Ετικέτες δίσκων 78 στροφών

Απάντηση
Μήνυμα
Συγγραφέας
Για το Ανικανοποίητο.....
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 733
Εγγραφή: 20 Νοέμ 2015 11:17 pm

Re: Ετικέτες δίσκων 78 στροφών

#43 Δημοσίευση από Για το Ανικανοποίητο..... »

Για τον φίλο socrates!!!

display.php?recid=13235 ΠΙΦ-ΠΑΦ-ΠΟΥΦ
ΠΙΦ-ΠΑΦ-ΠΟΥΦ-ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ.jpg
ΠΙΦ-ΠΑΦ-ΠΟΥΦ-ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ.jpg (289.72 KiB) Προβλήθηκε 5548 φορές
display.php?recid=17442 ΠΙΦ-ΠΑΦ-ΠΟΥΦ
ΠΙΦ-ΠΑΦ-ΠΟΥΦ-ΣΑΒΑΡΗΣ.JPG
ΠΙΦ-ΠΑΦ-ΠΟΥΦ-ΣΑΒΑΡΗΣ.JPG (2.83 MiB) Προβλήθηκε 5548 φορές
Τελευταία επεξεργασία από Για το Ανικανοποίητο..... σε 21 Ιούλ 2016 11:11 am, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.

Για το Ανικανοποίητο.....
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 733
Εγγραφή: 20 Νοέμ 2015 11:17 pm

Re: Ετικέτες δίσκων 78 στροφών

#44 Δημοσίευση από Για το Ανικανοποίητο..... »

Είπα να κάνω έκπληξη στον socrates αλλά ο fakk ανταπέδωσε και ανέβασε και την δεύτερη εκτέλεση με τους Σαβαρή-Μηλιάρη-Λουσιέν εκτός της πρώτης με την Αθηναική Εστουντιαντίνα και τον Περιστέρη που προυπήρχε στην σελίδα. Και τα δύο φαίνεται να ηχογραφήθηκαν το 1927. Ποιο ηχογραφήθηκε πρώτο και ποιο δεύτερο είναι δύσκολο να ειπωθεί.

edit_song.php?rec_id=13235

edit_song.php?rec_id=17442

Άβαταρ μέλους
socrates
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 438
Εγγραφή: 21 Οκτ 2006 11:31 pm
Τοποθεσία: the other side of nowhere

Re: Ετικέτες δίσκων 78 στροφών

#45 Δημοσίευση από socrates »

Ευχαριστώ αμφότερους για τις δημοσιεύσεις και προσθήκες.
Κοιτώντας τις δύο ετικέτες και παίρνοντας υπ' όψιν τη σύστασή σου, Για το ανικανοποίητο, περί ηχογραφήσεως του 1927 μπερδεύομαι αρκετά και κάπως ανώφελα. Ο Μακρής φαίνεται σαν κάτοχος όλων των εκδοτικών δικαιωμάτων και απαγορεύει την ηχογράφηση το 1927 (αυτό λέει η παρτιτούρα που είδαμε), άρα πως ηχογραφούν δύο εταιρίες το τραγούδι? Και η Columbia είναι γνωστή, αλλά η homecord από πού ξεφύτρωσε? Υπήρξε στην Ελλάδα? Η Μικρή μπλε ετικέτα πάνω στη μεγάλη πράσινη είναι στα Ισπανικά, κι' αυτό περίεργο το βρίσκω (και το χειρότερο, εδώ φαίνεται ο Περιστέρης σαν απασχολούμενος υπάλληλος αυτής της εταιρίας-τι διάολο ήταν η homecord θυγατρική της Columbia τότε?)
Εγώ από όλα τα παραπάνω μπορώ να υποθέσω μόνο ότι οι ηχογραφήσεις έγιναν αφού τα δικαιώματα είχαν αγοραστεί από το Μακρή προηγουμένως αλλά όχι τόσο νωρίς όσο 1927, λάβε υπ' όψιν επίσης 'ότι η εστουντιαντίνα είναι υπό τη διεύθυνση Σπύρου Περιστέρη (Το "διεύθυνση" εδώ μάλλον σημαίνει περισσότερο "διεύθυνση πραγωγής" της ηχογράφησης παρά "μουσική διεύθυνση" της μαντολινάτας- αυτό που θα λέγαμε "production management" σήμερα, αλλά αυτό είναι άλλο εδάφιο και θέλει άλλου είδους ψάξιμο γιατί υπήρχαν και υπάρχουν ακόμα διαφορετικοί τύποι διευθύνσεων και ανάλογες αρμοδιότητες). Οπότε ο Περιστέρης φαίνεται σαν υπάλληλος της homecord το 1927 που αργότερα μεταπήδησε στην Columbia? Ισχύει αυτό ιστορικά?
Μάλλον μου φαίνονται σαν από τις πρώτες ηχογραφήσεις που έγιναν στην Ελλάδα όταν υπήρξαν τεχνικές δυνατότητες για αυτό αλλά η ύπαρξη και η άδεια της homecord να ηχογραφεί και πάλι με μπερδεύει.
Πρέπει να αποκλείσουμε πως έγιναν στο εξωτερικό, δεν συμφωνείς?
Έχουν προκύψει ήδη τρία ντοκουμέντα (δύο ετικέτες και η παρτιτούρα) που δεν φαίνεται να συμφωνούν μεταξύ τους αλλά να αλληλοακυρώνονται. Ένας θεός ξέρει τι έτρεξε τελικά, εγώ δεν μπορώ να καταλάβω. Αν ξέρει κάποιος κάτι περισσότερο ας βοηθήσει.
Οι δύο ηχογραφήσεις αναφέρονται σαν του 1927 (αυτή με την εστουντιαντίνα κάπως πιο πρόχειρη, αλλά υποψιάζομαι κοντύτερα στην παρτιτούρα του Σακελλαρίδη, ενώ αυτή με το τρίο Σαβαρή κάπως πιο "μοντέρνα" αλλά όχι το ίδιο ικανοποιητική μουσικά (τουλάχιστον για τα δικά μου γούστα) - όποιος προσέθεσε αυτά τα στοιχεία (έτος ηχογραφήσεως), παρακαλώ ας δώσει εξηγήσεις.
Παραθέτω συνδέσμους και για τις δύο ηχογραφήσεις:

