ΑΙΣΘΗΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ

"Κονσούλτο"
Απάντηση
Μήνυμα
Συγγραφέας
Άβαταρ μέλους
Σωτήρης
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 365
Εγγραφή: 22 Αύγ 2005 06:05 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

#15 Δημοσίευση από Σωτήρης »

Αν και ο φίλος ο Θανάσης (ο Καμπάς) με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο λέγοντας:
Η κουβέντα φαντάζει τεράστια και ειλικρινά ο γραπτός λόγος με δυσκολεύει να εκφράσω τη γνώμη μου απέναντι στις υπόλοιπες σχετικές πτυχές του θέματος...
θα προσπαθήσω να πω δυο κουβέντες και ελπίζω να μην παρεξηγηθώ.
Αν ερμηνεύω σωστά αυτά που λέει ο Άλκης, νομίζω πως εννοεί κάτι απλό που κατά κάποιον τρόπο το έχω επισημάνει κι εγώ παλιότερα σε άλλο θέμα.
Με απλά λόγια, ας μην φτάσουμε στην αποθέωση του "χύμα". Όλοι έχουμε βρεθεί σε τέτοιες παρεΐστικες καταστάσεις κι έχουμε περάσει καλά, αλλά ο καθένας λειτουργεί διαφορετικά. Άλλοι είναι του μπούγιου και άλλοι όχι.
Π.χ. τα παιδιά που έκαναν τους "Λαβύρυθμος", που είναι και επίκαιροι, είναι μια κλασσική περίπτωση τέτοιας παρέας. Σε τέτοιες καταστάσεις γνωρίστηκαν/με και σε μια τέτοια "παραλιακή" κατάσταση νομίζω πως αποφάσισαν και να γίνουν "σχήμα". Πέραν του ότι δεν επαναπάυτηκαν στις απόλαυση του παρεΐστικου, απ' όσο μπορώ να ξέρω μιας και είμαι φίλος και συμ-παίχτης τους για χρόνια, ανέκαθεν σεβόμασταν τη μουσική αλλά και τους υπόλοιπους της παρέας. Π.χ. αν παίζει και τραγουδάει ο "Α" ένα τραγούδι, άντε να του κάνουν κι άλλοι δυο σιγόντο στο μπουζούκι και στη φωνή. Οι υπόλοιποι θα είναι διακριτικοί και θα απολαμβάνουν! Το επόμενο τραγούδι, όμως θα είναι του "Β" και ο "Α" θα έχει την ευκαιρία να φάει ένα μεζεδάκι και να τσουγκρίσει κι ένα κρασί με τους υπόλοιπους και πάει λέγοντας! Μια χαρά απόλαυση είναι κι αυτή, δεν χρειάζεται να φτάνουμε σε ακραίες καταστάσεις είτε πανζουρλισμού και χάβρας είτε απομόνωσης και ξερής παρακολούθησης.
Από 'κει και πέρα, ακόμα και χωρίς πρόβες, όπως προτείνει ο Άλκης (που ποτέ δεν έβλαψαν κανέναν...) είναι απλά θέμα συνείδησης και αισθητικής να αυτοπεριορίζεσαι λίγο για να περιοριστούν και οι άλλοι, όταν θα βγάλεις τα μεράκια σου εσύ. Στο κάτω κάτω το να θες να παίζεις ή να τραγουδάς παντού και συνέχεια, υποκρύπτει νομίζω και μια υπέρμετρη φιλαρέσκεια και αδιαφορία για τους υπόλοιπους!

Άβαταρ μέλους
ntouzenis
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 618
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2005 12:54 pm
Τοποθεσία: Χανιά

#16 Δημοσίευση από ntouzenis »

Μεσα στο τοπικ αυτο "Περι αισθητικης" τελικα μπηκαν 2 θεματα που δεν εχουν ξανατεθει στα ρεμπετικα φορα και ειναι καλο να γινει αναφορα. Τα εξης δυο :
- Οι προβες που εκαναν οι ρεμπετες
- Ο τροπος που επαιζαν
Παραλληλα εχει ενδιαφερον η συζητηση στην τροπη που εχει παρει για το πως παιζουμε εμεις που γουσταρουμε στην παρεα μας ή στις μαζωξεις κλπ
Πιστευω τιποτα δεν ειναι μεμπτο, ειναι κατι αυθορμητο που κι αυτο το καταγραφει η ιστορια φανταζομαι ... το να βρισκονται μαζι ας πουμε μελη ενςο φορουμ αρα εχοντες τα ιδια γουστα, πιθανον και φιλοι και να παιζουν ολοι μαζι ειναι απο τον ενθουσιασμο τους απο την αγαπη τους γι'αυτο που γουσταρουν. Ισως να μην παιζουν τα κομματια "χαρτι", ισως να παιχτουν ταυτοφωνια ή οκταβα ή με σιγοντο ή με λαθη ... τι να κανουμε, ο καθενας μενει αλλου και που να κανεις προβες ;; (οπως ηδη ειπωθηκε)
Βεβαια αν υπαρχουν στην παρεα καποιοι πιο εμπειροι μπορει να βαλουν μια ταξη ή να συντονισουν καπως το πραγμα ωστε να βγει πιο μουσικο το αποτελεσμα, παρα σαν μπουγιο !!

