Ρεμπετο-Κουβέντες Αρχική σελίδα
Συγγραφέας Μήνυμα

<  Κουβεντούλα  ~  wiki και παρτιτούρες-ταμπλατούρες

socrates
Δημοσιεύθηκε: 21 Οκτ 2007 02:57 am Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
More than 150 posts user. Ένταξη: 21 Οκτ 2006 Δημοσιεύσεις: 279
Γεια σας παιδια. Θελω πρωτα να συγχαρω ολους οσους αρχησαν αυτην την προσπαθεια καταγραφης τραγουδιων. Επιτελους εχουμε ενα προγραμμα να δουλεψουμε. Δεν το γνωριζω καθολου, μα θα προσπαθησω να το μαθω και να συνεισφερω οταν εχω χρονο. Ειδα και ακουσα μονο την παρτιτουρα για τα "Μπλε Παραθυρια" και θελω να επισημανω τα εξης:
1.Η μουσικη καταγραφη των ζεϊμπεκικων χορων (δεν αναφερομαι καθολου στο παραπανω τραγουδι), μπηκε σε λαθος βαση εξ'αρχης απο ανιδεους περι ελληνικης ρυθμολογιας πιανιστες κυριως και απο ακομα πιο ανιδεους και απληστους εκδοτες. Αυτοι οι μαγκες ισοπεδωσαν ολες τις παραλλαγες του ζεϊμπεκικου και του καρσιλαμα στο ρυθμο των 9/8 χωρις καμια διαφοροποιηση, με αποτελεσμα να υπαρχει σοβαρη συγχηση ως προς τα ισχυρα και ασθενη μερη του μετρου, τις αρχες και καταληξεις μουσικων φρασεων, τις ανακρουσεις,την ρυθμικη αγωγη και αισθηση της ταχυτητας κ.λ.π. κ.λ.π.
Θα πρεπει, ισως, οσοι καταπιαστουμε με την καταγραφη των ενιασημων ρυθμων να συμφωνησουμε σε μια στρατηγικη ωστε να υπαρχει η μεγαλυτερη δυνατη ομοιογενεια στις παρτιτουρες του wiki. Το θεμα της ρυθμολογιας ειναι και αρκετα μεγαλο και πολυπλοκο και δεν με παιρνει ο χρονος μου για να επεκταθω, αλλα θα προτεινα να μην καταγραψουμε επ' ουδενι τροπω τα κοφτα, συριανα, αταλικα και αλλα μετριας ρυθμικης αγωγης ζεϊμπεκικα σε ρυθμο 9/8. Ειναι αφυσικος για την ταχυτητα τους και δυσαναγνωστος γιατι γεμιζει την παρτιτουρα με τριακοστα δευτερα και εξηκοστα τεταρτα, ιδιως στα μερη του μπουζουκιου. Αντιθετα ο ρυθμος 9/4 ειναι πολυ πιο φυσικος και ευαναγνωστος για μετριας και αργης ταχυτητας τραγουδια οπως ειναι πολλα απο τα ζεϊμπεκικα της κλασικης ρεμπετικης εποχης 1930-1950, μετατρεποντας τα τριακοστα δευτερα σε δεκατα εκτα κ.ο.κ. Τα καμηλιερικα ζεϊμπεκικα καθως και ολες οι παραλλαγες του καρσιλαμα ειναι απο φυση τους πιο γοργα και μπορουν να αποδοθουν ευκολα σε 9/8.
Ενα αλλο προβλημα που διαβλεπω για τους εννιασημους ρυθμους ειναι η ομαδοποιηση (grouping) των νοτων μεσα σε ενα μετρο 9/8 η 9/4.
Για λογους ρυθμικης σαφηνειας και ευκολης αναγνωσεως προτεινω για ολους και θα ακολουθησω για τον εαυτο μου την εξης ομαδοποιηση:
9/4 = 1+1+1+1+1+1+1+1+1
9/8 = 2+2+2+3
---------------------------------------------------------------------------------------
2. Ενα απο τα συμβολα που δεν ειναι αισθητα απαραιτητο στην παραπανω καταγραφη "Μπλε Παραθυρια" ειναι η συζευξη προσωδιας, η μικρη καμπιλη γραμμη πανω η κατω απο δυο η περισσοτερες νοτες διαφορετικου υψους που δηλωνει οτι αυτες οι νοτες τραγουδιωνται μελισματικα πανω στο φωνηεν μιας συλλαβης. Δεν ξερω αν ειναι διαθεσιμο αυτο το συμβολο στο Lillypond, αλλα ειναι τελειως απαραιτητο για φωνητικη μουσικη και θα χρειαστει σιγουρα για αλλα οχι τοσο συλλαβικα τραγουδια. Ουτως η αλλως θα χρειαστουμε το ιδιο συμβολο και για συζευξεις διαρκειας σε πολλες περιπτωσεις.
Μια ατελεια (ρυθμικη ανακριβεια) που παρατηρησα στο παραπανω τραγουδι ειναι οτι ολες οι φωνητικες εισοδοι ειναι γραμμενες στην θεση (στην αρχη καθε μετρου), ενω αντιθετα, οπως προκυπτει απο την ακροαση οποιασδηποτε εκτελεσης αυτου του τραγουδιου (και αυτο ισχυει για ολες τις στροφες) η εισοδος του τραγουδιστη ειναι παντα στην αρση, συγκεκριμενα στο τελευταιο δεκατο εκτο του προηγουμενου μετρου. Δηλαδη:
9/8- περ/ΝΟΥ σα και σ' αντικριζα
9/8- ε/ΠΗ γες σ'αλλη γειτονια
και οχι
9/8- ΠΕΡ νουσα
9/8- Ε πηγες κ.λ.π.
Με άλλα λογια ο ρυθμικος τονισμος ειναι στην δευτερη συλλαβη του στιχου που σιμπιπτει με το πρωτο μερος του μετρου, ενω η πρωτη συλλαβη τραγουδιεται σαν ανακρουση στο προηγουμενο μετρο, οπως συμβαινει σε μεγαλο πληθος τραγουδιων ιαμβικου ρυθμου.

