Το καταλαβα βρε ... κι εγω το ιδιο !!Δημήτρης Ν. έγραψε:Πλάκα κάνει ρε παιδιά...!! (νομίζω):Dpapantonis έγραψε:τωρα να δεις γελια που θα βγαλουμε λυρια και φτερα και θα κοκορομαχησουμε!
ΔΡΟΜΟΙ ΚΑΙ ΜΑΚΑΜ
-
- Δημοσιεύσεις: 18
- Εγγραφή: 30 Ιουν 2009 06:47 pm
ε, ναι ρε παιδια...
Το επόμενο ποστ (άν υπάρξει) θέλω να είναι επί της ουσίας. Όχι προσωπικές αντιπαραθέσεις, ούτε χαβαλέδες, ούτε να σχολιάσει κάποιος την παρέμβασή μου αυτή. Ευχαριστώ για την προσοχή σας.
-
- Δημοσιεύσεις: 18
- Εγγραφή: 30 Ιουν 2009 06:47 pm
- max
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 792
- Εγγραφή: 07 Ιούλ 2004 01:08 pm
- Τοποθεσία: Αλλού
- Επικοινωνία:
Τα περί σοβαροφάνειας σηκώνουν πυροδότηση της συζήτησης και θέλω να σταματήσουν εδώ, αν θέλεις διάβασε τον κανονισμό που θεσπίστηκε από κοινού και σε συμφωνία με τους συντονιστές για αποφυγή τέτοιων καταστάσεων.
Δεν είναι θέμα χιούμορ, δεν μπορούν όλα να αντιμετωπίζονται με το έλα μωρέ δε βαριέσαι πλακίτσα, χαβαλές κλπ. Από τη στιγμή που τα περισσότερα ποστς βγήκαν εκτός θέματος κουβέντας, πρέπει να επανέλθουμε ή να σταματήσει εδώ.
Το θέμα της συζήτησης είναι "δρόμοι και μακάμ" . Εάν θέλεις να πεις κάτι άλλο στον Μπλέτσα ή σε εμένα παρακαλώ κάντο με πμ γιατί είναι ενοχλητικές και για τους υπόλοιπους αυτές οι προσωπικές αντιπαραθέσεις εκτός θέματος. Και αν θες ρίξε μια ματιά και στον κανονισμό.
Σε περιμένω για καφεδάκι στον καφενέ!

Φιλικά, Μάκης
- ntouzenis
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 618
- Εγγραφή: 01 Νοέμ 2005 12:54 pm
- Τοποθεσία: Χανιά
τι περιμενετε τωρα ;; και τη δικη μου απαντηση ;;
Οκ λοιπον ...
Πιστευω δεν εχει φυγει κανεις απο το θεμα, μια χαρα κουβεντιαζουμε, απλα το υφος ενος των συνομιλητων με ξενιζει, γιατι μπαινοντας σε ενα φορουμ διατυπωνει καποιες αποψες που πρεπει ολοι να αποδεχτουμε, χωρις διάθεση να συζητησει ! Αυτο για μενα ειναι εμφανες ...
Απο κει και περα ισως πρεπει να αναπτυξουμε τον εγκεφαλο μας σε σημεια τετοια, που να παιρνουμε χαμπαρι ποτε κανει καποιος χιουμορ και ποτε μιαλει σοβαρα ... επειτα και σοβαρα να μιλαμε, επιτρεπεται να κανουμε και λιγο χαβαλε, απλα να ειμαστε ετοιμοι και για το χαβαλε του αλλου, τοσο απλα !!
Στα θεματα των μακαμ κλπ οτι ειχα να πω το ειπα δεν εχω να προσθεσω τι ...
Αλλωστε οπως ειπα στο πρωτο μου ποστ εδω, το ρεμπετικο (που ειναι η θεματολογια του χωρου αυτου) δεν εχει να κανει 100 % με τα ανατολιτικα μακαμ ή την βυζαντινη μουσικη αφου αυτο που λεμε σημερα ρεμπετικο πιο πολυ χρησιμοποιει τη συγκερασμενη κλιμακα !!
Το μονο ισως που εχω να προσθεσω μελλοντικα (αφου κοπασει η αντάρα), ειναι καποιες σκαναρισμενες σελιδες απο το βιβλιο του Γεωργιου Χατζιδακη : Κρητικη μουσικη (Αθηναι 1954) οπου στο Κεφαλαιο : ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ κανει περιεκτικες αναφορες, στο συστημα των Αρχαιων Ελληνων, Βυζαντινων, Βυζ/νων ηχων, Εναρμονισεως της Βυζ.μουσικης, Αραβοπερσών, Απω Ανατολης κλπ
Τα παραπάνω τα γράφω επ' ευκαιρία ενός ερωτήματος που έχω, και το οποίο έχει κάποια ευρεία σχέση με το αντικείμενο της συζήτησης και ίσως θα μπορούσαν κάποιοι πιο ψαγμένοι από μένα σε τέτοια θέματα να το διαφωτίσουν κάπως.
Το ερώτημα έχει να κάνει με τη δυτική μουσική που ενώ μεν έχει "ασυγκέραστα" όργανα, όπως λ.χ. όλη την οικογένεια του βιολιού (βιολί, βιόλα, τσέλο και κοντραμπάσο) , εν τούτοις είναι υποταγμένη ( ; ) στις "συγκερασμένες" κλίμακες. Το πρώτο ερώτημα, καταρχήν, αν είναι όντως έτσι. Το δεύτερο αν ναι, γιατί; Το τρίτο, έχει να κάνει με την αντίθετη σκέψη, μήπως για παράδειγμα σε κάποιες ηχογραφήσεις της τζαζ η κάπως παράξενη αίσθηση που βγάζει το κοντραμπάσο οφείλεται στην εν μέρει αποδέσμευσή του από τις "συγκερασμένες" κλίμακες χάρη ακριβώς στις δυνατότητες του οργάνου.
Δεν ξέρω καν αν διατυπώνω εντελώς σωστά τα ερωτήματα, που βέβαια δεν βρίσκονται στο κέντρο του θέματος της κουβέντας αλλά νομίζω δεν είναι και άσχετα. Και, νομίζω επίσης, ακόμα κι αν δεν είναι κανείς σε θέση να απαντήσει, είναι καλά έστω και από μόνα τους σαν ερωτήματα.