ΠΡΟΒΕΣ & ΠΑΙΞΙΜΟ ΡΕΜΠΕΤΩΝ
Οι αναφορες του Αλκη ειναι μια πρωτη προσεγγιση και ειναι ντοκουμεντα απο τους ιδιους τους πρωταγωνιστες !!
Επ'αυτου να θυμηθω αναφορες στη βιογραφια του Ζαμπετα για προβες και ο Τσιτσανης νομιζω αναφερει, ο Καζαντζιδης και αλλοι ... και λογικο ειναι οτι οι ρεμπετες ειδικα μετα το 1946 οπου τα μαγαζια που φιλοξενουν μπουζουκια ειναι πια δεκαδες, να κανουν προβες αφου μιλαμε για τα κορυφαια μαγαζια του τοτε οπου και επρεπε να παιχτει ενα στρωτο και σωστο προγραμμα αλλα και ανατγωνσιμος υπηρχε !! Ενω ας πουμε προπολεμικα υπαρχει το "Δασος" του Βλαχου στο Βοτανικο και λιγα μαγαζακια που φιλοξενουν μπουζουκια οπως του Διαμαντη (πατερα του) Χιωτη μεσα στον πολεμο υπαρχουν πολλα κουτουκια ενω γυρω στο ΄44 που φευγουν οι Γερμανοι απ'την Αθηνα ανοιγει ο Καλαματιανος οπου το '46 ή 47 συνηπήρξαν όλοι σχεδον οι ρεμπετες στην ιστορικη φωτογραφια. Στο συγκεκριμενο μαγαζι θα ηθελα να ξερω τι και πως παιζανε !!
Καπακι μετα γυρω στο '46-'47 βαζει μπουζουκια ο Τζιμης ο χοντρος, το Πίγκαλς, ο Χειλάς που ηρθε απο την Αμερικη, επειτα Πινδος του Αλεξανδριανου, Ροσινιολ, Λουζιτανια, Ταμπου, Κηπος του Αλλαχ κλπ
Εχω μια μαρτυρια απο τον Ιορδανη οτι πιτσιρικαδες πηγαινανε στην Κοκκινια σε ενα σπιτι και κρυφακουγανε το Χιωτη που εκανε προβες και ακουγαν το "Εσυ εισαι η αιτια που υποφερω" με το Δημοπουλο το Χρηστο, αλλα δε θυμαμαι αν ο Δημοπ. επαιζε με το Χιωτη ή ηταν κι αυτος πιτσιρικας μαζι τους ... Ο Ιορδανης το 46 ητανε 13 χρονων.
Ο Ιορδανης οταν παιζαμε σε παρεα και εβαζα περιττα πραματα στην κιθαρα, με καταχέριαζε με τον τροπο του ... δε σηκωνε μ...κιες ... Αν του επαιζες οπως ηθελε, λιτα κοφτα και ρυθμικα, σε αποζημιωνε με το παραπανω !!!
Απο την εμπειρια μου που εχω με τον Χοντρο Νακο που επαιζε με αλλα δυο μπουζουκια (Καλαμποκη, Ανδρια) ητανε ολα στον αυτοματο, ολα τα τραγουδια δεμενα πρωτη-δευτερη ή οκταβα τα μπουζουκια, χωρις τραλαλα και σουπα-μουπες κλπ Καθε τραγουδιστης εκανε το προγραμμα του και διαλεγε αυτος τι το και πως θα του παιξουνε τα μπουζουκια. Η σειρα των τραγουδιων αλλαζε καθε βραδυ, τα τραγουδια ηταν ομως ολα προβαρισμενα !! Αργα μπορουσε να παιξει και τον εθνικο υμνο της Τανζανιας, αλλο θεμα αυτο ... ετσι νταλακαδιαζε τους φανατικους και τους μουσικους αμα ητανε μερακληδες ...
Και ο Μούρτος σαν παλιος έμπειρος και ονομα, εφτιαχνε (και πιστευω δουλευει ακομα...) αυτος τη σειρα χωρις να ειναι πολυ αυστηρος, αλλα ολα περνουσαν απο τα χερια του και καθε καινουριο τραγουδι εβγαινε μετα απο προβα. Αν δεν περναγε στον κοσμο εβγαινε διακριτικα απο το προγραμμα ... Το δευτερο μπουζουκι επαιζε συνοδευτικα και αν εκανε διφωνια επρεπε ναναι αψογη !!
Αυτα για πρωτη δοση ...

ΘΑΝΑΣΗΣ
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 394
Εγγραφή: 23 Απρ 2005 08:30 am
Τοποθεσία: ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚΑΛΑΜΑΤΑ - ΧΑΝΙΑ

#17 Δημοσίευση από ΘΑΝΑΣΗΣ »

Νομίζω ότι ο Σωτήρης τα έβαλε τα πράγματα στη σωστή θέση , γιατί ο Άλκης ξεκίνησε από την παρεϊστικη μουσικοπαιξία . Η τοποθέτηση του Ντουζένη αφορά το τι γινότανε στα μαγαζιά παλιά και σήμερα και τι πρέπει να γίνεται , πολύ ενδιαφέρον κομμάτι και καλό είναι να ανοίξει άλλο τόπικ όπου θα μπουν :
μαρτυρίες από γραπτά απομνημονεύματα
μαρτυρίες από κουβέντες που κάποιος έχει ακούσει από παλιούς
μαρτυρίες από επαγγελματίες και ημιεπαγγελματίες του σήμερα
και μαρτυρίες κάθε είδους για το πως έπαιρναν την τελική τους μορφή κάποια τραγούδια ώστε να εμφανίζονται 2-3 στιχουργοί και άλλοι τόσοι συνθέτες
Η ΖΩΗ ΚΥΛΑΕΙ ΣΑΝ ΤΟ ΝΕΡΑΚΙ

Απάντηση

Επιστροφή στο “Κουβεντούλα”