Αυτα τα ολιγα, συγνωμη για την πολυλογια μου, αναμενω αποψεις. Και παλι μπραβο ρε παιδια που κατι αρχησε!
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Γιωργος Κουκος
Δημοσιεύθηκε: 21 Οκτ 2007 05:05 am Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
More than 100 posts user Ένταξη: 20 Σεπ 2006 Δημοσιεύσεις: 103 Τόπος: Τορινο
χαιρετε.!

φιλε socrates χαιρομαι που αναφερεσαι στο θεμα του ρυθμου. Δεν θα γραψω για το αν αυμφωνω η διαφωνω μαζι σου γιατι προκειται για κατι που χρειαζεται να συζητηθει πολυ μεχρι να υπαρξει μια αντικειμενικη καταληξη.Ευτυχως αναμεσα μας βρισκονται αρκετοι και καλοι γνωστες της μουσικης. Ακολουθει συντομα εκτεταμενο ποστ στο θεμα των ρυθμων! Παντως θα ηθελα να ρωτησω κατι και νομιζω θα δωσει σαφηνεια στις επομενες συζητησεις στο θεμα ρυθμοι. Τα 9/8 και 9/4 οπως πολυ σωστα εθεσες ξεχωριζουν μονον ως προς την ταχυτητα τους κα8ως τα ογδοα διαρκουν το μισο των τεταρτων.Αυτο ομως ειναι η σχετικη τους συγκριση στα χτυπηματα του μετρονομου. Η ερωτηση μου λοιπον ειναι η εξης: Οταν λεμε ογδοα δεκατα εκτα κ.ο.κ. μιλαμε για χτυπηματα του μετρονομου που εχουν παντα και σε ολες τις περιπτωσεις ρυθμων συγκεκριμενη διαρκεια? Ποσο ειναι το χρονικο διαστημα που διαρκει ενα ογδοο?

