί (Πίγκαλ'ς---> βλ. βιογραφία Μπίνη) άρα μπορεί να είναι και ο Χιώτης στο μπουζούκι, χωρίς να είναι βεβαίως συνδημιουργός. Μπορεί να είναι και σαν τρίτη φωνή (αν και εγώ ακούω τον Στελλάκη)
5. Αν ακούσουμε αναλυτικά τις φωνές μάλλον είναι 4 (!!!)
- Προσωπική μαρτυρία: Για αυτό το τραγούδι έχουμε -μαζί με 2 φίλους- τη μαρτυρία του ίδιου τού Μπίνη, 1 χρόνο πριν, να λέει πως κάνει δεύτερη φωνή σε αυτό το τραγούδι, στο μισό ρεφρέν και μπαίνει στο υπόλοιπο ο Στράτος που έτυχε εκείνη τη μέρα να ειναι στο στούντιο. Δεν θυμάται περί Χιώτη ή Στελλάκη.
- Πραγματικά, κι εγώ ακούω τον (χαρακτηριστικότατο) Μπίνη. Ειδικά στο
"ποιο βάσαν(λλ)ο σε τυρ(λλ)αννά, άνθρ(λλ)ωπε, και δε μιλ(λλ)άς καλ(λλ)έ μου" (αν και στο δεύτερο κομμάτι του ρεφρέν, δεν ακούγεται πια, μπαίνει ο Στράτος)
- Όπως, ακούγεται στο μισό ρεφρέν και ο Στράτος (με κακή αναπνοή... ποιός ξέρει από ποιόν τεκέ να ερχόταν ή ποιά θα ήταν η ώρα της ηχογράφησης...)
- Κι εγώ ακούω τον Στελλάκη "στην ουρά"-κατάληξη του ρεφρέν όπως και τη χαρακτηριστική ψηλή του.
- Να είναι ο Χιώτης που να "κάνει" τον Στελλάκη?
- Μπορεί κάποιος να διακρίνει το παίξιμο (εκείνης της περιόδου) του Χιώτη απ' του Τατασόπουλου? Και αν ναι, πώς; ποιά τα ιδιοποιά γνωρίσματα?

Μέχρι αποδείξεως: Χασκήλ-Μπίνης-Στράτος-Στελλάκης

Άβαταρ μέλους
seaofwine
More than 50 posts user
Δημοσιεύσεις: 55
Εγγραφή: 26 Φεβ 2005 04:37 pm

#14 Δημοσίευση από seaofwine »

Λοιπόν:
Έχω ξοδέψει πάνω από 10 μερόνυχτα ακούγοντας όλη μέρα το συγκεκριμένο τραγούδι και πιστεύω ότι καλύτερη πηγή απ το αυτί μας δεν μπορούμε να βρούμε. Οι διάφορες συνεντεύξεις και μαρτυρίες των προσωπικοτήτων του ρεμπέτικου είναι πολλές φορές "κέρμα με δύο όψεις"! Η αλλαζονεία του ρεμπέτη(δημιουργού/στιχουργού/ερμηνευτή) και η ανάγκη του για αναγνώριση, οφειλόμενη βεβαίως βεβαίως στην "πείνα της ψάθας", μας δίνει συχνά πληροφορίες ασαφείς εώς και αβάσιμες!
Καταρχήν, οι συνεργασίες του πάλκοσένικου δεν μπορούν (απαραίτητα) να αντικατοπτριστούν στην δισκογραφία, όταν π.χ. ο Τσιτσάνης και ο Παπαιωάννου συνεργάζονται έτη στο Χάραμα, ενώ στη συνδισκογραφία είναι απόντες.
Τα σαλλλλλονικιότικα λάμδα του Μπίνη υπάρχουν έχεις δίκιο και ας υποθέσουμε οτι οι φωνές των Μπίνη-Παγιουμτζή στις χαμηλές συχνότητες προβάλλουν ομοιότητες(!!!). Σ' αυτη την περίπτωση ακούμε τα λοιπά χαρακτηριστικά των 2 φωνών.
Ο Μπίνης δεν βιμπράρει ΠΟΤΕ!
Ο Στράτος χτίζει το μεγαλείο της φωνής του πάνω στο βυζαντινό βιμπράτο της ψαλμωδίας και στο τσαλίμι των καταλήξεων. Ακούστε ξανά το σημείο....Ποιό βάσανο σε τυρανναΑαΑαΑ....αλλά το πιό σημαντικό???? ΑΚΟΥΣΤΕ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟ 2ο REFRAIN ΤΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ ΣΠΑΣΜΟΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ "ΜΗΠΩΣ ΚΑΙ-ΜΕΙΣ ΔΕΝ-Ε- ΧΟΥΜΕεΕεΕε... την οποίου ΣΑΦΩΣ συμμετοχή υπογραμμίζει ο 4ος στίχος κάθε στροφής!

3η φώνη: Ότι παρέθεσα πιο πρίν για τη διαφορά Μπίνη-Στράτου, αναποδογυρίστε το στη διαφορά Χιώτη-Στελλάκη και στο τριτοφωνικό accompagnamento. Ο Στελλάκης δεν είναι ποτέ κομπάρσος στις συμμετοχές του. Το μυστικό είναι ακόμα μια φορά στο vibrato και στην ερμηνευτική ικανότητα που διαθέτουν οι τραγουδιστές κατά την 1η και 2η γενιά του ρεμπέτικου(δηλ. ανάμεσα στα 1922-1940). Εδώ η τρίτη φωνή ακομπανιάρει διακριτικά τους δύο υπόλοιπους....έχω την εντύπωση ότι οφείλεται στο γεγονός ότι παράλληλα παίζει μπουζούκι. Επομένως θα έλεγα περισσότερο Καλδάρας ή Τατασόπουλος(που δεν νομίζω), δηλαδή background φωνή (παρά primadonna). Τα έντονα λλλλλάμδα που ΣΩΣΤΟΤΑΤΑ βρήκε ο φίλος yiannakis δεν τα αποδίδω στον υποτιθέμενο μετέχον Σαλονικιό Μπίνη, αλλά στον σχεδόν σίγουρα μετέχον Σαλονικιό Χιώτη.
Κλείνω επιμένοντας στο γεγονός ότι πρέπει να εμπιστευθούμε τα πολυδουλεμένα πανω στο ρεμπέτικο ΑΥΤΑΚΙΑ μας!
Οι χρειές, το χρώμα των φωνών και τα χαρακτηριστικά τους μου δίνουν Χασκίλ/Στράτο/Χιώτη και δεν θέλω να φανεί εγωιστικό αλλά αν οι μαρτυρίες του Μπίνη αληθεύουν τότε τον συγχαίρω και του βγάζω όλα τα καπέλα γιατί κατόρθωσε έστω και σε ένα τραγούδι, σε ένα ρεφρέν να μιμηθέι και να γευτεί 100% το μεγαλείο του Στράτου Παγιουμτζή!
tilakos

Απάντηση

Επιστροφή στο “Αναζήτηση τραγουδιού”