Πιφ, παφ, πουφ  1 (Εστουντιαντίνα)

Πιφ, παφ, πουφ  2 (Τρίο Σαβαρή)

Για το Ανικανοποίητο.....
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 733
Εγγραφή: 20 Νοέμ 2015 11:17 pm

Re: Ετικέτες δίσκων 78 στροφών

#46 Δημοσίευση από Για το Ανικανοποίητο..... »

Καλημέρα.

Η Homocord (Homokord) ήταν Γερμανική εταιρεία (όπως φαίνεται και στην ετικέτα κάτω χαμηλά) που ξεκίνησε σαν Homophon από το 1904 και φαίνεται να ηχογραφεί τραγούδια μέχρι το 1932 όπου εξαγοράστηκε.
Συνεργάστηκε από το 1925 με την Columbia σύμφωνα με την Γερμανική ιστοσελίδα

http://grammophon-platten.de/page.php?100

και ηχογραφεί σχεδόν σίγουρα και στην Ελλάδα. Αν στην Ελλάδα ηχογραφεί η Columbia και το υλικό το δίνει στην Homokord δεν το γνωρίζω. Δεν το αποκλείω ειδικά αν η Columbia εξαγόρασε τα φωνογραφικά δικαιώματα για το ΠΙΦ ΠΑΦ ΠΟΥΦ.
Αυτά όσων αφορά την ίδια την εταιρεία. Αν κάποιος ξέρει περισσότερα θα ήταν καλό να μας ενημέρωνε.

Περνάω τώρα στις ηχογραφήσεις.

Όπως έχω πει Σωκράτη οι χρονολογίες που δίνω για τα έτη πριν το 1936 είναι από την βάση δεδομένων της σελίδας μας και δεν έχω άποψη αν είναι σωστές.
Ανεβάζω λοιπόν μία άλλη ετικέτα της Homokord με το τραγούδι "ΟΙ ΨΑΡΑΔΕΣ" με την Κα.Πιπίνα με τις λέξεις ΧΟΜΟΚΟΡΔ ΕΛΕΚΤΡΟ γραμμένες στα Ελληνικά σε αντίθεση με το ΠΙΦ ΠΑΦ ΠΟΥΦ που είναι στα Λατινικά. Το “ ELECTRO” μπαίνει στους δίσκους της από το 1926.