Ευχαριστω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος MSN Messenger
jpez
Δημοσιεύθηκε: 21 Οκτ 2007 06:20 pm Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
More than 150 posts user. Ένταξη: 15 Ιαν 2005 Δημοσιεύσεις: 190
Και εγώ συμφωνώ ότι είναι καλύτερα να χρησιμοποιούμε τα 9/4 ως ρυθμό για τα ζειμπεκικα. Πάντα είχα την απορία το γιατί χρησιμοποιoυταν το 9/8 που όντως είναι πιο δύσκολο στο διάβασμα αλλά όχι και ακατόρθωτο, αλλοίμονο. Μάλλον ήταν ένα λάθος που σιγά σιγά έγινε θεσμός. Για τα μπλε παράθυρα εγώ είχα βάλει την παρτιτούρα και ευχαριστώ για την επισήμανση για τα λόγια, που όντως ξεκινούν σε λάθος χρόνο, θα τα φτιάξω όποτε βρω χρόνο. Οπότε εγώ ψηφίζω 9/4 και εάν δεν υπάρξει κάποιος να μας πείσει για το αντίθετο θα αλλάξω τον ρυθμό σε όλα τα τραγούδια που έχω βάλει. Ανυπόμονο να δω τις παρτιτούρες σου Σωκράτη, και για άλλες τυχόν διορθώσεις στα τραγούδια που έχω ανεβάσει, έτσι για να μαθαίνουμε δηλαδή από κάποιον πιο έμπειρο, γιατί εγώ είμαι αυτοδίδακτος και στην πρακτική και στην θεωρία και χαίρομαι πολύ όταν κάποιος με διορθώνει.
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
jpez
Δημοσιεύθηκε: 21 Οκτ 2007 06:31 pm Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
More than 150 posts user. Ένταξη: 15 Ιαν 2005 Δημοσιεύσεις: 190
Και για τον Γιωργο Κουκο θα ηθελα να απαντησω. Το ενα ογδοω διαρκει οσο σου λεει η παρτιτουρα οτι διαρκει. Δηλαδη εαν στην αρχη της παρτιρουρας βλεπεις οτι εχει π.χ 1/8=70 τοτε το 1/8 θα διαρκει 70 χτυπους ανα λεπτο. Δηλαδη δεν εχει σταθερο χρονο, του δινεις οποιο χρονο θελεις εσυ. Εαν παλι στην αρχη της παρτιτουρας σου λεει 1/4=70, τοτε το 1/8 θα διαρκει 140 χτυπους ανα λεπτο, το 1/16 280 χτυπους ανα λεπτο κτλ.

Παντως καλο θα ηταν να αρχιζαμε και στο wiki καποια βασικη θεωρια για την μουσικη για αυτους που δεν γνωριζουν.
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ntouzenis
Δημοσιεύθηκε: 21 Οκτ 2007 06:50 pm Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
More than 150 posts user. Ένταξη: 01 Νοέ 2005 Δημοσιεύσεις: 744 Τόπος: Χανιά
Κι εγω αν και μικρος εκανα θεωρια σε χορωδια και πιανο, μετα τα παρατησα σε σημειο σνομπαρισματος ... και εγινα ακουστικος τυπος -εκ πεποιθησεως- οποτε δεν εδινα βαση. Καποια στιγμη ξαναπροσεγγισα τη θεωρια της δυτικης μουσικης απο αναγκη καθαρα δουλειας σε σχηματα μαγαζιων, με οδηγους αρχικα και παρτιτουρες πιο μετα.
Δεν ειχα παρει χαμπαρι γιαυτη τη διαφορα τεταρτα με ογδοα στο ζεϊμπεκικο και μου ανοιξε τα ματια καποιος φιλος πιανιστας και μαεστρος, με πτυχια σωρο ο οποιος παιζεi απο Ραχμανινοφ μεχρι Chick Corea, που συχνα μαλιστα εμφανιζεται και στην tv.
Η αποψη του λοιπον ειναι οτι ζειμπεκικο (το κλασσικο λαϊκο λεω εγω με τη σειρα μου) ειναι 9/4 και αυτο λογω χρονου οπως λετε ολοι σας πιο πανω !! Μιλαμε ομως για τα ζειμπεκικα οπως "Δραπετσωνα" κλπ σχετικα αργο.
Το ολοκληρο και συνεπως ολες οι αξιες δεν εχουν καθορισμενο χρονο, εμεις το καθοριζουμε, αλλα 99 % σε ολες τις μουσικες του κοσμου αυτο που εφαρμοζεται ειναι το τεταρτο να διαρκει περιπου ενα δευτερολεπτο προσεγγιστικά. Οσοι εχουν ασχοληθει με drum machine και προγραμματα ηχου ειναι σα να λεμε 120 bpm (beats per minute) = 120 ογδοα = 60 τεταρτα
Στην πραξη εχω δει οτι τα πιο πολλα χασαπικα ειναι γραμμενα σε ταχυτητες απο 115-125 τα σερβικα το ιδιο και τα αργα ζειμπεκικα στα 60 bpm.
Τωρα τα απταλικα που ειναι πιο γρηγορα π.χ. Καντονε Σταυρο, Ειμαι αλανιαρης κλπ εκει ειναι σαφως 9/8 !!
Το ιδιο και οι καρσιλαμαδες και τα καμηλιερικα οπου εκει οι ταχυτητες τσιμπανε παραπανω.