Σύμφωνα λοιπόν με την βάση μας ΟΙ ΨΑΡΑΔΕΣ με την Κα Πιπίνα (που ηχογραφεί σχεδόν αποκλειστικά στην HOMOKORD σύμφωνα με την βάση μας) ηχογραφούνται το 1929.

edit_song.php?rec_id=15594 ΟΙ ΨΑΡΑΔΕΣ
ΟΙ ΨΑΡΑΔΕΣ.jpg
ΟΙ ΨΑΡΑΔΕΣ.jpg (18.97 KiB) Προβλήθηκε 5453 φορές
ΟΙ ΨΑΡΑΔΕΣ έχουν αριθμό κυκλοφορίας G-4-32072 ενώ το ΠΙΦ ΠΑΦ ΠΟΥΦ έχει αριθμό κυκλοφορίας G-4-32054 που σημαίνει ότι κυκλοφόρησε πριν τους ΨΑΡΑΔΕΣ. Άρα πριν το 1929.

Όμως ΟΙ ΨΑΡΑΔΕΣ ηχογραφήθηκαν όπως λέει πάλι η βάση μας το 1927 και από το τρίο ΣΑΒΑΡΗ-ΜΗΛΙΑΡΗ-ΛΟΥΣΙΕΝ στην Columbia.

edit_song.php?rec_id=2903

Το ΠΙΦ ΠΑΦ ΠΟΥΦ φαίνεται να κυκλοφόρησε στην Columbia πριν τους ΨΑΡΑΔΕΣ
8034 το ΠΙΦ ΠΑΦ ΠΟΥΦ αριθμό κυκλοφορίας
8046 ΟΙ ΨΑΡΑΔΕΣ

Πιστεύω λοιπόν ότι το ΠΙΦ ΠΑΦ ΠΟΥΦ με τους ΣΑΒΑΡΗ-ΜΗΛΙΑΡΗ-ΛΟΥΣΙΕΝ πρέπει να είναι του 1927 ή το 1928 και είναι προγενέστερη ηχογράφηση από του Περιστέρη.
Για το ΠΙΦ ΠΑΦ ΠΟΥΦ με τον Περιστέρη μάλλον είναι πριν το 1929 ή το πολύ το 1929 χωρίς να μπορώ να πω με σιγουριά το πότε.

Κλείνοντας.

Μήπως Σωκράτη οι παρτιτούρες ( που σύμφωνα με την παρακάτω ιστοσελίδα είχαν 4 σελίδες http://digitize.iema.gr/is_pi.php?phys_item_id=9184 ) ήταν από την πρώτη παρουσίαση της παράστασης όπου ακούστηκαν για πρώτη φορά τα τραγούδια με την Ζαζά Μπριλάντη και όπου ο Μακρής απαγόρευε την όποια παράνομη ηχογράφηση μπορεί να γινόταν εκείνη την μέρα;
Και ότι μετά πούλησε τα φωνογραφικά δικαιώματα στην Columbia;

Δεν ξέρω, λέω εγώ...
Τελευταία επεξεργασία από Για το Ανικανοποίητο..... σε 21 Ιούλ 2016 11:14 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Για το Ανικανοποίητο.....
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 733
Εγγραφή: 20 Νοέμ 2015 11:17 pm

Re: Ετικέτες δίσκων 78 στροφών

#47 Δημοσίευση από Για το Ανικανοποίητο..... »