Στο φιναλε ομως, ειμαι εναντιον της παρτιτουρας και της πολλης θεωριας στο ρεμπετικο μια και αυτο που χρειαζεται ειναι η ψυχη, η γνωση των δρομων-τροπων και το βιωμα των παλιων τεχνοτροπιων στο παιξιμο και την ερμηνεια βλ. κολπα των παλιων μαστορων.
Προσωπικα το χασαπικο (που σιγα τα ωα ... ειναι 2/4) μου εμαθε ο Ιορδανης να το παιζω σωστα στην κιθαρα και το απταλικο & ζειμπεκικο ο Γκολες ...
Ακουγοντας το Δεδε και βλεποντας κι ακουγοντας το Λαζαρο Κουταλιδη και τον Καλαφατη πηρα κι αλλα στοιχεια κι ακομα το ψαχνω ...
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
socrates
Δημοσιεύθηκε: 21 Οκτ 2007 07:00 pm Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
More than 150 posts user. Ένταξη: 21 Οκτ 2006 Δημοσιεύσεις: 279
Γεια σου Γιωργο, χαιρομαι που τα λεμε και στο cyberspace, γιατι στην Κουρουτα δεν προλαβαμε λογω παιξηματος και γλεντιου να τα πουμε οσο θα ηθελα. Ευχαριστω για την ερωτηση σου, η οποια μου δινει την ευκαιρια να προσπαθησω να διασαφηνισω κατι, και παλι βιαστικα γιατι ειμαι μπλεγμενος με αλλα πραγματα, αλλα, τελως παντων...
Στην συγκεκριμενη ερωτηση που θετεις, αν δηλαδη, οταν μιλουμε για ογδοα, δεκατα εκτα κ.λ.π. εννοουμε χτυπηματα του μετρονομου, απαντω: Οχι παντα.
Αυτο το καθοριζει ο παρονομαστης του κλασματικου αριθμου που δηλωνει τον ρυθμο στην αρχη του κοματιου. Αν ο παρονομαστης λ.χ. ειναι 4 η 8 και εμεις μιλουμε αντιστοιχα για τεταρτα η για ογδοα, τοτε ναι, μιλουμε για χτυπους του μετρονομου. Αν ομως ο παρονομαστης ειναι 4 και εμεις μιλουμε για ογδοα η για δεκατα εκτα, τοτε μιλουμε αντιστοιχα για το μισο η για το τεταρτο του χτυπου του μετρονομου. Αυτη η εξηγηση, νομιζω, καθιστα σαφη την χρονικη υποδιαιρεση της μετρικης μοναδας, ειτε αυτη ειναι τεταρτο, ειτε ογδοο, ειτε ημιση, η πιο σπανεια δεκατο εκτο.
Ο ρυθμος και οι υποδιαιρεσεις του χρειαζονται τελειως μαθηματικη και ορθολογιστικη προσεγγιση εξ' αρχης για να γινονται ευκολα κατανοητα, αλλα πρεπει στο τελος να γινονται και αντικειμενα αισθητικης προσεγγισης, διαφορετικα επακολουθει ρυθμικο μπαχαλο!
Βρισκομαι κι' εγω σε καποιο σταδιο εξελιξης με μια μικρη ρυθμολογικη πραγματεια που γραφω και που σκοπευω να παρουσιασω σε ενα ποστ, οπου θα προσπαθησω να εξηγησω πιο αναλυτικα τα παραπανω, αλλα για την ωρα θα ηθελα να διασαφηνισω τα εξης σχετικα με το ρυθμο και την ρυθμικη αγωγη (σχετικη ταχυτητα) των κοματιων:
1. Ο παρονομαστης του κλασματικου αριθμου στην αρχη καθε μουσικου κοματιου δηλωνει την μοναδα μετρησεως του ρυθμου σε ισομερη ιμιση, τεταρτα, ογδοα κ.ο.κ.
2. Ο αριθμητης του ιδιου αριθμου δηλωνει ποσες τετοιες μοναδες μετρησεως πρεπει να υπαρχουν σε καθε πληρες μετρο του κοματιου.