Εθνική Οργάνωσις Νεολαίας

Η Ε.Ο.Ν. ιδρύθηκε το 1936 (αν και επίσημη ημερομηνία έναρξης είναι η 7/11/1937) μετά την άνοδο στην εξουσία του δικτάτορα Μεταξά και τερμάτισε την λειτουργία της όταν μπήκαν στην Ελλάδα οι Γερμανοί.
Οργανώθηκε στα πρότυπα της Ναζιστικής Γερμανίας και της Φασιστικής Ιταλίας και από το 1939 ήταν η μόνη νόμιμη οργάνωση νέων της χώρας μιας και το καθεστώς Μεταξά είχε διαλύσει όλες τις υπόλοιπες. Το 1940 είχε φτάσει να αριθμεί περισσότερο από 1.000.000 μέλη ηλικίας 8-25 ετών.
Στην αρχή η συμμετοχή ήταν εθελοντική αλλά τα τελευταία δύο έτη είχε σχεδόν γίνει υποχρεωτική. Και πως να μην γίνει όταν το καθεστώς υποχρέωνε τους εκπαιδευτικούς να εντάσσουν τους μαθητές τους στις δραστηριότητες και τους σκοπούς της Ε.Ο.Ν.
Σκοπός της οργάνωσης ήταν η ... επωφελή διάθεσιν του ελευθέρου από της εργασίας χρόνου των νέων, προς προαγωγήν της σωματικής και ψυχικής καταστάσεως αυτών, ανάπτυξιν του εθνικού φρονήματος και της πίστεως προς την θρησκείαν, δημιουργίαν πνεύματος συνεργασίας και κοινωνικής αλληλεγγύης...
Ο εσωτερικός κανονισμός ήταν σαφής... Η εγγραφή ολοκλήρου της ελληνικής νεολαίας εις την Ε.Ο.Ν. αποτελεί καθήκον όλων. Πρέπει να διαφωτισθή επί των ηθικών αξιών του νέου κράτους και να μεταδοθή η πίστις προς τον αγώνα και τον αρχηγόν. Η πίστις αύτη είναι πίστις προς την Ελλάδα, πίστις μέχρι θανάτου...
Τα παιδιά ηλικίας 8-15 ... λόγω του νεαρού της ηλικίας των, αποτελούν υλικόν δυνάμενον να διαπλασθή έτι ευχερέστερον των άλλων...
Καθιερώθηκε ο χαιρετισμός δια της ανατάσεως του χεριού. Σύμφωνα με το άρθρο 30 των Γενικών Διατάξεων του Κανονισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας..Ο χαιρετισμός αποδίδεται δια ζωηράς προτάσεως της δεξιάς χειρός τεταμένης με δακτύλους ηνωμένους και την παλάμην εις το ύψος του δεξιού οφθαλμού, κατά το πρότυπον του καθαρώς αρχαίου ελληνικού χαιρετισμού...

Στην παρακάτω φωτογραφία ο Μεταξάς ανάμεσα σε νέους που χαιρετούν Ναζιστικά.
ΜΕΤΑΞΑΣ-ΜΕ-ΜΕΛΗ-ΤΗΣ-Ε.Ο.Ν..png
ΜΕΤΑΞΑΣ-ΜΕ-ΜΕΛΗ-ΤΗΣ-Ε.Ο.Ν..png (193.7 KiB) Προβλήθηκε 4744 φορές
Στα παραπάνω πλαίσια η Ε.Ο.Ν ηχογράφησε το τραγούδι ΕΜΠΡΟΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΝΕΑ .

Οι στίχοι που έγραψε ο Σ.Π. Μεταξάς είναι οι παρακάτω:

Στην γλυκειά μας την Πατρίδα
την τρανή κι ηρωική
σ' είσαι πάντοτε η ελπίδα Νεολαία Ελληνική.

Την ολόθερμη ψυχή σου
εθνική φωτίζει αυγή
κι ο Μεγάλος Κυβερνήτης πάντα εμπρός θα σ' οδηγεί.

Εμπρός για μιαν Ελλάδα νέα,
εμπρός, μ' ελληνική καρδιά,
εμπρός, περήφανα, γενναία,
ναι, της Ελλάδος τα παιδιά.

Εμπρός, η δόξα η παληά μας
να ξαναζήση είναι καιρός
με τον μεγάλο Βασιληά μας,
εμπρός, πάντοτε εμπρός!


Η μουσική είναι του Αχ. Παπαδημητρίου

Το τραγούδι ηχογραφήθηκε σύμφωνα με τον αριθμό μήτρας κατά πάσα πιθανότητα ή στα τέλη Ιουνίου η στις αρχές Ιουλίου του 1938.

Εδώ μπορείτε να ακούσετε το τραγούδι όπως το ανέβασε ο fakk και τον ευχαριστώ.

display.php?recid=17447 ΕΜΠΡΟΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΝΕΑ
ΕΜΠΡΟΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ.JPG
ΕΜΠΡΟΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ.JPG (3.06 MiB) Προβλήθηκε 5444 φορές
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με εφημερίδες, περιοδικά και παντός εντύπου που κυκλοφόρησαν επί δικτατορίας Μεταξά, πολλοί συνθέτες μουσικοί και στιχουργοί συμμετείχαν ενεργά σε μουσικές και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις του καθεστώτος. Ειδικά οι προερχόμενοι από την "ελαφρά" αλλά και την σοβαρή μουσική, τόσο στο ραδιόφωνο από τα τέλη του 1938 που εγκαινιάστηκε ο ραδιοφωνικός σταθμός Αθηνών, όσο και σε ζωντανές υπαίθριες αλλά και κλειστές εκδηλώσεις, έδιναν το παρών. Μία εργασία για την παραπάνω διαπίστωση θα έχει την αξία της.

Ένα μικρό βίντεο για την ΕΟΝ εδώ

https://www.youtube.com/watch?v=l4LoVqv6zTI

και ένα μεγαλύτερο εδώ

https://www.youtube.com/watch?v=BBNCioB0jCs

Με πληροφορίες από το wikipedia και την ιστοσελίδα http://metaxas-project.com/

Σημείωση: Ο τίτλος κάτω από την ετικέτα κατά λάθος γράφτηκε ¨ΕΜΠΡΟΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ¨αντί του σωστού ¨ΕΜΠΡΟΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΝΕΑ¨
Τελευταία επεξεργασία από Για το Ανικανοποίητο..... σε 02 Φεβ 2017 09:23 pm, έχει επεξεργασθεί 6 φορές συνολικά.

Άβαταρ μέλους
socrates
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 438
Εγγραφή: 21 Οκτ 2006 11:31 pm
Τοποθεσία: the other side of nowhere

Re: Ετικέτες δίσκων 78 στροφών

#48 Δημοσίευση από socrates »

Ενδιαφέροντα και τα νέα στοιχεία που ανέβασες, Για το ανικανοποίητο.
Συμφωνώ μαζί σου πως οι χρονολογίες ηχογράφησης που υπάρχουν σαν πληροφορίες με τα τραγούδια θέλουν κάπως προσεκτική προσέγγιση. Δεν παρέχουν την πηγή της πληροφορίας και δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι πάντα. Νομίζω πως όσο πιο παλιά πάμε τόσο πιο δύσκολο γίνεται το θέμα αυτό.

Αναφορικά με το "ΠΙΦ ΠΑΦ ΠΟΥΦ" που δεν είναι και το πιο αντιπροσωπευτικό του μεγάλου αυτού συνθέτη (απλά μία κωμική καντσονέτα με έντονο εμπορικό στοιχείο) προσπάθησα να βρω την παρτιτούρα και στη ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΥΛΗ αλλά χωρίς επιτυχία. Ο ενεργός σύνδεσμος που υπάρχει εκεί για το τραγούδι δεν ανοίγει. Δεν ξέρω τι συμβαίνει με αυτή την τεράστια βάση δεδομένων, αν ξέρει κάποιος ας μας πληροφορήσει, πάντως δεν βλέπω τη δυνατότητα επιλογής να γίνει κάποιος μέλος αυτού του ιστότοπου και να ψάξει τα δεδομένα του πιο αποτελεσματικά.
Φαίνεται πως υπήρξε/υπάρχει μεγάλη προσπάθεια να ψηφιοποιηθούν όλα αυτά τα δεδομένα συμπεριλαμβανομένων και των παρτιτούρων, αλλά δεν μπορώ να γνωρίζω αν η δουλειά αυτή 'έγινε/γίνεται σωστά και με εκμετάλλευση των τεχνικών μέσων που υπάρχουν σήμερα.
Έκανα τη σκέψη πως η παρτιτούρα δεν ανοίγει για να προστατευθούν κάποια δικαιώματα. Αν αυτό συμβαίνει τότε η εργασία ψηφιοποίησης δεν γίνεται σωστά γιατί από τη στιγμή που δεν υπάρχουν πνευματικά δικαιώματα δημιουργών, τα τυχόν μηχανικά δικαιώματα εκδοτών δεν είναι εμπόδιο. Δηλαδή χιλιάδες παρτιτούρες που φαίνεται πως υπάρχουν σε αυτή τη βάση μπορούν π.χ. να φωτογραφηθούν με το "Photoscore" και να σταλούν κατευθείαν στο Sibelius σαν ήχος, από όπου με ελάχιστη επιμέλεια να ξαναγίνουν ευανάγνωστες και εκτυπώσιμες σε PDF χωρίς κανένα πνευματικό/μηχανικό δικαίωμα να τις κάνει μη δημοσιεύσιμες και διαθέσιμες ελεύθερα στους χρήστες. Εκτός αυτού μπορούν επίσης να εξαχθούν σε διάφορες άλλες μορφές αρχείων ακόμα πιο χρήσιμες όπως XML, MIDI, MP3, etc, για περισσότερη διάδοση της μουσικής σε άλλους χρήστες όπως γίνεται σε άλλους σοβαρούς ιστότοπους που παρέχουν δωρεάν παρτιτούρες, (υπάρχει οργασμός εργασίας στις πιο μεγάλες απ' αυτές τις ιστοσελίδες για την ώρα πχ στην IMSLP ώστε να μετατραπούν τα παλιά αρχεία MIDI στα πολύ πιο ευκολόχρηστα XML). Αυτό έχω δεί να γίνεται σε όλους τους σοβαρούς ιστότοπους που παρέχουν εκατομμύρια από ελεύθερες παρτιτούρες σε απλούς επισκέπτες (δεν είναι καν υποχρεωτικό το άνοιγμα λογαριασμού σε τέτοιες ιστοσελίδες) και αυτό προσπαθώ να κάνω κι' εγώ με τις παρτιτούρες που δημιουργώ για τη δική μας σελίδα: Ελεύθερη διάδοση της μουσικής σε οποιαδήποτε μορφή αρχείου φτιαγμένη από μουσικούς για μουσικούς. Οπότε το θεωρώ κάπως γελοίο να μπορώ να βρω και να κατεβάσω όλα τα έργα του Μπαχ σε ότι μορφή αρχείου με βολεύει και να κάνω κλικ στο "Πιφ Παφ Πουφ" και να μην ανοίγει ο φάκελος. Δεν φαίνεται να το έχουν πιάσει σωστά το θέμα στη ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΥΛΗ, αλλά εδώ είναι Βαλκάνια, δεν είναι παίξε γέλασε…