3. Ολα τα μετρα ενος κοματιου πρεπει να εχουν την ιδια μετρικη και χρονικη αξια, ανεξαρτητως των χρονικων αξιων των νοτων που ειναι γραμμενες μεσα σ' αυτα. Π.χ. στο ρυθμο 3/4 μπορουμε να εχουμε στο πρωτο μετρο μια ομαδα απο ενα ημιση και μια απο δυο ογδοα, ενω στο δευτερο μετρο μια ομαδα τεταρτου, μια τεσσαρων δεκατων εκτων και μια τριτη ομαδα παρεστιγμενου ογδοου και ενος δεκατου εκτου. Δεν εχει σημασια τι διαλεγει σαν χρονικες αξιες ο συνθετης του κοματιου, το γεγονος ειναι οτι ολοι οι παραπανω λογοι των δυο μετρων, αθριζονται χωριστα για το καθενα σε 3/4.
4. Απο το 3 παραπανω εξαιρουνται τα ελειπη μετρα και ανακρουσεις στις αρχες των κοματιων, καθως και τα φαινομενα αλλαγων ρυθμου στη μεση ενος κοματιου, ρυθμικων μετατροπειων και πολυρυθμιας (ταυτοχρονης συνυπαρξης δυο η περισσοτερων ρυθμων, που συνηθως δεν απανταται στις λαϊκες μουσικες).
5. Η ρυθμικη αγωγη ενος κοματιου χρειαζεται και καποια αισθητικη προσεγγιση. Τι ταχυτητα κολαει καλα στο κοματι εχει πιο μεγαλη αξια απο μια ψυχρη μετρονομικη υποδειξη. Ο μετρονομος ειναι μια αρκετα χρησημη επινοηση του Μπετοβεν, αλλα δεν πρεπει να παιρνουμε την δοσμενη μετρονομικη τιμη σαν απολυτη, αλλωστε ο ιδιος ο ευευρετης του δεν χρησιμοποιει συνηθως μετρονομικες υποδειξεις για τα εργα του.
Δηλαδη η υποδειξη ΤΕΤΑΡΤΟ = 100 στην αρχη ενος κοματιου μας λεει μονο πως αν κολησουμε στο μετρονομο σε ενα λεπτο θα εχουν παιχθει εκατο τεταρτα, σε δυο λεπτα διακοσια κ.ο.κ. Αν κατα τυχη ξεφευγαμε και παιζαμε 98 τεταρτα στο λεπτο και 196 στα δυο λεπτα τι γινεται; Δεν νομιζω πως η γενικωτερη αισθηση ταχυτητας της μουσικης θα υπεφερε, ουτε πως θα αντιλαμβανοταν κανεις κατι ανορθοδοξο. Οι ανθρωποι δεν μπορουν η και οταν μπορουν συνηθως δεν θελουν να παιζουν σαν μετρονομοι και επαιζαν μουσικη για χιλιετηριδες πριν την ανακαλυψη αυτου του εργαλειου.
Αντιθετα με την μετρονομικη υποδειξη, βρισκομε πολυ πιο ενδεικτικες και γλαφυρες τις καθιερωμενες για αιωνες τωρα και διεθνοποιημενες ιταλικες λεξεις και ορους που μας δινουν στο περιπου την ταχυτητα (συχνα αρκετα κοντα σε αυτην του μετρονομου, μα αλλοτε αρκετα ασχετα με αυτην) και επιπλεον το αισθημα, το feeling αυτης της ρυθμικης αγωγης. Οποτε καλο θα ηταν να μαθουμε να χρησιμοποιουμε μερικες απο αυτες με καποια σαφηνεια, οταν καταπιανομαστε με καταγραφες μουσικου υλικου. λεξεις οπως Allegro, lento, moderato, andante κ.λ.π. ειναι πιο ενδεικτικες για την σχετικοτητα της ταχυτητας ενος κοματιου απο αυτην του μετρονομου και οι πιο συνθετες απο αυτες οπως, Allegro jiusto, andante ben marcato, largheto cantabile κ.λ.π. μας παραπεμπουν και στον τροπο παιξηματος του κοματιου.
Τελειωνοντας θελω να προσθεσω οτι οι ενδιαφερομενοι για ολα αυτα τα ρυθμικα θεματα και ορους μπορουν να ανατρεξουν σε οποιοδηποτε (καλογραμμενο) εγχειριδιο βασικης θεωριτικης καταρτησης και να λυσουν οποιαδηποτε απορια προκυψει.
Αυτα και περιμενω αποψεις.
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
jpez
Δημοσιεύθηκε: 21 Οκτ 2007 07:06 pm Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
More than 150 posts user. Ένταξη: 15 Ιαν 2005 Δημοσιεύσεις: 190
ntouzenis έγραψε:

Στο φιναλε ομως, ειμαι εναντιον της παρτιτουρας και της πολλης θεωριας στο ρεμπετικο μια και αυτο που χρειαζεται ειναι η ψυχη, η γνωση των δρομων-τροπων και το βιωμα των παλιων τεχνοτροπιων στο παιξιμο και την ερμηνεια βλ. κολπα των παλιων μαστορων.
Προσωπικα το χασαπικο (που σιγα τα ωα ... ειναι 2/4) μου εμαθε ο Ιορδανης να το παιζω σωστα στην κιθαρα και το απταλικο & ζειμπεκικο ο Γκολες ...
Ακουγοντας το Δεδε και βλεποντας κι ακουγοντας το Λαζαρο Κουταλιδη και τον Καλαφατη πηρα κι αλλα στοιχεια κι ακομα το ψαχνω ...


Σωστος και εγω μαζι σου Ντουζενι. Το να καθεσαι σιγα σιγα και να μαθαινεις με το αυτι, μετα απο πολλα χρονια εχει ανεκτιμιτη αξια. Τοτε πια πιανεις το οργανακι σου και καθε νοτα η ακκορντο σου ερχεται με φυσικο τροπο, και η μουσικη κατευθηνεται κατευθιαν απο την ψυχη στο οργανο σου. Εαν δεν ιδρωσεις δεν θα κανεις ποτε χαιρη, παντως η παρτιτουρα δεν ειναι εντελως αχρηστη. Ειναι χρησιμη σαν μεσω εποικινωνιας και σαν ενα βοηθημα για τους αρχαραιους και καμμια φορα και για τους πιο προχορημενους που νομιζανε οτι παιζανε σωστα ενα τραγουδι για χρονια αλλα "δεν"..
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
jpez
Δημοσιεύθηκε: 21 Οκτ 2007 07:12 pm Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
More than 150 posts user. Ένταξη: 15 Ιαν 2005 Δημοσιεύσεις: 190
socrates έγραψε:
Τελειωνοντας θελω να προσθεσω οτι οι ενδιαφερομενοι για ολα αυτα τα ρυθμικα θεματα και ορους μπορουν να ανατρεξουν σε οποιοδηποτε (καλογραμμενο) εγχειριδιο βασικης θεωριτικης καταρτησης και να λυσουν οποιαδηποτε απορια προκυψει.
Αυτα και περιμενω αποψεις.


Μπορουν ευκολα οντως να βρουνε καποιο βιβλιο αλλα γιατι να μην κανουμε μια αρχη στο wiki με θεματα μουσικης θεωριας, ετσι για να ειναι πιο ολοκληρωμενη η εγκυκλοπαιδεια μας. Εκει μπορουν να μπουν και η διαφοροι ρυθμοι π.χ ζειμπεκικο, χασαπικο, χασαποσερβικο κτλ με την ιστορια τους και καποια παραδειγματα. Ωραια θα τανε..
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Γιωργος Κουκος
Δημοσιεύθηκε: 21 Οκτ 2007 08:44 pm Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
More than 100 posts user Ένταξη: 20 Σεπ 2006 Δημοσιεύσεις: 103 Τόπος: Τορινο
Χαιρετε ολοι! !