Αυτό που δεν έχω καταλάβει ακόμα για το "Πιφ Παφ Πουφ" είναι, εφ' όσον η ΕΛΙΚΩΝ δεν είχε τεχνικά μέσα ηχογραφήσεως και η Columbia δεν είχε ακόμα δημιουργήσει στούντιο το 1927, το πώς και πού έγιναν αυτές οι δύο ηχογραφήσεις που έχουμε στη βάση. Μπορεί κάποιος να μου πεί?
Ήταν μία ηχογράφηση που έγινε σε κάποιο ξενοδοχείο [και στα σεντόνια των πολλών :-) ], όπως οι πρώτες του 1930-31, αλλά τι είδους ηχογραφικός μηχανισμός χρησιμοποιήθηκε?

Με ξενίζει κάπως και το γεγονός ότι η ηχογράφηση με το τρίο Σαβαρή είναι προγενέστερη εκείνης του Περιστέρη, αλλά ακόμη πιο πολύ η χρησιμοποίηση του όρου "μαντολινάτα" στην ετικέτα ενώ στην ηχογράφηση ακούγονται δύο μόνο μαντολίνα και μία μπασογραμμή (μάλλον από κιθάρα) που στην πραγματικότητα δεν συνιστούν ορχήστρα με όλη την οικογένεια του μαντολίνου (πλήθος από μαντολίνα, μαντόλες, μαντολοντσέλλα κ.ο.κ) που θα δικαιολογούσε την χρησιμοποίηση αυτού του τεχνικού όρου.
Αλλά… εδώ ξανά-είναι Βαλκάνια και όχι ξανά-παίξε ξανά-γέλασε...

Έκανα όλη αυτή την αναφορά στα παραπάνω στοιχεία γιατί βλέπω πως από τις ετικέτες που ανεβάζεις μπορούν να εξαχθούν και άλλα επιπρόσθετα ιστορικά και μουσικολογικά στοιχεία εκτός από αυτά που αφορούν την κυρίως ιστορία της ηχογράφησης στην Ελλάδα.

Συνέχισε, το θέμα έχει ενδιαφέρον…


Ευχαριστώ

Νίκος Α. Πολίτης
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 170
Εγγραφή: 30 Μαρ 2005 08:39 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Ετικέτες δίσκων 78 στροφών

#49 Δημοσίευση από Νίκος Α. Πολίτης »

Για το Ανικανοποίητο..... έγραψε:Αν κάποιος ξέρει περισσότερα θα ήταν καλό να μας ενημέρωνε
H ΧΟΜΟΚΟΡΔ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ (έτσι παρατίθεται στον Μανιάτη) έχει, αν θυμάμαι καλά, πολύ λίγες εκδόσεις δίσκων ελληνικού ενδιαφέροντος κατά Μανιάτη, όλες πριν το 1930. Στον κατάλογο δεν περιλαμβάνεται το Πιφ παφ πουφ.
Νίκος Α. Πολίτης

Απάντηση

Επιστροφή σε “Μουσική - Τραγούδια”