Ξανα λεω πως χαιρομαι που συζητιεται αυτο το θεμα εδω μια και κατα τη γνωμη μου ειναι ακρως σημαντικο στη μουσικη μας και γενικοτερα. Η Ερωτηση μου για το αν το ογδοο η το δεκατο εκτο εχουν σαφη διαρκεια ηταν ρητορικη και θα εξηγησω το γιατι. Αν υπαρχει σαφης χρονικη διαρκεια και οχι απλα μια συγκριτικη διαρκεια η αυτο που οριζει η παρτιτουρα (δηλαδη ο μουσικος) τοτε ναι..συμφωνω και γω πως ισως ειναι καλυτερος ο ορισμος των 9/4 για τα κλασσικα ζειμπεκικα. Αν ομως ισχυει το αντι8ετο τοτε μιλαμε απλα για ενα μετρημα που εχει την διπλη η την μιση ταχυτητα απο το αλλο. Η πρωτη περιπτωση ( αν βεβαια ισχυει) ειναι λιγο πολυ τελειωμενη σε οτι αφορα την κουβεντα μας. Γιαυτο θελω να σταθω στην δευτερη. Εδω Νομιζω πως θα επρεπε να συμπεριληφθει στους συλλογισμους μας και ο στιχος και ο χορος. Αν λοιπον καποιος μετρησει ενα ζειμπεκικο εχοντας υπ'οψιν τον στιχο μαζι θα βρει πως το μετρημα ειναι 18/16 (χωρις να υπαρχει παιχτικη και λεκτικη συλλαβη αναμεσα στα 18α του μετρονομου). Για λογους κλασματικης απλοποιησης μπορει κανεις να το κανει 9/8 (αν και δεν πολυ συμφωνω).Τα 9/4 λοιπον θα μπορουσαμε να πουμε οτι ειναι το ιδιο κομματι αν παιζοταν 2 φορες πιο αργα.Δυστυχως ο χρονος μου τωρα δεν μου επιτρεπει αν επεκταθω παραπανω. Παντως οπως προειπα ακολουθει εκτεταμενο ποστ που θα εξηγει με λεπτομερεια τη σχετικοτητα των χρονων. Τελος αν θεωρησουμε πως τα τεταρτα εχουν μεγαλη διαρκεια τοτε ενα κανονικο ζειμπεκικο θα μπορουσε να ειναι 9/8. Τα απταλικα ειναι μεν πιο γρηγορα αλλα δεν θα ελεγα πως εχουν την διπλασια ταχυτητα απο τα κλασσικα ζειμπεκικα για να κανουμε τον διαχωρισμο τεταρτων και ογδοων.Δεν ειμαι σιγουρος αν ατη δισκογραφια υπαρχει ζειμπεκικο (ανεξαρτητα με το ειδος του) που να ειναι δυο φορες γρηγοροτερο απο καποιο αλλο. Μιλαμε για πολυ μεγαλη διαφορα ταχυτητας.!Ισως ακομα σωστοτερο το 18/16 καθως αν υποστηρηξουμε την κλασματικη απλοποιηση τοτε τα 6/8(τσαμικος)θα μπορουσαν να γραφτουν 3/4(βαλς). Εντελη πολλα εξαρτονται απο την παικτικη τεχνικη του ρυθμου (αλλη μια σημαντικη παραμετρος που πρεπει να εχουμε υπ'οψιν) και ειδικοτερα της κιθαρας που στο ρεμπετικο ασχολειται με το διαχωρισμο μπασου-κοντρας την χρηρη των αναστροφων και ειδικων τροπων (τροπικο παιξιμο).Προσωπικα εχω ενδιαφερθει ιδιαιτερα σε αυτον τον τομεα τα χρονια που ασχολουμαι με το οργανο.Συγχωρηστε με για την ελλειπη εξηγηση των οσων γραφω αλλα ξαναλεω θα υπαρξει επεκταση. Ο φιλος και καλος μουσικος Νικος Τριηρης εχει κανει την προσεγγικη που θα ακολουθησει σε επομενο ποστ. Τελειωνοντας θελω να πω πως πολλα δεν μπορουν να γραφτουν με απολυτοτητα. Ισως αυτο ειναι που κανει την μουσικη ωραιοτερη. Γιαυτο λοιπον αυτο ειναι ενα θεμα προς εκτενη συζητηση και οι αποψεις σιγουρα θα βγαλουν πολυτιμα συμπερασματα. Φιλε socrates και γω χαιρομαι που τα λεμε και απο εδω. Οσο για την Κουρουτα φτανει που τα περασαμε καλα. Θα ερθει η φορα που θα τα παιξουμε και θα τα πουμε ξανα. Ωραιο να κουβεντιαζει κανεις για μουσικη. Ακομη ωραιοτερο να παιζει!

Ευχαριστω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος MSN Messenger
jpez
Δημοσιεύθηκε: 21 Οκτ 2007 09:04 pm Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
More than 150 posts user. Ένταξη: 15 Ιαν 2005 Δημοσιεύσεις: 190
Καλύτερα και πιο λογικό είναι να γράφονται στα 9/4, αν μη τι άλλο για λόγους ομορφιάς, δηλαδή να είναι πιο ταχτοποιημένη η παρτιτούρα και να μην υπάρχουν όλα αυτά τα 1/32.
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος

Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:  

Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 3 από 8
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Επόμενη
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας

Μετάβαση στη:  

Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης